Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• printer Canon

Ik ben van plan om een nieuwe printer A4 aan te kopen. Het is een volgende logische stap omdat ik sinds kort een Eizoscherm heb en nu de flow verder wens af te werken met een kwalitatieve printer. Volgens mij is een A4 genoeg en geef ik de voorkeur aan een canon omdat ik dan binnen hetzelfde merk blijf (camera, printer en papier) en zo de calibartie zo weinig mogelijk verstoor. Het gebeurt zeer zelden dat ik groter dan A4 afdruk en indien echt nodig dan kan ik nog steeds naar de fotowinkel.

Klopt deze redenering en zo ja wat raden jullie mij dan aan voor de printer?

Alavst bedankt voor jullie hulp!

Re: printer Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
    geef ik de voorkeur aan een canon omdat ik dan binnen hetzelfde merk blijf (camera, printer en papier) en zo de calibartie zo weinig mogelijk verstoor.
    Klopt deze redenering en zo ja wat raden jullie mij dan aan voor de printer?
    mmm... heb je ook een scherm van canon en een PC van canon en photoshop van canon?

dat is zoiets als ik gebruik een mixer van siemens en ik bak een taart, hij zal best smaken in een oven van siemens...

denk het niet...

hou eerder rekening met het volgende...
    wat wil je vooral printen? kleur, zwart-wit? moeten de prints lang meegaan? ga je veel printen?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik print niet zo heel veel, maar als ik wil printen moet het wel goed zijn. De prints mogen best lang mee gaan en zwart/wit maakt ook wel deel uit van mijn foto's.

Comment

ik gebruik zelf een Epson R2400

ik heb gekozen om zelf te printen omwille van de "time to market"
        ik neem regelmatig deel aan wedstrijden, print daar voor op een grote van ca. 25X35 of groter, en kan hierdoor nog op 't laatste moment prints maken... een fotolab zou noodzaken dat ik m'n foto's veel vroeger af heb en tevens heb ik nu de volledige controle over de kleuren.

Ik heb gekozen voor de epson omwille van de zeer goede zwart wit weergave.
        de epson heeft 8 kleuren, waar ook naast zwart, grijs en licht grijs aanwezig is.
        Dit levert erg correct zwart wit op.

de inkt is pigment-inkt en gaat naar verluid 100 jaar mee (dat moet ik nog uittesten)

de inkt is wel duur, en ik ben daarom sinds kort overgeschakeld naar een CISS systeem
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik gebruik de Canon Pixma Pro 9500 (tot A3+ formaat). Gebruikt ook 3 grijst/zwart cartridges en 7 kleuren (totaal 10 cartridges dus).
          Erg blij met het formaat (A3+). De zwart/wit prints vind ik schitterend. Inktverbruik vind ik redelijk. Ik raam de kostprijs van een A3+ all-in op +/- €5 per stuk.
          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Iemand een idee of er ook goede A4-printers zijn met meer dan 4 kleureninkten?

Comment

Iemand een idee of er ook goede A4-printers zijn met meer dan 4 kleureninkten?
              De Epson photo P50 heeft 6 kleuren
              kost minder dan 100 EUR. 'k kan niet echt vergelijken, ma ik ben er wel blij mee. Als ik een betere wil kost het 3-4 keer de prijs. Dus ja, zolang ik niet professioneel ermee bezig ben zal deze moeten voldoen
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

Comment

Canon heeft een all in one die ook grijze inkt heeft.

Voor een test, zie de link. Op dezelfde pagina kom je ook test tegen van de opvolger van de Epson 2400, de 2880. Succes met je keuze!
                groet
                Anno

Voor dat formaat maakte Canon met het EOS-M systeem al sinds 2012 spiegelloze systeemcamera’s. Aan dat stilletjes behoorlijk succesvolle systeem komt nu een eind.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

De epson 2400 en de 2880 en de canon 9500 zijn inderdaad goede printers, maar ik zoek een a4 printer met even goede kwaliteit. De all in one van epson heeft blijkbaar toch niet zo'n goede kleurweergave. Ben al even op zoek en ik geraak er niet uit.

Comment

Ik heb 3 Canon printers gehad telkens met 5 inkt patronen er in en gene ene heeft langer dan twee jaar geleefd, voor mij geen Canon meer.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

En ik gebruik nu weer een Canon en ben daar dik tevreden mee, het is deIP4700 en deze is nog betaalbaar ook (rond 100 euro) het is een a4 printer.
                      Hij heeft 5 inktpatronen en ook de zelf afgedrukte foto's zijn prima want op de fotoclub zijn er mensen die naar centrales sturen om af te drukken en daar doen mijn afdrukken niet voor onder.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Beste A4 fotoprinter is volgens mij de epson R800
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

De Epson R800 is van 2004. Is dat niet oud en verouderd in functie van technologie in het digitale tijdperk?

Comment

De Epson R800 is van 2004. Is dat niet oud en verouderd in functie van technologie in het digitale tijdperk?
                            een printer die 5 jaar geleden sublieme afdrukken afleverde, doet dat nu nog hoor... Printers verouderen belange zo snel niet als bv processoren, camera's & andere electronica...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Working...
                            X