Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NVIDIA grafische kaart voor Photoshop CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NVIDIA grafische kaart voor Photoshop CS5

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Marie-Elise, 41 jaar, woonachtig te Helmond.

Ik ben op zoek naar een laptop waarop ik Photoshop CS5 kan draaien.
    De lastigste keuze is de grafische kaart.

Ik heb begrepen dat NVIDIA geschikt is voor Photoshop, maar de meeste laptops die me geschikt lijken hebben ATI Radeon kaarten.

Is NVIDEA echt van belang?

Bedankt en met vriendelijke groet,

Marie-Elise

Re: NVIDIA grafische kaart voor Photoshop CS5

Nvidia, Ati, maakt allemaal niks uit, elke laptop zal cs5 draaien, zelfs mijn 2,x jaar oude laptop draait cs5 zonder problemen.

In de aldi is er nu een laptop te koop, misschien interessant?

Comment

Maakt allemaal niet zoveel uit..
      Maar er zijn wel een paar andere belangrijke zaken zoals
      minimum 4Gb werkgeheugen en minimum 512Mb geuheugen in de grafische kaart.
      Voor de rest zijn ze de dag van vandaag allemaal geschikt voor PhotoShop..

Anders is het als je met bewegende beelden zit zoals bij video of 3D toepassingen
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-elise Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Marie-Elise, 41 jaar, woonachtig te Helmond.

Ik heb begrepen dat NVIDIA geschikt is voor Photoshop, maar de meeste laptops die me geschikt lijken hebben ATI Radeon kaarten.

Is NVIDEA echt van belang?

Bedankt en met vriendelijke groet,

Marie-Elise
        Op een aantal punten is dikwijls een ATI Radeon kaart beter dan een Nvidia kaart
        vooral op vlak van photobewerking moeten die niet onder doen voor een Nvidia
        Je moet wel videokaarten van dezelfde prijsklasse gaan vergelijken
        het belangrijkste is dat de videokaart een appart werkgeheugen heeft en geen gedeeld geheugen (van het ramgeheugen)

Comment

Het belangrijkste voor Photoshop is veel geheugen en een goede quad-core processor. Ik had 4GB en nu heb ik 4GB bijgekocht. Photoshop gebruikt dat extra geheugen ook, heb ik al gemerkt. Ik heb een onboard grafische kaart 128M en die voldoet ook. Ik betwijfel of je veel verschil gaat merken met een duurdere grafische kaart.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Je kan zowiezo maar beter een goede grafische kaart hebben, zeker als je de extended versie hebt.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Marie-Elese , wat is je budget eigenlijk ivm met een laptop?
              dat is even belangrijk dan dat wij hier zeggen dat of dat is goed als die misschien driemaal boven je budget zit

Comment

die is helemaal niet lastig... zelfs erg onbelangrijk... adobe raad 128Mb aan op z'n site, ik vermoed dat alle laptops dat hebben.

veel belangrijker is het geheugen! 4gb is prima om mee te werken.
                Daar naast is een snelle scratch disk ook belangrijk... je zou een SSD (solid state) diskje aan je laptop kunnen toevoegen hiervoor... of een grote snelle USB stick hiervoor gebruiken...

de processor is van minder belang...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  die is helemaal niet lastig... zelfs erg onbelangrijk...
                  Ben je wel goed geďnformeerd?
                  www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Ben je wel goed geďnformeerd?
                    dit beweert adobe zelf...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      dit beweert adobe zelf...
                      Dit is wat Adobe zelf zegt:

Some GPU-accelerated features require graphics support for Shader Model 3.0 and OpenGL 2.0
                      En daar sta je dan met je Extended features die voor geen meter vooruit gaan als je geen deftige grafische kaart hebt.
                      www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Dit is wat Adobe zelf zegt:

Some GPU-accelerated features require graphics support for Shader Model 3.0 and OpenGL 2.0
                        En daar sta je dan met je Extended features die voor geen meter vooruit gaan als je geen deftige grafische kaart hebt.
                        shader model 3.0 en OpenGL 2.0 hebben niets met het geheugen te maken... wel met de driver... zie ook adobe
                        hier spreken ze dus wel over 256mb, wat ook nog niet veel is... Maar vooral, 't heeft weinig impact op het gewone photoshop werk van de fotograaf... Functies als brushes, textures...

GPU features in Photoshop CS4 and CS5

Zoom enhancements. Smooth display at all zoom levels and temporary zoom. See Zoom continuously and Temporarily zoom an image.
                        Animated transitions for one-stop zoom. Press Ctrl+Plus Sign (Windows) or Command+Plus Sign to zoom, and the image animates slightly between zoom levels. The zoom can be subtle.
                        Flick-panning. Choose Edit > Preferences (Windows) or Photoshop > Preferences (Mac OS). In the General panel, select Enable Flick Panning. Then, select the Hand tool and click-flick the image, like a flick gesture on an iPhone. The image glides smoothly to the new position.
                        Rotate the canvas. See Use the Rotate View tool in Photoshop CS5 Help.
                        View nonsquare pixel images. See Adjust pixel aspect ratio in Photoshop CS5 Help.
                        Pixel grid. A pixel grid appears when zooming in more than 500% on an image. See Hide the pixel grid in Photoshop CS5 Help.
                        Adobe Color Engine (ACE). Color conversions are faster because the GPU handles the processing instead of the CPU.
                        Draw Brush tip cursors. Choose Edit > Preferences (Windows) or Photoshop > Preferences (Mac OS). In the Cursors panel, choose a Brush Preview color. Then, when you interactively adjust the size or hardness of the Brush tool, the preview color displays the change in real time. See Resize or change hardness of cursors by dragging in Photoshop CS5 Help.
                        3D Axis. See 3D Axis (Photoshop Extended) in Photoshop CS5 Help.
                        3D Lights. See 3D Lights settings (Photoshop Extended) in Photoshop CS5 Help.
                        3D acceleration
                        videokaarten
                        Last edited by d_oracle; 3 november 2010, 22:40.

Comment

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties!

Mijn budget is slechts 800 euro, en daarvoor heb ik in gedachten een laptop met een i5 processor en 4 GB RAM.
                          Ik twijfel nog tussen 15,6 inch en 17,3 inch.

Ik denk bijvoorbeeld aan:

1) MSI CX720-051NL | CX720-051NL: 803 euro

2) Asus X72JR-TY185V: 780 euro

3) Dell XPS 17: 799 euro

of de 15,6 inch variant hiervan met iets betere specs

4) Asus Notebook X52JC-EX325V 15.6", 460M, 640GB : 729 euro

Groetjes,

Marie-Elise

Comment

beste Marie-Elise

de links naar de toestellen werken niet...

Alle 4 zijn ze in principe prima geschikt...

ik zou m'n keuze laten bepalen door de aanwezigheid van een eSATA aansluiting (kan je een snelle backup disk of scratch disk aansluiten) en de snelheid van de harddisk (meestal zijn die 5400tpm voor een laptop, maar kan ook 7200tpm zijn)

ik vermoed dat de Dell het interessantst hier is...
                            Last edited by d_oracle; 4 november 2010, 10:27.

Comment

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties!

Mijn budget is slechts 800 euro, en daarvoor heb ik in gedachten een laptop met een i5 processor en 4 GB RAM.
                              Ik twijfel nog tussen 15,6 inch en 17,3 inch.
                              Beste M-E

Ik zou niet twijfelen tussen 15,6 en 17,3 inch..
                              het grote scherm is het interessantste..
                              ikzelf heb een 15inch maar heb me er een tweede monitor bij aangeschaft.
                              je kan uiteraadrd ook een 15 inch aanschaffen en bv. op termijn een extra professionele monitor er bij , maar dat is voor jou mssn wat ver gezocht..
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                              X