Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schouderstatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schouderstatief

Hallo,

heeft er iemand ervaring met een schouderstatief ?
    Ik zou graag met de tele uit de hand fotograferen, door omstandigheden is de tele met de body te zwaar om stabiele foto's te nemen.
    Ik heb al gehoord over bushhawk of zijn er nog andere merken ?

Alvast bedankt.

Re: Schouderstatief

Ja, er is er een standaard voorzien op een Tair 3a lens van Zenit(model uit jaren '70).
    Vroeger ook op de oude novoflexen.
    Dat werkt snel en eigenlijk niet slecht, maar verwacht er niet van dat het dezelfde mogelijkheden als bv de wimberley stijl zal bieden op een statief.

mvg

franky

Comment

Is een monopod geen oplossing?

Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires
      7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

ik heb een oude photosniper laten ombouwen om met nikon D300 te kunnen werken
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Heb een nekstatief gekocht en ben daar zeer tevreden over.
          Staat wel vermeld voor camcorder maar gaat perfect mer een SLR.

Grtz

Louis
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik heb ook nog zo'n oude sniper. Ooit gekregen van een bevriend fotograaf. Heeft steeds prima gewerkt met al mijn toestelletjes, maar heb nu een probleem met mijn nieuwe Fuji HS10. De bevestiging waar het statief in het toestel moet worden bevestigd is in plastic en na amper 2 x gebruikt te hebben is de binnendraad reeds stuk. Met mijn driepoot werkt het echter nog prima, want daar heb ik meer draad om in te schroeven.

Ik kan mijn schouderstatief dus blijkbaar niet langer gebruiken voor dit toestel. Aangezien ik veelal vlinders e.a. insecten (macro)fotografeer, heb ik echt wel een schouderstatief nodig. Kan iemand mij helpen aan een alternatief voor mijn oude schouderstatief, of is er een mogelijkheid om de binnendraad in het fototoestel te repareren? Alvast bedankt voor de reacties.

Comment

Heeft iemand ervaring met het Ritzz schouderstatief. Is blijkbaar voor videocamera's maar moet toch ook werken met fototoestel, niet. Het lijkt me wel groot te zijn.

Comment

Ben nog steeds aan 't googelen naar schouderstatieven en ben op deze gestuit. http://www.bushhawk.be/product/37057...-electric.html
                Heeft iemand daar ervaring mee?

Comment

hierbij de site van Bushhawk.
                  meerdere vormen en pakketten van schouderstatieven en zien er heel degelijk uit. op pagina assesoires kun je de verschillende kabels vinden voor de merken van camera's.

mvg

Franky

Comment

Ik zou zo'n BushHawk wel eens willen proberen om te zien of dat beter werkt dan een monopod of er misschien mee gecombineerd kan worden.

Officiële dealer in België: Studio73

Blijkbaar heeft Konijnenberg de domeinnaam Bushhawk.be ingepikt

Comment

Working...
                    X