Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro slede voor stacking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro slede voor stacking

Hallo,
    Ik heb recent de techniek van stacking ontdekt in de macro fotografie en zou hiervoor een macro slede willen gebruiken op statief.
    Ik ben in het bezit van een Markins Q3 emille balhoofd met een lever quick shoe op carbon statief ( benro flexpod ). Mijn canon 5d II wordt hierop bevestigd met een L plaat van Markins.
    Kan iemand mij uitleggen welke degelijke macro slede ik hiermee kan combineren en waartussen die slede precies komt :
    - tussen ballhoofd en de schroef van het statief of allicht eerder :
    - tussen de camerabody en de lever quick shoe ( bestaan er specifieke macro sledes voor deze quick shoe? )

alvast bedankt
    Last edited by luc.merckx; 16 augustus 2010, 22:24. Reden: verduidelijking
    A picture says more than a thousand words

Re: Macro slede voor stacking

Op mijn M10 monteer in een Adorama-instelslede.
    Onderaan zit een cameraplate, bovenaan zit een quick release van Markins waarop de lens of de body gemonteerd wordt.
    Knap maar nogal prijzige rail; het werkt perfekt

mvg,

Roland

Comment

Ik gebruik een Novoflex Castel-Q. Ook aan de dure kant maar zeer degelijk materiaal.

Balhoofd is een Markins M10. De volledige onderkant van de macro rail is één grote dovetail en past dus in elk arca-swiss compatibel balhoofd.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik gebruik een slede van een oud Nikon balgapparaat, waarvan ik de balg gesloopt heb.
        Een alternatief en niet duur bij foto Aalten:

Comment

Ik heb die ook zopas besteld bij Roland van Aalten.
          Erg snel geleverd en zwaar degelijk materiaal.
          Prima in te stellen en stabiel.
          Onderaan heb ik een manfrotto plaatje ertegen aangeschroefd, en kan zo snel op en af het statief.
          Net geen 70 euro, denk, de beste koop.
          Klein kodakske

Comment

Ik heb dezelfde als die bij photoshopaalten, maar via e-bay in engeland gekocht. (Ik had toen Aalten nog niet ontdekt).
            Ik ben er zeer tevreden van, maar ik bevestig mijn statiefplaatje met 2 schroeven aan de onderkant van deze slede, zodanig dat hij niet kan schuiven.

Nick.

Comment

Ik heb er eentje uit China voor zo'n 30 €.
              Nog niet zoveel gebruikt, maar de eerste indrukken zijn: degelijk, zonder speling.
              Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

Working...
              X