Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus v4 vs. Canon 5D mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus v4 vs. Canon 5D mark II

Ik heb zojuist deze besteld :

1.00 x Cactus Wireless Flash Versie 4 Compleet
    1.00 x Foto Konijnenberg Umbrella Swivel N-2
    1.00 x Jinbei Flitsparaplu Zwart / Wit 101cm
    1.00 x Jinbei JB-300 Aluminium Lampstatief

Ik werk met een Canon 5D mark II en een Canon 430EX II.

De vraag is als iemand daar ervarin mee heeft en wat de voor en nadelen zijn..
    Ik hoor van sommige bronnen dat dit werkt en anderen zeggen dat Cactus heel onbertrouwbaar is?
    Ik wou voor het klein budget toch maar eens proberen en zien wat het geeft!

Grtjs
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

Re: Cactus v4 vs. Canon 5D mark II

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
    Ik heb zojuist deze besteld :

1.00 x Cactus Wireless Flash Versie 4 Compleet
    1.00 x Foto Konijnenberg Umbrella Swivel N-2
    1.00 x Jinbei Flitsparaplu Zwart / Wit 101cm
    1.00 x Jinbei JB-300 Aluminium Lampstatief

Ik werk met een Canon 5D mark II en een Canon 430EX II.

De vraag is als iemand daar ervarin mee heeft en wat de voor en nadelen zijn..
    Ik hoor van sommige bronnen dat dit werkt en anderen zeggen dat Cactus heel onbertrouwbaar is?
    Ik wou voor het klein budget toch maar eens proberen en zien wat het geeft!

Grtjs
    lees hier eens... en hier en hier...

misschien kan je je bestelling nog annuleren...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Die Cactus V4 is van wat ik heb gehoord een stuk betrouwbaarder dan zijn voorganger, en dat vond ik al een prima product. Sommige mensen berichten dat met de V2 de flitser bij 1 op de 10 keren niet af ging, ik heb zelf nooit problemen ondervonden. Je moet gewoon zorgen dat het signaal je flitser kan bereiken, zo niet direct dan maar via muren e.d.

Comment

vroeger zijn er idd problemen geweest met de cactus dingskes, maar de nieuwe versies zijn probleemloos te gebruiken met de 5D Mk II (was vroeger soms miserie)..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Danku voor de reacties.. Nuja zowiezo ze zijn besteld. Ik zal maar zien wat het geeft.. Ik heb op facebook een aantal fotografen die gemeld hebben dat er geen problemen zouden mogen zijn.. De ene zegt dat die zelfs perfect werken op de 5D mark II..
          Vroeger waren er inderdaad problemen, maar die waren met de v2. De v4 zou die problemen opgelost hebben.

We zien wel wat het geeft. Ik zal daarover feedback geven.

Grtjs
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

Comment

Voor de andere lezers is er ook de Pocket Wizard Mini en Flex (200 euro elk). Die stuurt alle ettl-informatie via een radio, alsof de flash gewoon op de camera zou staan. Met de flash op bijvoorbeeld 20 meter en het model op 30 kan je zelfs met een 400 mm fullbodyportretten maken,... en de compensatie fijnregelen met 1/3-stops, zonder op en af te moeten lopen. Werkt ook bij hoge sluitertijden. Of als afstandsbediening voor de camera.
            Last edited by Poza; 20 september 2010, 20:46. Reden: verminkte lnk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Voor de andere lezers is er ook de Pocket Wizard Mini en Flex (200 euro elk). .
              Klopt helemaal, en das mooi spul..
              Maar voor een beginner die waarschijnlijk wel wat tijd heeft en nog eens een extra fotoke kan maken moest het systeem eens haperen (bij de laatste versie niet meer !) is de Cactus een mooi alternatief.. 1 zender en 2 ontvangers voor nog geen 55€ tegenover bij de pocketwizard 3X200€ scheelt al wel wat hee...

grts
              Peter
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Ik heb beide cactus versies in combinatie met de 5dmkii, v2 = miserie , v4 werkt prima !

Comment

Thx!!
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                    Ik heb beide cactus versies in combinatie met de 5dmkii, v2 = miserie , v4 werkt prima !
                    ze werken wel... maar zouden de beelden verstoren in bepaalde gevallen
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      ze werken wel... maar zouden de beelden verstoren in bepaalde gevallen
                      Verstoren?
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                        Verstoren?
                        Het signaal.
                        Ik heb geen v4, maar van de storingen bij PW die in die meningswissel ook worden aangekaard, heb ik nog niets gemerkt, en ik gebruik met de 580II niet eens de aanbevolen opstelling, behalve dat ik tot nu toe wel altijd kanaal C2 heb gebruikt.
                        Alle apparaten zouden trouwens in min of meerdere mate radios kunnen storen.
                        Ik klasseer deze draad bij de opmerking dat ik mijn toestel niet te dicht bij de laptop moest zetten. Pffff, het kabeltje is maar zo lang, hé.

Comment

waarschijnlijk domme vraag maar kun je met cactus aansturen en met een 430 EX ?
                          Omdat ik lees dat de TS deze heeft, ik dacht dat je enkel met de 580 Ex andere flitsers kon laten werken?
                          smile ! ...it confuses people ...

Comment

Me dunkt wel Als je met een receiver werkt.. Ik hoop het toch Maar dat zal wel..Een 580EX heeft een ingebouwde receiver en verzender als ik me niet vergis..
                            Yannick Desmet 2021
                            yannickdesmet.com

Comment

En qua prijs er tussenin: de Skyports. Kan je de flitsers remote mee instellen, maar die sturen geen ETTL door zeker hé? En werken ook niet als camera remote, of kan dat wel met sommige modellen?
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Working...
                              X