Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameratas: Welke keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cameratas: Welke keuze

Ik zie door het bos de bomen niet meer...
    Ik ben op zoek naar een rugzak (met 2 draagriemen, niet met 1) waarin ik graag mijn camera mét batterygrip in wil plaatsen met een lens op bevestigd.
    Ook graag plaats voor nog 2 tot 3 andere lenzen en mijn opzetflits...
    Ik ben voornamelijk op zoek binnen het Lowepro gamma...
    Het probleem is een beetje dat ik de grootte niet kan schatten en vooral het feit of mijn camera erin kan mét batterygrip...

Kan me hier iemand bij helpen...
    Alvast hartelijk dank!
    Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Re: Cameratas: Welke keuze

Advies ga met je gear naar de winkel en ga tassen passen

Tevens kun je de draag comfort testen. Dit is voor ieder persoonlijk.

Comment

ik ben destijds ook beginnen zoeken bij Lowepro en ben geëindigd bij KATA 3n1-20

wat je opsomt kan er perfect in - er is ook nog de groter 3n1-30(de 3n1-22 en 3n1-33 hebben ook ruimte voor een laptop) - kwaliteit en draagcomfort vind ik net iets beter; natuurlijk ook regenhoes; en door één riem los te klikken, swing je hem naar voren zoals een slingshot en kun je via een zijkant overal aan

Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ik denk aan deze tassen van Lowepro als je een camera met grip erin wil steken...

- Fastpack 350 (spijtig, geen AW-cover),
        - Flipside 400 AW,
        - Pro Runner 450 AW (maar die is wel erg groot),
        - Vertex 100 AW,
        - Primus AW (of CompuPrimus).
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

hier nen kata 3in1 30 en daar zit in:

d90+grip, 105macro, 70-300, 17-50 f2.8, sb900, 50 f1.8, rf602 triggerset, nog een beetje plaats over

bovencompartiment is dan nog totaal leeg
          nikon stuff

Comment

Mijn Kata 3n1-30

Sinds deze post zijn er wel een paar items gewijzigd, maar in de basis is het nog steeds hetzelfde... 2 camera's, zelfde aantal lenzen etc...

Nu moet ik zeggen dat ik op zich nog steeds erg tevreden ben over mijn Kata 3n1-30 tas maar... ik ben eigenlijk wel erg teruggekomen op het gebruik van een rugtas in z'n algemeenheid. Een rugtas is handig om je spullen in te vervoeren tijdens reizen etc. maar om te gebruiken tijdens een dagje shooten vind ik elke rugzak maar een "pain in the arse" . Bij elke lenswissel moet de tas van je rug en op de grond.... En met een beetje pech is de grond modderig en/of nat. Het idee van de "slingshot" vind ik persoonlijk ook niet lekker werken. In een tas zoals de 3n1-30 draag ik gewoonlijk een kilo of 10 aan spullen in en dat slingt ook niet bepaald lekker handig over je schouder

Dus... voor het vervoeren van mijn spullen gebruik ik nog steeds met veel plezier de 3n1-30, maar als ik eropuitga om te fotograferen draag ik sinds kort véél liever mijn Think Tank modular set.

YMMV
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik gebruik een tijdje de flipside 400 AW, en die hoef je niet bij elke lenswissel op de grond te zetten. Je kan hem met de heupriem naar voor draaien, en zo het nodige uit de tas halen. Misschien iets minder snel en soepel als een schoudertas, maar wel meer draagcomfort. En plaats genoeg.
              Maar zoals reeds aangeraden: ga met al je spullen naar een goeie fotozaak, en ga passen en meten en testen. Een goeie fotozaak maakt daar geen problemen van!
              It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Working...
              X