Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EF-530 DG ST met EOS 500D probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma EF-530 DG ST met EOS 500D probleem

Waarschijnlijk een beginnersprobleempje.

Heb de flitser van een vriend in bruikleen (Sigma EF-530 DG ST) voor op mijn EOS 500D.
    Het probleem is dat op om het even welke stand van het fototoestel, wanneer is scherpgesteld, de sluitertijd continu zit te switchen tussen een lange en korte tijd (samenhangend dus met het al dan niet ingeschakeld zijn van de flitser).
    Afhankelijk van het ogenblik waarop je uiteindelijk afdrukt, wordt de flitser wel of niet gebruikt.

Ik zou dit nu zelf willen aangeven dat de flitser moet gebruikt worden.
    Enig idee wat ik mogelijks fout doe?

Alvast bedankt.

Re: Sigma EF-530 DG ST met EOS 500D probleem

Normaal gesproken is het: flitser aan, dan wordt er geflist(zeker in PSAM).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

is die sigma flits die je leent bedoelt voor een canon toestel?
      een flits bedoelt voor een nikon (of ander merk) gaat niet werken op een canon (buiten manuele stand van de flits dan)

Comment

De flitser wordt anders op een EOS 450D gebruikt dus daar ligt het niet aan.

Het is echt ambetant nu, de snelheid waarmee het wisselt is zodanig snel ook dat je op voorhand niet kan weten of hij nu gaat flitsen of niet.

Comment

En werk je met de 500D in Manuele stand (dwz: bepaal jij zelf zowel diafragma als sluitertijd?)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Nee, meestal op de P-stand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdetaeye Bekijk bericht
              Nee, meestal op de P-stand.
              de p-stand gaat zelf de sluitersnelheid kiezen
              zet uw toestel eens op de tv stand of op m
              in je eerste post zet je dat het toestel dat doet in eender welke stand
              nu is het op de p-stand dat het toestel dat heeft

Comment

Het was ook in eender welke stand.
                Heb nu volledig opgeladen batterijen gebruikt en het probleem lijkt verholpen.

Vermoed dat de herlaadtijd (of hoe noemt men dat bij een flitser) te lang was. Zou dit het kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden (als beginner wordt alle input geapprecieerd)

Comment

Misschien wat laat voor een reactie, maar de oplossing is eigenlijk simpel ... in theorie !

De flitser moet terug naar sigma in Nederland en wordt daar voorzien van nieuwe aangepaste firmware.
                  Deze update is gratis ,maar je mag toch 3 maanden rekenen....

Dan komt de praktijk ipv de theorie ........ 3 maal flitser opsturen ,kop vervangen,volledig binnenwerk vervangen,uiteindelijk een nieuwe gekregen .....sigma service

Toen mocht ik van de winkel de flitser teruggeven en kreeg hem volledig terugbetaald.Met dit geld heb ik dan toch maar een canon gekocht !

Moraal van het verhaal:gooi die flitser weg en koop gewoon een nieuwe,bespaar u die miserie van sigma service

Konijn heeft mij enorm goed geholpen,de verkoper bracht op een gegeven moment de nieuwe flitser (volledig getest in de winkel) tot aan mijn deur,omdat ze zichzelf schaamde voor sigma Nieuwegein.

Comment

Working...
                  X