Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaalbaar Statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betaalbaar Statief?

Hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf, op zoek naar een statief maar ik zie het bos door de bomen niet. Waarop moet ik letten bij de aanschaf en zijn er aanraders met een goede prijs/kwaliteit?

Ik heb nu een 450D met kitlens, speedlite 430. En overweeg de aanschaf van een 24-105 lens (+-650 g).

Alvast bedankt

Re: Betaalbaar Statief?

pff, het is altijd zoeken naar een evenwicht tussen stabiliteit, draagbaarheid en prijs.
    Ik ga de Benro piste op denk ik, een goedkoper alternatief voor Gitzo. Volgende maand ben ik in NY en ga ik eens kijken bij BHphoto.

grts

Comment

Hier is al heel veel over geschreven. Als je gaat zoeken vindt je een massa info over statieven op deze site.
      Maar toch even mijn mening (en ervaring)
      Het hangt er veel vanaf wat je wil doen. Wil je veel rondtrekken met je statief let dan op de afmetingen en het gewicht (ideaal is carbon maar die zijn peper duur)
      wil je voornamelijk studio werk doen (modellen en producten) dan zijn afmetingen en gewicht niet belangrijk en kun je alleen voor stevigheid en "wendbaarheid" gaan.
      Ik heb zelf een manfrotto 055XDB met een RC804 kop.
      Voordeel: staat als een huis en in alle richtingen verstelbaar, ooghoogte zonder de middenzuil uit te moeten schuiven.
      nadeel: (te) zwaar en te groot in ingeschoven toestand, geen snelkoppelingen; gaat ook niet mee op vakantie.
      Aanschaf prijs 150 Euro en dat is een koopje voor dit ding.
      Volgens mij kun je onder de 100 euro geen degelijk statief kopen.

Succes en groeten,
      Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment