Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag hulp bij keuze externe flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• graag hulp bij keuze externe flitser

hallo,
    ik zou een externe flitser willen kopen voor mijn Canon 400 D.
    Eenvoudig is belangrijk voor mij , makkelijk in gebruik dus .Niet te zwaar in gewicht.
    Wat ik zou willen is invulflitsen , flitsen via plafond.
    Is het beter een Canon te nemen of kan bvb Metz , net zo goed , of beter ?
    Welke batterijen ?
    Wie zet me op weg ?
    Dan je wel !

Re: graag hulp bij keuze externe flitser

Hangt er van af. Invulflits en bounce via muur/plafond, kom je geregeld in ruimtes waar het plafond super hoog is of je heel veel flitsvermogen nodig hebt? Ga je veel gebruik maken van features zoals EV+/- , bouncecard etc.?
    Wat is je budget?

Ik heb 2 Sigma EF-500DG Supers en ben daar heel tevreden mee, voor de 7D werken die niet dus twijfelde ik tussen de 430EX en de 580EX. Ik koos uiteindelijk voor de 430 omdat de meerkost van de 580 niet opwoog voor de extra features (persoonlijke mening natuurlijk).
    Meer uitleg over m'n keuze en de vergelijking kan je ook vinden op deze blogpost.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

dank je voor je reactie.
      neen, in ruimtes met hoge plafonds niet speciaal. ook niet in situaties waarbij veel flitslicht nodig is.

ik las ergens dat je beter niet (voor een amateur als ik) te ingewikkelde flitsen gebruikt, omdat veel instellingen toch niet gebruikt worden.
      En is het beter van hetzelfde merk te kopen als je camera, of net niet ?
      gr
      mooie foto's op je blog trouwens

Comment

Als je geen hoge plafonds tegen komt en niet veel keihard moet flitsen, lijkt me een 580EX ofzo overkill. M'n ervaring met 3rd party zaken zoals m'n 2 Sigma's is dat je meer functionaliteiten krjigt voor minder geld, maar met minder bouwkwaliteit (Sigma dan toch, de Mecabllitz lijken daarin beter) en grote kans dat ze bij upgrade van je body niet meer compatibel zijn.
        Daarom koos ik nu de 430EXII, dat lijkt me voor jou ook een goede keuze te zijn.
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

Comment

mmm ja , ik denk dat ik je keus zal volgen.
          bedankt

Comment

Metz maakt goede flitsers, algemeen bekend. Heb onlangs de Metz 50-AF1 gekocht, mooi toestel.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

nu doe je mij weer twijfelen ;-)
              ik had al naar de Metz 44 AF 1 gekeken, omdat ik dacht daar ook goed mee te zijn (eenvoudig en gebruiksvriendelijk ?)

Comment

Ik heb de Sigma dg500 super en ben hier ook wel tevreden van
                Website: http://www.svisimaging.be

Comment

ik had al naar de Metz 44 AF 1 gekeken, omdat ik dacht daar ook goed mee te zijn (eenvoudig en gebruiksvriendelijk ?)
                  Voor mij wel. Eventjes de handleiding erbij gehaald en alles is duidelijk. Het verschil in prijs tussen de 44 en de 50 is toch niet zo groot, zou voor de 50-Af 1 gaan voor als je wat extra flitskracht kan gebruiken. De 50 heeft ook een instellicht en de mogelijkheid voor high speed sync.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                  X