Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini studio of opnametafel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini studio of opnametafel?

    Ik ben van plan mijn modellocomotieven, rijtuigen, wagens en andere te fotograferen en te verkopen.
    Achteraf zou ik de mini studio of opnametafel ook gebruiken om bloemen, bloemstukken enz. te fotograferen.

    Ik heb daar echter absoluut geen kaas van gegeten en had graag de mening geweten van mensen met ondervinding in het gebruik van één van deze, of beide.

    Het gaat om volgende:
    Opnametafel van Novoflex MST 80 Translucent 120x80cm (klik)

    Lichttent van Interfit Pop-up tent 120cm kit (klik)

    Mij lijkt de opnametafel handiger te zijn, zou dat kloppen?

    Alvast bedankt voor de input.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Mini studio of opnametafel?

    Ik adviseer je dringend om eerst bij Novoflex.de te kijken, voordat je iets bij Foto Konijnenberg koopt. Voor zover ik kan zien is de MST80 die rondgezette diffusor bovenop de set. Wil je vergelijkbaar zijn met de lichttent moet je mi. de " MagicStudio 80 set" van 639 euro bekijken.

    Novoflex is kampioen in onduidelijkheid, ze laten graag een combinatie zien, en in de kleine lettertjes staat dan waaruit die combinatie is samengesteld, en let buitengewoon goed op de artikel codering. Foto Konijnenberg toont de verkeerde illustratie, nl de combinatie, terwijl ze een deel daarvan aanbieden.

    Groet Hans.

    Comment


    • #3
      Re: Mini studio of opnametafel?

      Bedankt Hans, ik had het eerst niet door.
      Al bij al ook een vrij verwarring zaaiende afbeelding van Konijn.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Mini studio of opnametafel?

        Het kan allemaal veel goedkoper hoor, kijk maar eens:

        http://forum.belgiumdigital.com/f20/...io-153699.html
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: Mini studio of opnametafel?

          Het kan allemaal veel goedkoper hoor, kijk maar eens:

          Goedkope en snelle ministudio
          Hoi, thx voor de link, ga ik ook een ineen knutselen. Gebruik zelf in m'n studio een opnametafel 120/80 icm softboxen & continu-licht maar dit lijkt me zéér praktisch
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: Mini studio of opnametafel?

            geef mij maar een softbox van 80*80 , heel handig in elkaar te steken en opplooibaar

            http://cgi.benl.ebay.be/80-80-80-cm-...item27b66e8bde
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Mini studio of opnametafel?

              Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
              Het kan allemaal veel goedkoper hoor, kijk maar eens:

              http://forum.belgiumdigital.com/f20/...io-153699.html
              Dit heb ik reeds maar valt helaas wat te klein uit, het is ook mijn bedoeling om kleine diorama's te fotograferen met mijn rollend materieel.
              Toch bedankt voor de input.

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              geef mij maar een softbox van 80*80 , heel handig in elkaar te steken en opplooibaar

              http://cgi.benl.ebay.be/80-80-80-cm-...item27b66e8bde
              Welke lampen gebruikt u daarbij Devid?

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Mini studio of opnametafel?

                geen lampen dat kost teveel geld, ellentriek , opslag en gepruts met kabels

                2 flitsen ( links en rechts) zorgen voor een mooie bouncing
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Mini studio of opnametafel?

                  Heb op de laatste dag van Photokina deze opname tafel gekocht (50x55cm) voor 100€ van een Thais bedrijf dat die liever niet meer terug transporteerde.



                  Dit schaalmodel met invallend licht van venster opgenomen. Lampen of flash kan natuurlijk ook en extra verlichting langs onder is eveneens mogelijk. Mij lijkt dit toch wel ideaal voor de beoogde toepassing.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mini studio of opnametafel?

                    Ik heb ook zo het gevoel dat een opnametafel voor mijn doel(en) het meest geschikt zou zijn.
                    Dit heb ik ook gezien op de site van konijn (klik), helaas boven mijn budget.
                    Deze tafel heb ik twee weken geleden gezien bij konijn en dit ziet er prachtig uit, 'k zou die zo meegenomen hebben.................zucht.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mini studio of opnametafel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Achteraf zou ik de mini studio of opnametafel ook gebruiken om bloemen, bloemstukken enz. te fotograferen.
                      mijn God, wat staat er ons nu nog allemaal te wachten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik heb ook zo het gevoel dat een opnametafel voor mijn doel(en) het meest geschikt zou zijn.
                      Dit heb ik ook gezien op de site van konijn (klik), helaas boven mijn budget.
                      Deze tafel heb ik twee weken geleden gezien bij konijn en dit ziet er prachtig uit, 'k zou die zo meegenomen hebben.................zucht.

                      Grtz, RF
                      Beetje handige Harry als jij kan zoiets toch zelf wel maken zeker ?
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mini studio of opnametafel?

                        dees misschien
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mini studio of opnametafel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          mijn God, wat staat er ons nu nog allemaal te wachten



                          Beetje handige Harry als jij kan zoiets toch zelf wel maken zeker ?
                          't Ja Frans, een handige Harry zonder gereedschappen
                          Wist ik maar waar ze zo'n plastic platen verkochten dan zou ik er nog durven aan te beginnen.


                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mini studio of opnametafel?

                            Hoi RF,

                            Niet twijfelen jong, do it yourself - ongelooflijk gemakkelijk !!!
                            Ieder zichzelf respecterende brico-winkel verkoopt zo'n platen. Ik heb mij één zo'n grote plaat gekocht (100 x 70 mm of zoiets) en heb mij met 'n stalinmes zo'n stuk of 6 plaatjes gesneden. Zo kan ik een ministudio bouwen zoals ik wil... en geloof me, ik ben een kluns als het op knutselen aankomt...





                            De platen kan je voorlopig eventjes aan elkaar kleven met tape, maar het is niet nodig, ik laat ze los. Zo kan ik schuiven, vergroten, verkleinen, weglaten, enz... Je kan zelfs zo'n plaat onder je onderwerp leggen en oplichten van onderen. Zo krijg je een perfecte lichtbak voor opnames zonder schaduwen of 'doorlichtopnames'.
                            De "melkachtige" halfdoorzichtigheid heeft een enorm voordeel : je kan het licht door laten schijnen, maar je kan de platen ook gebruiken als "reflectoren" (zie foto).
                            Ik gebruik die platen zowel met spotjes, maar zeer zeker ook met flitsers. Alles is mogelijk... Je kan in de hoeken ook openingen laten, waardoor je rechtstreeks tegenlicht op je onderwerp kan geven (spotlight - puntlicht).

                            Vergeet zeker niet ook licht te geven van vooraan. Al te dikwijls valt bij zo'n lichttent-opnames het licht veel te veel van opzij en veel te weinig van van voren. Een halve plaat vooraan met ook wat licht op (nu niet op de foto), lost dat probleem perfect op !!!!

                            De eenvoud zelve... de enige grens is je eigen creativiteit !
                            Greetz, Kariboe

                            Sorry, voor de slodige schrijftrant - het is laat en ik ben moe !
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mini studio of opnametafel?

                              Thanks Kariboe, als het morgen (ondertussen vandaag al) niet te mistig is ga ik eens een paar brico's afwandelen.
                              Een tafel maken uit aluminium profielen moet te doen zijn en als ze die platen hebben kan ik het er eens op wagen.
                              Mochten ze dikkere plastiek platen hebben zijn die lichtbakken ook te maken (denk ik toch).
                              Maar jivo heeft mij al aangeboden zijn tafel eens te gebruiken en dat zal ik in dank aannemen.


                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X