Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze geheugenkaart Nikon D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze geheugenkaart Nikon D5000

Ik heb een Nikon D5000 en vroeg me af wat hiervoor een goede geheugenkaart is, wetende dat ik alleen foto's neem en geen video.
    Het is me ook niet duidelijk of de 'snelheid' vd geheugenkaart al dan niet belangrijk is bij het nemen van foto's.

Wie kan dit even simpel uitleggen ?

Re: Keuze geheugenkaart Nikon D5000

Snelheid van de kaart is vooral belangrijk als je snel foto's achter elkaar wil gaan maken in burst mode...op dat moment zal de buffer in de camera sneller vol gaan lopen en zul je merken en horen dat de "schietsnelheid" van de camera hard terugloopt.
    Met een Sandisk kaart van het type Ultra (15 MB/s) zul je overigens niet snel in de problemen gaan komen. Een Sandisk Extreme kaart (30 MB/s) werkt gegarandeerd altijd super...
    Neem in ieder geval wel een geheugenkaart van een bekend merk (Sandisk, Lexar)...je wil het tenslotte niet meemaken dat een kaartje crashed en je al je foto's kwijt zou zijn...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Re: Keuze geheugenkaart Nikon D5000

als je enkel foto's neemt, gaat het enkel iets uitmaken als je veel in burst schiet.
      Gebrui je vnl. single-shot, dan zou ik wel geen spotgoedkope kaart nemen, maar eerder een betrouwbaar merk, maar ook geen te dure kaart.

Ik heb zelf SanDisk Ultra Class 4 15 MB/s 4GB. De camera staat meestal wel in burst mode, steeds in raw maar meestal neem ik slechts 1, soms 2 of 3 shots.
      Werkt prima.

Ik ben slechts eenmaal eens tegen de lamp gelopen. Na 5 opeenvolgende shots (in raw) moest de kaart beginnen slikken. Ik heb niet getimed hoe lang, maar op dat moment vraag je je wel af of een SanDisk Extreme III 30MB/s zou helpen.
      Maar dan zag ik weer de prijs ... Ik denk zo eens een kaartje te kopen, kwestie van het te ondervinden.

Misschien heeft iemand al eens een test gedaan ?
      Cheers, Ben

Comment

Working...
      X