Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

combineren remote flash en wireless control

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• combineren remote flash en wireless control

Ik zet m'n eerste stappen in flashfotografie en wil me een oplossing aanschaffen die zowel m'n flits remote kan aansturen (bij voorkeur draadloos) en ook de mogelijkheid biedt om de shutter te programmeren om time lapse foto's te maken (ook draadloos).

Moet die receiver van de remote control op je flitsschoen staan ? Hoe stuur ik dan m'n flitser aan ? De bedoeling is dat in P-stand kan periodiek ingeflitst worden met veranderende omgevingslicht over een instelbare tijdsspanne zonder ingrijpen van de fotograaf (of probeer ik hier iets onmogelijk).

Ik vind oplossingen voor elk probleem apart, maar geen die beide oplost.

dit zou liefst werken op canon 1D/20D met 580EX.
    Eigenlijk zoek ik de combinatie van onderstaande:

Hähnel's Giga T Pro, een 2.4GHz draadloze timer afstandsbediening

Hahnel Combi TF remote voor Canon

Wie gebruikt zoiets ? Alvast bedankt voor de feedback.
    Sven
    Last edited by timmersv; 25 november 2010, 13:19.

Re: combineren remote flash en wireless control

voor je flits remote kan ik je pocket wizard aanraden voor de intervaltimer aan je canon kan je vinden bij Hama producten ( Electronische afstandsbediening voor je canon ).

Comment

timelaps kan met de triggers die je vermeld.

maar als je dan zo ook nog een flits wil aansturen koop je best voor de flitssturing nog de RF602 triggers.

hoe wil je je timelaps doen en van wat??
      als je wil flitsen met je timelaps, zorg je ook best voor een batterypack voor je flits.
      is TTl sturing van de flits nodig of zet je die op manueel????

beide samen oplossen lijkt me ook moeilijk.

een duidelijkere omschrijving zou hier wel gerichtere oplossingen bieden
      nikon stuff

Comment

Een kleine verduidelijking:

De timelapse zou ik willen gebruiken om bijvoorbeeld de beweging van planten of een landschap bij zonsopgang/-ondergang te fotograferen. Ik woon aan de kust en zou ook getijdewerking op deze manier willen vastleggen. De doorlooptijd van een reeks kan variëren van pakweg 30min tot ettelijke uren.
        Door stacking zou ik dan proberen ook alle toeristen weg te toveren.
        Ik hoopte direct ook één of meerdere flitsen te kunnen aansturen om invullicht te leveren wanneer de focus ligt op een object dichtbij ipv een volledig landschap.

In een volgende stap zou ik het geheel willen gebruiken om vogels en libellen te fotograferen. (niet in de vlucht, maar wanneer ze naar het nest, voederbak, drinkplaats komen, je stelt scherp op een voorafgekozen punt).
        TTL support voor de flits zal nodig zijn denk ik omdat het beschikbaar licht niet continu is gedurende de reeks. (maar daar heb ik nog niet bij stilgestaan). Dat kan enkel als je flitst in P-stand of heb ik dat verkeerd voor ?

Met de draadloze trigger kan ik vanop afstand het geheel bedienen terwijl ikzelf verder sta zonder de dieren te storen.
        Kan dit doorgaan als een creatieve oplossing waarbij je vanop relatief korte afstand kunt fotograferen zonder een lichtsterke supertele is ?
        Is zoiets mogelijk of zijn er betere manieren om zoiets te realiseren ?

De investering in een 400mm 2.8 of groter is echt een brug te ver voor een al uit de handgelopen hobby.

Sven
        Last edited by timmersv; 25 november 2010, 20:22.

Comment

heeft nog iemand ideeën of ervaringen ? of

alvast bedankt, Sven

Comment

Interessant, ben je er ondertussen al uit wat je nodig hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
              Ik woon aan de kust en zou ook getijdewerking op deze manier willen vastleggen.
              Al eens gedacht aan welke flits hiervoor te gaan gebruiken?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X