Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagriem / strap met quick release

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draagriem / strap met quick release

BD'ers

Ik ben op zoek naar een draagriem/strap die makkelijk te verwijderen is, dus met een quick release.
    Dit omdat ik de draagriem/strap er wel eens af doe om macro dicht tegen de grond te fotograferen en dan deze niet in het nat/smurrie ligt.

Ik bedoel iets zoals dit

Hebben jullie weet van een (betrouwbare) fabrikant die dit maakt?

Iets zoals de Sun Sniper of Black Rapid liever niet...
    De draagriem zou ik graag aan de "oortjes" van de camera bevestigen en niet aan de onderkant..

Alvast bedankt !
    > F U J I F I L M <

Re: Draagriem / strap met quick release

Op/tech
    The Utility Series consists of (4) different options that address most carrying needs and preferred set-ups. The assortment includes the Utility Strap, Utility Sling, Utility Sling - Quick Adjust and the Utility Sling - Duo.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Inderdaad de optech is een heel prettige draagriem ook voor een zwaardere combinatie.
      Zonder echt te storen gebruik ik die met een Pentax K20 + batterijgreep + 70-200/2.8 + flits 540.
      Die draagriem is elastisch en breed.
      Enige nadeel: als je langer haar hebt, kan je haar eens tussen riem en hals knellen en soms wat pijn. Maar dat is voor alle andere draagriemen van toepassing.

Het systeem met de clipsen laat toe om de riem snel af te nemen (zoals bij werken op statief of rijstzak), terug in te clipsen en eigenlijk niet zo heel duur (rond de € 25).
      Je kan ze ook na een zweterige fotoshoot uitclipsen en eens spoelen met wat wasmiddel en ze droogt vrij snel.
      De mijne aangekocht bij art&craft te Mariakerke bij Gent.

MVG

Franky

Comment

Alternatief: LowePro Voyager. Bestaat in twee smaken: C (gemaakt om rond de nek te dragen) of S (om over de schouder te dragen).

Ik heb de C-versie en ben daar erg tevreden over. Naast de quick release klemmetjes heeft deze ook een verwijderbaar tasje aangehecht waarin je twee geheugenkaartjes kwijt kan.

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
          Iets zoals de Sun Sniper of Black Rapid liever niet...
          De draagriem zou ik graag aan de "oortjes" van de camera bevestigen en niet aan de onderkant..

Alvast bedankt !
          Het sun sniper principe werkt nochtans superlekker hoor.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ja die Op/tech is misschien wel wat, bedankt Paly

De Lowepro voyager C is ook wel mooi, maar als ik het goed versta dan blijft er na de quick release nog wat aan je camera hangen, dat is niet de bedoeling...
            Het sun sniper principe werkt nochtans superlekker hoor.
            Maar, als je dan op stafief wil werken moet het er ook telkens af... niet?
            > F U J I F I L M <

Comment

Maar, als je dan op stafief wil werken moet het er ook telkens af... niet?
              Dat zal afhangen van welke quickrelease plate je hebt.
              Manfrotto bijvoorbeeld heeft een ring aan de bevestigingsschroef, waardoor je de
              bevestigingsschroef van je sunsniper thuis kan laten en de riem rechtstreeks aan de
              quickrelease plate hangt.

Bijvoorbeeld:
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Alright Spyro.. dat lijkt dan weer interessant top info
                > F U J I F I L M <

Comment

Vandaag even naar de As Adventure geweest, heb me 2 musketons aageschaft (van een klimmerk) en voor een goeie 5€ dit ermee gemaakt... stevig, snelle release en precies zoals ik het wil

> F U J I F I L M <

Comment

Zo te zien is dit een onbeveiligde musketonhaak, dit kan uitdraaien op een harde klap ook financieëel.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zo te zien is dit een onbeveiligde musketonhaak, dit kan uitdraaien op een harde klap ook financieëel.
                      Ik zie niet in waarom dit minder veilig zou zijn dan zo'n Op/Tech utility strap met een musketon als system connector..
                      Ik moet al moeite doen om de musketon eraf te krijgen.. Maar ik begrijp je bezorgdheid
                      > F U J I F I L M <

Comment

De Lowepro voyager C is ook wel mooi, maar als ik het goed versta dan blijft er na de quick release nog wat aan je camera hangen, dat is niet de bedoeling...
                        Klopt inderdaad. Niet dat die echt in de weg zitten of op de grond hangen hoor. Los maken en terug bevestigen van de riem aan de klipsen kan overigens erg snel.

Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik zie niet in waarom dit minder veilig zou zijn dan zo'n Op/Tech utility strap met een musketon als system connector..
                          Ik moet al moeite doen om de musketon eraf te krijgen.. Maar ik begrijp je bezorgdheid
                          Ik heb van die musketonhaken, die er moeilijk vanaf te halen zijn, maar zelf weten die haken precies hoe ze het moeten doen zonder hulp.....
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Vandaag even naar de As Adventure geweest, heb me 2 musketons aageschaft (van een klimmerk) en voor een goeie 5€ dit ermee gemaakt... stevig, snelle release en precies zoals ik het wil

een garantie kan ik u geven : los komen zullen ze zonder dat je het wil.
                            die krengen zijn slimmer dan de mens.
                            het is gewoon een kwestie van tijd dat jouw camera de grond dichter zal aankijken dan dat jij wenst
                            www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Mocht hij tegen de grond smakken dan zullen jullie het weten aan het geopende topic "Opvolger voor Nikon D300 gezocht" bij "camera's"
                              > F U J I F I L M <

Comment

Working...
                              X