Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flits (Sony)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flits (Sony)

    Hallo iedereen,

    Normaal gezien gebruik ik mijn flits zelden, m'n lenzen zijn lichtsterk genoeg om niet te hoven flitsen tijdens gewone reisfotografie. Maar meer en meer wordt ik voor m'n studentenclub gevraagd om foto's te nemen van feestjes. Met de interne flits is dat een hel, de camera blijft maar flitsen om te focussen en de foto's zijn zwaar overbelicht meestal.

    Ik zoek dus een flitser voor m'n Sony A300, enige vereisten zijn dat het een kantelbaar kopje heeft en er een AF-assit opzit. Budget is ongeveer 150 euro.

    Kan iemand terwijl ook even wat uitleggen over die hele setup met draadloos flitsen? Als ik op het net zoek worden termen als infrarood flitsen, pocketwizard, hot shoe, receivers,.. Later zou ik eventueel wat willen prutsen op de zolder met draadloos flitsen en enkele softboxen. Maar eerst zou ik graag willen weten wat ik precies nodig heb om draadloos te kunnen flitsen met m'n sony.

    Cheers

  • #2
    Re: Externe flits (Sony)

    heb zelf de hvl-F42AM, draadloos flitsen werkt als volgt: Zet de flits op een statiefje (eventueel op het schoentje dat erbij wordt geleverd) en zet deze aan. Nu kun je deze zetten op wireless 1 of 2.
    Ga in je camera naar de flits instellingen en selecteer wireless. Als je nu een foto schiet, gaat de flits af.

    Voor €150 weet ik niet wat je het beste kunt aanschaffen, mogelijk een flits van een ander merk.(Minolta, Sigma)
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: Externe flits (Sony)

      kijk hier es.
      zou kijken vanaf die sigma, daar zal je al waar voor je geld hebben
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Externe flits (Sony)

        Kan ik met flitsers van ander merk ook draadloos flitsen?

        Comment


        • #5
          Re: Externe flits (Sony)

          Ik denk eerlijk gezegd dat je voor die prijs het beste af bent met een Minolta 3600 HS D of Sony HVL-F36AM, beide niet zo moeilijk tweedehands te vinden, en zeker voor minder dan 150.
          Een andere optie zou een tweedehands Minolta 5600 HS D zijn, of een Sony HVL-F56AM. Deze zijn krachtiger, maar kosten gewoonlijk toch wel zo'n €200 minstens.

          Persoonlijk heb ik geen ervaring met flitsers van andere merken. Sommigen zijn ook heel tevreden over Metz, anderen over Sigma...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Externe flits (Sony)

            Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
            Kan ik met flitsers van ander merk ook draadloos flitsen?
            geen idee, in de beschrijving bij de Sigma 530 staat er wel bij draadloos flitsen "nee"...
            ik zou zoals hierboven gezegd ook de voorkeur geven aan een Sony (of Minolta) flits;
            check jouw pb
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

            Comment


            • #7
              Re: Externe flits (Sony)

              Morgen arriveert mijn Metz AF-50 . Na wat gelezen te hebben kwam deze er prijs kwaliteit/lichtsterkte als beste uit vergeleken tussen Sony en Sigma. Duits merk met een goede reputatie.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Externe flits (Sony)

                opgepast met andere flitser te gebruiken dan voorgeschreven voor je camera.

                Comment


                • #9
                  Re: Externe flits (Sony)

                  opgepast met andere flitser te gebruiken dan voorgeschreven voor je camera
                  Heb de Metz ontvangen, werkt prima hoor, geeft al onmiddellijk mooier licht dan de built-in flitser. Ondersteunt ook Sony's ADI flitsmeting en wireless flitsen gaat ook met TTL.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment

                  Working...
                  X