Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benro Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Benro Statief

maar hoe zit het nu met balhoofden , het precies afstellen ervan en ook blijven staan als je de camera met lens loslaat. kwestie van geen mm te vergaan na het vastdraaien en loslaten. ook niet na laat ons zeggen honderden keren gebruikt te hebben . dat vergaan van plaats heeft een naam, weet alleen niet meer hoe men dat noemt .
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

......
      Last edited by pieke; 30 december 2013, 20:55.

Comment

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

heb hier paar voorbeelden van benro balhoofden staan, verschillende prijsklasse.

kan je die balhoofden op andere statieven dan benro zelf ook monteren?

welk van de bovenstaande balhoofden, zou al voldoen voor een kombinatie D7000+ 70 -200 f2.8 als max gewicht en lengte . dus samen net geen 2,5 kg , en dit zonder ' slipstick ' te hebben ?

of zijn er beter balhoofden van benro die ook rond de bovenstaande prijsklaase draaien ?

Comment

.....
          Last edited by pieke; 30 december 2013, 20:54.

Comment

compacte swinghead van Jobu eens bekeken, maar dat is voorlopig nog niets voor mij zenne .

arca style staat er bij sommige benro balhoofden, en die kosten direkt veel meer.
            wat betekent arca style ?

als ik naar deze kijk :

dat is een bh-2 en die kan 8 kg aan . zou normaal voor mijn gebruik toch moeten voldoen, kost nog geen 60 euro.

iemand ervaring met dit balhoofd?

Comment

arca style verwijst Arca Swiss - statiefhoofden en hun specifieke wijze van bevestiging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                arca style verwijst Arca Swiss - statiefhoofden en hun specifieke wijze van bevestiging
                thanks

Comment

Ik heb een BH2 balhoofd van Benro. Voor mij als beginner voldoet dit balhoofd momenteel wel maar ik kan me inbeelden dat balhoofden zoals Markins, RSS, Kirk enz wel nauwkeurig en prettiger in te stellen zijn. Bij deze BH2 heb je slechts 1 hendel om alles vast te zetten. Ook heb ik geen enkel probleem met mijn 70-200 f2,8. Wel zet ik deze dan met de lensvoet vast op het balhoofd. Met macro heb ik met dit balhoofd geen ervaring. Ik heb dit balhoofd gekocht omdat het inderdaad niet veel koste maar ook bij mij is het de bedoeling dit balhoofd te vervangen door een beter en duurder exemplaar. Het BH2 balhoofd kan je nog steeds gebruiken op bijvb een monopod. De reden waarom ik deze bh2 eventueel zou veranderen door een ander balhoofd is nl omdat deze gebruik maken van Arca Swiss Style plaatjes enz waardoor je toestel en/of zoomlens toch wel een gans stuk steviger vastzit op je balhoofd. Ook heb Ik heb Benro in Nederland gecontacteerd om het BH2 balhoofd Arca Swiss compatibel te maken maar dit zou volgens hun niet lukken. Graag had ik er dan de lever release van Markins (QL60 of QL45) opgezet maar dit moet ik nog eens verder onderzoeken qua bevestiging. De markins QL60 is voorzien voor een 3/8'' schroefdraad en in die materie van schroefdraden enz voel ik me niet direct thuis.

Comment

Working...
                  X