Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit UV-filters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kwaliteit UV-filters

Ik heb gemerkt dat er nogal veel prijsverschil zit tussen de UV-filters van verschillende merken. Is er hier iemand die ervaring heeft met verschillende merken en dus ook iets meer kan zeggen over de kwaliteitsverschillen tussen de merken?
    Staat de prijs in verhouding tot de kwaliteit bij deze filters, of is het zoals bij sommige andere dingen ook voor een groot stuk de merknaam die je betaalt ?
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Re: Kwaliteit UV-filters

Filter wordt vooral gebruikt als bescherming van je lensglas maar het is niet de bedoeling dat het de kwaliteit van je objectief terugbrengt.
    Ik heb voor m'n 17-55 2.8 een Sigma gekocht van €65 (op aanraden van een pro) omdat ik zoiets heb van: als je een lens koopt van €820 zou het een beetje dom zijn om te besparen op een filter?
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
      Filter wordt vooral gebruikt als bescherming van je lensglas maar het is niet de bedoeling dat het de kwaliteit van je objectief terugbrengt.
      Ik heb voor m'n 17-55 2.8 een Sigma gekocht van €65 (op aanraden van een pro) omdat ik zoiets heb van: als je een lens koopt van €820 zou het een beetje dom zijn om te besparen op een filter?
      Volledig akkoord met deze uitspraak, maar als een filter van bv. 30 euro even goed is, is het ook weer niet nodig om 35 euro extra te betalen, die kan dan weer voor iets anders gebruikt worden.
      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Geen filter is nog beter, als bescherming een neutraal gecoat beschermglas, bij Nikon zijn dat de zogenaamde NC beschermglazen, B+W heeft ook zo een reeks beschermglazen KLIK

Comment

Mischien overdreven, maar ik heb toch voor mijn duurste lens (70-200) ook de duurste B.W. UV filter aangeschaft.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
            Staat de prijs in verhouding tot de kwaliteit bij deze filters, of is het zoals bij sommige andere dingen ook voor een groot stuk de merknaam die je betaalt ?
            Bij een ding dat geld kost en niets doet is de prijs nimmer in verhouding tot de kwaliteit.

Aan de andere kant: geeft een filter een goed gevoel , dan is een paar tientjes weer niet zo duur......
            Last edited by Keeskanon; 8 september 2010, 12:50.

Comment

De graad van mechanische bescherming is niet bekend, als UV filter is het stukje glas of kunststof in elk geval vrijwel waardeloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Bij een ding dat geld kost en niets doet is de prijs nimmer in verhouding tot de kwaliteit.
                Volledig akkoord. Beter dan een UV filter: let op wat je doet met uw materiaal, en als je toch verwacht dat je ergens tegenaan gaat stoten, zet dan uw zonnekapje uit, dat heeft tenminste nog nut.
                People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

Comment

Neem een filter van B+W of Hoya, dit zijn de beste. En kies dan ook niet voor de goedkoopste versie, maar voor een MRC variant of iets soortgelijks.
                  Tip 1: Gebruik ook altijd de zonnekap.
                  Tip 2: Gebruik 's-avonds NOOIT een protectiefilter, dit geeft gegarandeerd mooie flare spots in je foto's...
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
                    ik zoiets heb van: als je een lens koopt van €820 zou het een beetje dom zijn om te besparen op een filter?
                    de beste besparing is de grootste......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                    X