Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke fototas?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke fototas?

ik ben (zoals de titel aangeeft (duuuh )) op zoek nr een goede foto tas/rugzak
    wat moet er zeker in kunnen?

-nikon d60 met 50-200mm mounted (gezien deze lens meestal mijn walkaround lens is)
    - 18-55mm
    - 28-75mm
    - sb800 flits
    -laders, kaartjes, kabeltjes en meer van dat dingen

en voor de toekomst
    - nog ruimte voor minstens 1 en mss best 2 extra lenzen
    - mogelijkheid tot aanhang statief

en uiteraard liefst waterdicht

het slingshot concept lijkt me wel tof maar ik lees oa hier dat die lowepro slingshots niet echt comfortabel dragen. meer nog ik heb snel last van mijn schouders en nekspieren als ik een "zware last" op 1 schouder draag. de kata's lijken me ook wel leuk maar ik vind nergens welk model nu hoeveel lenzen kan meedragen...

iemand advies over deze of andere tassen?

alvast bedankt!!
    facebook

500px

Re: welke fototas?

Ik heb de Kata 3N1 30 en ben daar zeer tevreden over.
    http://www.kata-bags.com/product.asp...photo&p_Id=433

Wat er allemaal in kan? Zeer veel en dan heb ik nog plaats over voor regenkledij en diverse.

Wat er in kan vind je in de tab Kata Bag Chooser.

Suc6

Mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

http://www.spidersweb.be

Comment

hey ik heb onlangs de lowepro flipside 300 gekocht.
      ik ben hier heel tevreden mee; grote opbergmogelijkheden,men kan er een statief aan hangen,en je kabeltjes enz kanje makkelijk kwijt

hier een link op de site staat er ook een filmpje bij

http://shop.studio73.be/lowepro-flip...backpack-black
      Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

http://www.divado-photography.be/

Comment

Als ik lees wat je nu wilt meenemen, en wat er in de toekomst nog mogelijk bij gaat komen, dan moet je allereerst de slingback optie vergeten. Voelt niet lekker aan hoor, om een tijd met vele kg's aan 1 schouder rond te lopen. Kies dus in ieder geval voor een rugtas die je ook altijd als echte rugtas met 2 banden kan dragen.
        De tassen van Kata zijn superstevig gebouwd, en in de Kata 3N1-30/33 (inc. weather bag) kun je alles opbergen wat je in gedachten hebt. Een Nikon+grip met mounted bijv. een Nikon 70-200mm/f2.8 schuif je er zo in. Koop er een tripod holder bij en je kan op pad
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

yup inderdaad de kata 3n1 20of 30 stond bovenaan mijn lijstje, en net voor die reden die je aanhaalt. Bovendien heb ik zowieso al snel last van pijnlijke schouders dus ik wou idd een zak die ook als rugzak kan dienen. Bovendien kan je de kata ook als slingbag gebruiken als je de riemen kruist. Beste van beide werelden leek me.
          Ik wou gewoon ff verifiëren of ik geen andere evidente zak over het hoofd had gezien.

bedankt alvast!
          facebook

500px

Comment

Ik heb sinds een tijdje de Filpside 400 (Lowepro), en vind het een prima tas. je kan hem met de heupgordel naar voor draaien en zo je materiaal nemen zonder hem helemaal te hoeven afdoen. Met mijn spulletjes er in is er nog flink wat reserve (body met 18-55 kitlens, 70-300 zoom, 150mm macro, lensbaby, lader, accu, kabeltjes, geheugenkaartjes,....).
            Hij heeft ook een All Weather cover die onderaan verborgen zit, en je kan je statief er aan hangen.

Maar buiten dat is mijn eeuwig advies over tassen: ga met je spullen naar een fotozaak, en ga passen en proberen. Een deftige fotozaak maakt daar geen problemen over! Ik zou nooit een tas kopen zonder ze te hebben geprobeerd....

succes alvast!
            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Naar een fotozaak gaan om een rugzak uit te testen hoe deze aanvoelt en op je rug hangt is bijna een noodzakelijk kwaad. Maar waar veel mensen nogal eens de mist mee ingaan, is het feit dat ze testen of al hun huidige fotospullen er in kunnen en dan op dat moment niet goed nadenken of er in de nabije toekomst meer spullen bijkomen. Met een tas op maat heb je dan over een tijdje chronisch ruimtegebrek, en moet er dus weer een nieuwe tas komen...
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Hoe dan ook kom je na een tijdje plaats te kort.
                Dus best een vrij ruime tas die soepel draagt: rugtas.
                Mijn slingshot 300 was 2 jaar terug een prima optie, maar ondertussen volgepropt en dan moet een deel thuisblijven.

Ondertussen al vooraf proberen te selecteren om wat ik dacht nodig te hebben mee te nemen in de slingshot, maar te regelmatig dan juist iets te kort dat er niet in zit.
                Bv 2 zonnekap elementen P reeks van Cokin, of 100mm macro of 400mm vast.

Dus nu staat een expedition 8 van Tamrac op aankooplijstje.
                En vermoedelijk bestellen in GB bij Wharehouse Express, Misfuds,....?
                Je kan ze daar vinden aan £ 150 (€ 180) terwijl in B en NED rond de € 250.

mvg

franky

Comment

Working...
                X