Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus v4 vs. Canon 5D mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cactus v4 vs. Canon 5D mark II

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
    waarschijnlijk domme vraag maar kun je met cactus aansturen en met een 430 EX ?
    Omdat ik lees dat de TS deze heeft, ik dacht dat je enkel met de 580 Ex andere flitsers kon laten werken?
    Er is ook een niet-ingebouwde infraroodzender die de 430 zonder meer kan aansturen, met e-ttl zelfs. De 430 op zich, kan echter enkel infraroodsignalen vanop korte afstand ontvangen, geen radiogolven. Indien je radiogolven gebruikt heb je geen ingebouwde of aparte infraroodzender nodig, maar wel een radiozender en een -ontvanger. Niet alle radiozenders geven E-ttl informatie door. Hun basisfunctie is gewoon een trigger, waarbij de flash handmatig moet worden ingesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Er is ook een niet-ingebouwde infraroodzender die de 430 zonder meer kan aansturen, met e-ttl zelfs. De 430 op zich, kan echter enkel infraroodsignalen vanop korte afstand ontvangen, geen radiogolven. Indien je radiogolven gebruikt heb je geen ingebouwde of aparte infraroodzender nodig, maar wel een radiozender en een -ontvanger. Niet alle radiozenders geven E-ttl informatie door. Hun basisfunctie is gewoon een trigger, waarbij de flash handmatig moet worden ingesteld.
      kun je jezelf nader verklaren, of voorbeelden ervan aanhalen? Dus in principe ... kun je dan een 420 ex 'laten afgaan', met een niet-ingebouwde infraroodzender en een 430 ex ?
      zou dit dan een pocket wizard moeten zijn...sorry ben een echte leek in strobist materiaal, maar wil het wel leren ... sorry ts als dit 'off-topic' zou zijn ...
      smile ! ...it confuses people ...

Comment

kun je jezelf nader verklaren, of voorbeelden ervan aanhalen? Dus in principe ... kun je dan een 420 ex 'laten afgaan', met een niet-ingebouwde infraroodzender en een 430 ex ?
        zou dit dan een pocket wizard moeten zijn...sorry ben een echte leek in strobist materiaal, maar wil het wel leren ... sorry ts als dit 'off-topic' zou zijn ...
        da's gewoon een dure infrarood zender (ST-E2) die je in plaats van een flash op je toestel zet...

als je geen ervaring hebt met deze zaken en toch er eens mee wil kennis maken, koop dat een goedkoop setje RF602's (radiozender) voor 20€ in plaats van 200 € uit te geven aan een infrarood zender, met z'n beperkingen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Je kan de 420 niet enkel 'laten afgaan', maar eerst laten luisteren naar de instelling die je camera voorstelt. Je hebt daarvoor geen extra ontvanger of een andere flash nodig.
          Bij de goedkopere triggers moet je de flash manueel instellen, en dat vergt enige kennis, ervaring, zenuwen, en op- en afgeloop.
          Ik zou een beginneling dus aanraden om het duurdere materiaal te kopen dat alles razendsnel en automatisch regelt. Je leercurve is waarschijnlijk al stijl genoeg, dat je je niet ook nog met beperkend materiaal moet uiteenzetten. Je hebt trouwens geen dure camera gekocht om zijn mogelijkheden door een goedkope trigger te laten uitschakelen.

Comment

Je kan de 420 niet enkel 'laten afgaan', maar eerst laten luisteren naar de instelling die je camera voorstelt. Je hebt daarvoor geen extra ontvanger of een andere flash nodig.
            Bij de goedkopere triggers moet je de flash manueel instellen, en dat vergt enige kennis, ervaring, zenuwen, en op- en afgeloop.
            Ik zou een beginneling dus aanraden om het duurdere materiaal te kopen dat alles razendsnel en automatisch regelt. Je leercurve is waarschijnlijk al stijl genoeg, dat je je niet ook nog met beperkend materiaal moet uiteenzetten. Je hebt trouwens geen dure camera gekocht om zijn mogelijkheden door een goedkope trigger te laten uitschakelen.
            Tja... op die dure camera zit een program AE en zo'n groen viekantje. Waarom in godsnaam zetten de kemels van producenten er dan nog een Av, Tv, M, en een stel C's op??? En zou het kunnen dat die intelligente flitser (en camera evenzeer) in bepaalde situaties niet doet wat er verwacht wordt? Kan je dan niet beter zelf de controle overnemen? De ASR op ijzelbanen afzetten is nog zo'n voorbeeld.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

met omhet even welke trigger heb je kennis nodig van de parameters die hier van belang zijn... manueel instellen of automatisch... met manueel ga je het op termijn begrijpen, met automatisch vermoedelijk pas veel later... dus nog meer zenuwen... en slechte foto's...

ik werk zelf met een "dure" D700 en maak daar mooie foto's mee... met een goedkope trigger... de trigger maakt immers niet de foto's... de camera doet dat, samen met de fotograaf....
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                En zou het kunnen dat die intelligente flitser (en camera evenzeer) in bepaalde situaties niet doet wat er verwacht wordt? Kan je dan niet beter zelf de controle overnemen? De ASR op ijzelbanen afzetten is nog zo'n voorbeeld.
                Dat valt nogal mee: Als je bijvoorbeeld de sluitertijd met zo'n slimme trigger onwijs snel zet gaat ie doodleuk in hypersync, en heb je toch nog een foto. Ga je daarentegen domweg trager dan 1/60, flits ie zonder omhaal op de tweede gordijn. Van zodra je dat merkt, weet je die leuke dingen ook weer, met voorbeelden van eigen hand. Het blijft echter even gemakkelijk dat je niets hoeft in te stellen. Je kan ook de hoeveelheid licht eenvoudig verdelen onder de verschillende groepen flitsers, zelfs als een gedeelte daarvan nog enkel manueel te gebruiken is omdat je vroeger dacht dat het beter was de uitschaklbare gemakken niet te hebben.

Comment

Denk dat je niet mee bent met wat ik bedoel. Als je met (meerdere) losse flitsers gaat werken, is dat meestal omdat je zelf het licht wil controleren. Niet om kje flitsers zelf te laten beslissen om alles uit te lichten binnen de normen. Stel dat je een flitser met snoot op een voorwerp in de achtergrond zet omdat dat meerwaarde en context geeft aan een gefotografeerd persoon. Dan wil je daar bvb; wel voldoende licht op zodat het nog zichtbaar is, maar je hoofdonderwerp (de persoon) moet de aandacht in eerste instantie opeisen. Als die "slimme" flitsers de hele boel dan gelijkmatig uitverlichten, is voor mij de foto om zeep.
                  Het voorbeeld dat je aanhaalt is trouwens ook iets waar je als beginner tegenaan loopt als je fouten maakt (of voor de liefhebbers van RTFM), maar wie is er de slimste als hij/zij de sluitertijd bewust voorbij 1/60ste zet (liefst een stilleven dan zeker hé)? De fotograaf of de flitser?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Volgens mij alles manueel bedienen is de beste optie..
                    't kost enige leertijd, net zoals fotograferen met je toestel op manuele functies..
                    Als ik logisch denk dan komt daar al snel als resultaat uit dat de automatische functies
                    van camera en flitsers meestal niet doen wat er van verwacht word..
                    Dus denk ik dat de Cactus meer dan voeldoende is..

Besluit...
                    Oefenen is de boodschap, en dat gaat best met alles manueel te bedienen..

Laat het me weten moest ik mis zijn..

grts
                    Peter
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

Comment

Het werkt bij mij perfect!
                      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

ik lees dit juist die cactus v4 heb ik ook al interessant gevonden maar past dit ook perfect op een D3000 van nikon? in combinatie met SB-900. Is een goedkoop begin daar ik volgend jaar upgrade van DSLR en er dan een neem met het CVS ingebouwd.
                        Nikon D3000,een paar lensjes en een SB-900, but wants more....MORE

Comment

Working...
                        X