Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

    Ik weet niet of het onder juiste categorie valt, maar ik ben op zoek naar een materiaal waar ik tijdens de reis de foto's van mijn memorystick kan opslaan. Ik heb twee geheugenkaarten van 2 GB, maar ik kan ze slechts 300 foto's per kaart opslaan (RAW). Ik ben aan het overwegen om tijdens mijn 23-daagse reis in Indonesie, de foto's gewoon te kopieren maar weet de naam of kent de apparaturen niet.

    Of is het beter om extra geheugenkaarten te kopen?

    Graag jullie tips!

  • #2
    Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

    zo iets

    Fotografiewereld is de vergelijkingssite voor fotografie producten. Hier vind je onder andere: Camera's, drones, product fotografie, video, achtergronden, verlichting, studio toebehoren, statieven en nog veel meer. Wij vergelijken meerdere aanbieders en leveranciers zodat je het ruimste aanbod vind en nooit teveel betaald. Klik eenvoudig op het product dat je gevonden hebt en wij leiden je door naar de meest aantrekkelijke aanbieder. Veel shopplezier!


    TrueBase zorgt voor de juiste opslag en beveiligingsoplossingen om jouw leven een stuk makkelijker en veilig te maken.


    ik ben al jaren zeer tevreden van dit merk



    Echter vermoed ik dat het is overgenomen door Vosonic

    ik heb altijd een 2de Hd bij en die verwissel ik dan. zo heb ik een dubbele backup
    De garantie wordt niet geschonden hierdoor. Ze leveren er zelf een schroevendraaiertje bij om het goed te kunnen doen
    Last edited by stach; 15 november 2010, 11:08.
    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

    Comment


    • #3
      Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

      Ik zou beide doen. Koop genoeg kaartjes en neem een kleine laptop mee. deze kosten bijna evenveel als een toestel (is ook een harddisk) om kaartjes te kopiëren. Met een laptop kunt ge dan nog goed sorteren en bekijken.

      Albert
      Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

      Comment


      • #4
        Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

        hmz, ik wil geen laptop meesleuren omdat het een rondtrekreis is...

        Comment


        • #5
          Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

          Het is natuurlijk persoonlijk, maar zelf neem ik altijd alleen maar geheugenkaartjes mee. Met de hedendaagse prijzen van deze kaartjes is het bijkopen van een image tank in mijn ogen niet echt meer te rechtvaardigen. Daarnaast werken image tanks en laptops/netbooks ook vaak met een (mechanische) harddrive waardoor ze eerder kapot gaan dan een niet-mechanisch kaartje (je hebt ook met solid state drives, maar dan kun je prijstechnisch helemaal beter gewoon geheugenkaartjes kopen).

          Zelf reis ik met totaal 46 GB aan geheugenkaartjes. Is altijd genoeg geweest voor een maand reizen, zelfs met een 5Dmk2 op RAW.
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

            gewoon extra kaartjes, hoeven nog geeneens de hele dure te zijn, of kritsisch fotograferen en s'avonds gewoon als je wat tijd hebt even kijken wat eventueel gewist kan worden.
            Vroeger loonde het de moeite om een imagetank te kopen, maar tegenwoordig koop je voor relatief weinig grote kaartjes van 4 tot 16 G aan ruimte.

            Wat tegenwoordig ook veel gebruikt wordt en erg handig is een mini laptop, niet veel groter dan een imagetank en je hebt ook nog eens de mogelijkheid om alle plaatjes even terug te zien, tevens kun je lekker even de rest van de familie op de hoogte houden van je reis met een mini laptopje (mits je WIFI tot je beschikking hebt).
            Deze hebben vaak een harde schijf van 160 GB, dus ruimte genoeg om alles eventueel te back-uppen of om op te slaan.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

              Het veiligste vind ik geheugenkaarten.
              Als je uw foto's opslaat op iets mechanis kan je alles kwijt zijn.
              Te grote kaarten zou ik dan ook weer niet kopen, en houd de volle uit de buurt van de lege.
              Beveilig volle kaartjes.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                Ik heb er zo eentje :

                Met 320 Gig; kan dus heel wat foto's aan.

                Comment


                • #9
                  Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                  Ik heb kaarjes van 4gig (8 stuks) en die gaan dan mee op vacantie, juist kleine kaartjes ivm gespreide risico dat er iets mis gaat, zelfs die van 8 gig neem ik niet mee
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                    Een reis kost meestal nogal wat moeite en ook geld en je wil zeker de foto's die je gemaakt hebt niet kwijtspelen. Dezelfde ervaring beleef je nooit meer, ook al ga je nog eens naar dezelfde plaats. Ik neem dus voldoende geheugen kaartjes mee én een 160gb Vosonic. Elke avond kopieer ik mijn foto's op de Vosonic maar maak mijn kaartjes niet leeg. Dat heet een backup. Eens thuis gaat het veel sneller om de foto's van de Vosonic naar de PC te kopiëren dan vanaf de diverse kaartjes. De Vosonic heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Uiteindelijk wis ik de kaartjes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                      IK zou opteren voor zo'n netbookje, bv een EEpc, echt handig in die situaties.

                      Comment


                      • #12
                        Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                        vind het wel grappig dat iedereen denkt dat geheugenkaarten veiliger zijn dan een zogezegde harde schijf met mechanische onderdelen

                        het is net het omgekeerde dames en heren
                        hoe meer er geschreven wordt op een zogenaamd flash-drive (SD, XD, CF, SSD, USB-stick, ...) hoe sneller deze kapot gaan

                        dus de fabeltjes dat het niet kapot gaat omdat er geen roterende delen inzitten en dus niets van mechaniek is larie en apekool
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          vind het wel grappig dat iedereen denkt dat geheugenkaarten veiliger zijn dan een zogezegde harde schijf met mechanische onderdelen

                          het is net het omgekeerde dames en heren
                          hoe meer er geschreven wordt op een zogenaamd flash-drive (SD, XD, CF, SSD, USB-stick, ...) hoe sneller deze kapot gaan

                          dus de fabeltjes dat het niet kapot gaat omdat er geen roterende delen inzitten en dus niets van mechaniek is larie en apekool

                          Dan wil ik jou wel uitdagen om een harddisk (of een microdrive van mijn part) en een CF kaartje een rondje in de wasmachine te laten draaien om dan daarna te kijken welke nog werkt
                          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                          http://rouwkema.smugmug.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                            Zoals reeds gezegd voldoende geheugenkaartjes meenemen, niet te groot bv max 4 Gb/stuk.Beter 4 van 4gb dan 1 van 16gb, als er 1 defect / of verloren is heb je bij de 16gb optie geen kaartje meer, maar bij de 4 x 4 heb je wel nog 3 kaartjes : 12gb

                            Zelf heb ik ook nog een epson p-5000 image tank. Dit heeft een opslag van 80 gb en een super scherm om te foto's te bekijken. Is niet goedkoop maar heb die indertijd 2de hands kunnen kopen.
                            Mijn werkwijze:
                            Ik back-up iedere avond, als ik die dag foto's genomen heb weliswaar, naar de epson MAAR laat het ook op mijn cf kaartjes staan (anders is mijn epson geen back-up, maar hoofdbron !) Pas als al mijn kaartjes vol zijn (na regelmatig al een kuisen op cf kaartje zelf) dan pas begin ik 1 CF leeg te maken, met het besef dat de foto's enkel nog op mijn image tank staan.

                            Ook, indien mogelijk, bewaar ik mij cf kaartjes en image tank niet in de zelfde zak / bagage want je mag dan nog 1000 backups hebben als alles bij elkaar zit en die ene tas wordt gestolen / gaat verloren dan heb je uiteindelijk toch niets meer over en veel mensen vergeten dit !
                            Hopelijk heb je er wat aan.

                            mvg,
                            pitteljon.be
                            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                            Comment


                            • #15
                              Re: voldoende memorysticks kopen of kopieren tijdens de reis?

                              en dan die Goede oude tijd:

                              een paar foto rolletjes mee op vakantie was genoeg.
                              nu moeten er zo nodig honderden opnamen gemaakt worden.
                              en hoeveel goeie opnamen blijven er uiteindelijk over?
                              het probleem is, dat men tegenwoordig het fototoestel als filmcamera gebruikt.
                              en maar klikken en klikken zoveel mogenlijk, misschien zitten er dan wel een paar goeie tussen.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X