Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NVIDIA grafische kaart voor Photoshop CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NVIDIA grafische kaart voor Photoshop CS5

Na alle goede raad die je hebt gekregen durf ik bijna niets meer toe te voegen.
    Ik vind het bekijken en bewerken van foto's op een laptop geen goede zaak, photoshop draait wel op deze laptops. Maar ik zou het jammer vinden als je een leuke laptop koopt voor ong. 600 euro en dan er achter komt dat je dat glossy scherm eigenlijk niet wilt hebben. Je ziet wel leuke kleuren op een glossy laptop, maar bij het calibreren van het scherm, (iets wat de meeste mensen die met foto's bewerken bezig zijn toch doen), kom je in de problemen. Denk er nog eens goed over na of je niet beter een desktop met een goed scherm koopt.

Groetjes
    Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
      Na alle goede raad die je hebt gekregen durf ik bijna niets meer toe te voegen.
      Ik vind het bekijken en bewerken van foto's op een laptop geen goede zaak, photoshop draait wel op deze laptops. Maar ik zou het jammer vinden als je een leuke laptop koopt voor ong. 600 euro en dan er achter komt dat je dat glossy scherm eigenlijk niet wilt hebben. Je ziet wel leuke kleuren op een glossy laptop, maar bij het calibreren van het scherm, (iets wat de meeste mensen die met foto's bewerken bezig zijn toch doen), kom je in de problemen. Denk er nog eens goed over na of je niet beter een desktop met een goed scherm koopt.

Groetjes
      Paul
      ben het eens met je redenering, doch dit moet geen belemmering zijn... als je echt een laptop wilt (voor andere redenen dan photoshop) en die moet daarenboven photoshop ook draaien, dan lukt dat wel... en als je echt met correcte kleuren wil werken, dan kan je altijd een tweede scherm aan de laptop hangen... Ik heb ook twee schermen aan m'n desktop hangen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wederom bedankt allen!

Wat betreft de keuze tussen een 15,6 inch en ee 17,3 inch: ik werk voornamelijk op twee plekken in huis, maar wil de laptop ook mee kunnen nemen naar het balkon of 1 keer per maand in de trein (en dan ben ik meer aan het surfen).

Een 17,3 inch op schoot is dan misschien niet zo handig?

Inderdaad, een extra monitor kan een idee zijn, daar had ik zelf niet aan gedacht.

Ik werk overigens nu met een desktop pc met een 14 inch monitor, en slechts 2 GB RAM.
        Het is al snel een verbetering denk ik.

Groetjes,

M.E.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ben het eens met je redenering, doch dit moet geen belemmering zijn... als je echt een laptop wilt (voor andere redenen dan photoshop) en die moet daarenboven photoshop ook draaien, dan lukt dat wel... en als je echt met correcte kleuren wil werken, dan kan je altijd een tweede scherm aan de laptop hangen... Ik heb ook twee schermen aan m'n desktop hangen...
          klopt , en eigenlijk ondervind ik niet veel hinder van mijn blinkend scherm..
          als ik me focus op de foto , of het te bewerken gedeelte , dan zie ik de spiegeling nauwelijks.. wel zorgen dat je niet rechtstreekse lichtinval hebt natuurlijk , daar heb je zelfs met een pro scherm zelfs last van..
          fabrikanten van pro-schermen raden aan om in een licht verduisterde ruimte te werken..
          dus blinkend of mat , voor de hobbyist , so what ...
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

ik zou zeker die van de Aldi deze week eens bekijken
            het geld dat je ermee uitspaart bijhouden en wat door sparen en een 22" degelijke externe monitor kopen

Comment

Voor 800€ heb je een dijk van een dekstop, met zeer snelle SSD en meer opslagcapaciteit 2TB, meer geheugen, snellere processor, ...
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik heb twee werkplekken in huis, en dan is een laptop toch wel zo prettig. Tevens kan hij dan in de trein of op balkon gebruikt worden, dat zal niet vaak gebeuren, maar is toch wel handig voor het geval dat.

Een externe monitor op de meest gebruikte werkplek is wel een optie, t.z.t.

Groetjes,

M.E.

Comment

Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor een ASUA 17,3 inch laptop gekozen:

Mocht het scherm mij toch niet bevallen, dan spaar ik nog even door en komt er op de lange termijn een externe monitor op mijn hoofdwerkplek.

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de adviezen!!!

Marie-Elise

Comment

Working...
                  X