Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

    weet er ook iemand of het merk een rol speelt van sd kaartjes of zijn deze allemaal bijna hetzelfde?
    ik heb er gevonden van het merk adata?maar die zijn precies heel goedkoop tov van scandisk,maar zijn ze wel goed?

    Comment


    • #32
      Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

      Mijn indruk is dat verschillende merken vooral een verschil hebben in leessnelheden. (Dat scheelt als je foto's trekt in RAW+jpeg en ook in de tijd dat nodig is om foto's naar je pc te kopieren.). Qua betrouwbaarheid durf ik niet te beweren dat hier een verschil op zit. Met sandisk zit je volgens mij wel altijd goed..

      Comment


      • #33
        Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

        Ik heb enkel de scandisc kaartjes van 4 en 8 gb.
        Nog nooit te kort aan opslag gehad, maar doe het wel zoals ook bouck en geert het doen.
        Even de tijd nemen voor een foto, en voordien kijken hoe en waar, zo krijg ik de foto, zonder op goed geluk te schieten met een snelvuurwapen en dan te kiezen.
        Waarschijnlijk een overblijfsel van de analoge tijd, waar filmrolletjes, meer geld en ontwikkelingstijd kostten.
        Toen schoot ik, en samen met mij nog veel meer , niet zo lukraak.
        Klein kodakske

        Comment


        • #34
          Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

          Waarom niet gewoon 2 grote sd kaarten kopen? Ik had pas een 16 gb gekocht voor 45 euro nieuw (sandisk ultra 2). Ik weet niet precies wat voor camera je hebt? Je kan niet onbeperkt aan grote erin stoppen als je camera al wat ouder is. Ik ben overigens pas geleden 25 dagen naar Indonesie geweest en heb ca. 1200 foto's geschoten. Wij zijn wel zelfstandig op reis gegaan en dan heb je niet altijd nog de energie om nog foto's te maken en we zijn ook in stukken gekomen waarbij je beter je camera achterwege kan laten. In iedergeval veel plezier en succes!
          Groeten Remco.

          Comment


          • #35
            Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

            @Fietje...ik zou ook huiverig zijn met het intikken van wachtwoorden in een internetcafe...keyloggers enzo...

            @ aantal hierboven...het is SANDISK...niet SCANDISK (kom die fout zoveel tegen )


            Verder...het is een kwestie van kans berekenen. Wat gaat eerder stuk...een Imagetank of een Geheugenkaartje? Ze kunnen beiden stuk, dus het kan óók jou overkomen...! Of die kans nu 1 op 10 of 1 op 1000000 is...de kans is er, dus ook bij jou.

            Dus, hoe je het ook doet...DUBBELE backups maken. Want de kans dat beide kaartjes stuk gaan is al zo klein dat het bijna verwaarloosbaar is (maar hij is er nog steeds...dus misschien toch maar driedubbel backuppen?). Van Sandisk weet ik het niet, maar het veel goedkopere Transcend (?) geeft bijvoorbeeld levenslange garantie...(daarmee krijg je uiteraard niet je foto's terug maar een nieuwe kaart...). Heb eén snelle sandisk kaart en twee minder snelle Transcend kaarten...hebben me beiden nog nooit in de steek gelaten.

            Tjah...en om dubbele backups te kunnen maken heb je óf een camera nodig met twee geheugenslots...óf een apparaat die de data van kaart één naar kaart twee kan kopieren óf een imagetank.

            Ook...beter 4 kaartjes van 4 GB dan één van 16GB...dit aangezien de kans dat een kaartje stuk gaat per kaartje is en niet per GB...zo spreid je je kansen dus.


            Maar uiteindelijk...als je er niet van moet leven...dan is het kwijtraken van een paar foto's het einde van de wereld nog niet.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment

            Working...
            X