Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sb 900 met d3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sb 900 met d3000

    Normaal zou volgens de handleiding en volgens de verkopers van de sb-900 mijn d3000 draadloos moeten kunnen flitsen (CVS zonder SU-800). Maar ik vind nergens hoe en wat er over. Iemand die weet hoe het wel moet of ben ik een blaasje wijsgemaakt?
    Nikon D3000,een paar lensjes en een SB-900, but wants more....MORE

  • #2
    Re: sb 900 met d3000

    Kan niet lees de eerste notes op blz 163 maar eens. Je hebt een commander nodig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sb 900 met d3000

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Kan niet lees de eerste notes op blz 163 maar eens. Je hebt een commander nodig.
      Pagina 163 is tweestrijding vind ik ,jekunt kiezen uit SU-800 of draadloze ondersteuning.

      Ik ben hem vandaag gaan halen die SB-900 en vroeg er het nodige bij om draadloos te flitsen met een D 3000 en de verkoopster zei: en ik citeer is niet nodig je kan da automatisch met de D3000 . ze heeft het zelfs nog eens gechekt. dusja nu weet ik het ook niet ze...
      Nikon D3000,een paar lensjes en een SB-900, but wants more....MORE

      Comment


      • #4
        Re: sb 900 met d3000

        in deze folder van de D3000 zie je op de allerlaatste pagina het volgende staan:

        Nikon Creative Lighting System (CLS)
        Advanced Wireless Lighting supported with SB-900, SB-800, or SU-800 as commander; Flash Color
        information communication supported with built-in flash and all CLS-compatible flash units.

        edit: iets te vroeg victorie gekraaid...

        Neen, het gaat dus niet. als je slechts 1 SB-900 hebt.
        Het toestel ondersteunt wel CLS maar heeft zelf geen commander.
        Je kan een SB-900 op de flitsvoet plaatsen en die als commander gebruiken voor een wireless flash (lees 2de flash)

        Als je dan het zinnetje uit hun folder herleest dan zie je dat het toestel dus WEL cls ondersteunt maar met een SB-900, SB-800 of SU-800 als commander. Dan heb je nog geen slave.

        Dubbelzinnig genoteerd in ieder geval, ik had het pas door toen ik in de user manual ging zoeken naar cls, je vind enkele basis instellingen voor je popupflash, al de rest is afhankelijk
        van de SB-900 SB-800 of SU-800 die je kan plaatsen.
        Last edited by spyro; 22 oktober 2010, 19:09.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

        Comment


        • #5
          Re: sb 900 met d3000

          Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
          in deze folder van de D3000 zie je op de allerlaatste pagina het volgende staan:

          Nikon Creative Lighting System (CLS)
          Advanced Wireless Lighting supported with SB-900, SB-800, or SU-800 as commander; Flash Color
          information communication supported with built-in flash and all CLS-compatible flash units.

          edit: iets te vroeg victorie gekraaid...

          Neen, het gaat dus niet. als je slechts 1 SB-900 hebt.
          Het toestel ondersteunt wel CLS maar heeft zelf geen commander.
          Je kan een SB-900 op de flitsvoet plaatsen en die als commander gebruiken voor een wireless flash (lees 2de flash)

          Als je dan het zinnetje uit hun folder herleest dan zie je dat het toestel dus WEL cls ondersteunt maar met een SB-900, SB-800 of SU-800 als commander. Dan heb je nog geen slave.

          Dubbelzinnig genoteerd in ieder geval, ik had het pas door toen ik in de user manual ging zoeken naar cls, je vind enkele basis instellingen voor je popupflash, al de rest is afhankelijk
          van de SB-900 SB-800 of SU-800 die je kan plaatsen.
          Klinkt allemaal veel belovend en in ieder geval al bedankt voor de info maar op mijn d3000 heb ik bij flash instellingen enkel ttl en manueel met bij manueel de opties volle flits en dan afbouwende waarden van flitsen.
          Nikon D3000,een paar lensjes en een SB-900, but wants more....MORE

          Comment


          • #6
            Re: sb 900 met d3000

            Oorspronkelijk geplaatst door MD fotografie Bekijk bericht
            Klinkt allemaal veel belovend en in ieder geval al bedankt voor de info maar op mijn d3000 heb ik bij flash instellingen enkel ttl en manueel met bij manueel de opties volle flits en dan afbouwende waarden van flitsen.
            Inderdaad, bewijst dat je dus geen commander hebt.
            Je kan 2 kanten uit als je alsnog wireless wil gaan.
            Ofwel koop je de SU-800 en ben je nog eens een 270€ extra kwijt maar heb je wel het
            voordeel dat alles perfect communiceert en je lekker iTTL kan blijven werken.
            Ofwel schaf je voor een appeltje en een hardgekookt eitje een wireless trigger aan maar dan
            moet je uw flits wel altijd manueel gaan instellen...
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: sb 900 met d3000

              Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
              Nikon Creative Lighting System (CLS)
              Advanced Wireless Lighting supported with SB-900, SB-800, or SU-800 as commander; Flash Color
              information communication supported with built-in flash and all CLS-compatible flash units...
              Staat hier toch ook al perfect: AWL met SB's als commander.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: sb 900 met d3000

                Voor de prijs van een SU-800 kun je beter je body upgraden naar een D90 of hoger, dan heeft de ingebouwde flitser ook een commander stand.
                Een 2e SB-900 kost trouwens niet veel meer dan een SU-800 en dan heb je ook weer veel meer mogelijkheden.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: sb 900 met d3000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Voor de prijs van een SU-800 kun je beter je body upgraden naar een D90 of hoger, dan heeft de ingebouwde flitser ook een commander stand.
                  Een 2e SB-900 kost trouwens niet veel meer dan een SU-800 en dan heb je ook weer veel meer mogelijkheden.
                  Body upgraden doek ik zowiezo volgend jaar daarmee dat ik alvast een sb-900 kocht, Denk dat ik gewoon nog eens kijk voor een 2de SB-900 komt altijd van pas

                  Maat bedankt aan iedereen voor de hulp en info

                  You're all great
                  Nikon D3000,een paar lensjes en een SB-900, but wants more....MORE

                  Comment

                  Working...
                  X