Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart formatteer probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart formatteer probleem

Eeen goede avond allemaal,

Toen ik net mijn 550D opzette zei hij dat de kaart niet toegankelijk was, en ik deze moest vervangen of formatteren met de camera. Er stonden toch geen foto's op, dus ging ik naar menu, om daar te kiezen voor format. Hij start met formatteren en zegt dan dat dit niet kan, het lukt gewoon niet. Ik kan dus niet fotograferen, en de ook niet opnieuw formatteren... Kaart is nog maar 2 maand oud, dus aan de ouderdom kan het niet liggen...

Heeft iemand dit ooit nog aan de hand gehad of weet een oplossing?

Alvast bedankt!

Y.

Re: Geheugenkaart formatteer probleem

Probeer eens de kaart te formateren op een pc in FAT32.
    Zeker geen NTFS.

Mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

http://www.spidersweb.be

Comment

Het kleine schuivertje op de kaart staat toch niet op 'slotje' ?

Comment

nope, staat niet op lock, en is het normaal dat het met de pc zo tergend langzaam gaat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
          nope, staat niet op lock, en is het normaal dat het met de pc zo tergend langzaam gaat?
          Neen, normaal gaat dat vliegensvlug. (want enkel de verwijzing naar de foto worden verwijderd, niet de foto's)
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Met pc geformatteerd, maar nog steeds hetzelfde probleem als ik hem in de camera stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Met pc geformatteerd, maar nog steeds hetzelfde probleem als ik hem in de camera stop
              Fat-32 ?

Probeer nu nog eens in de camera te formatteren ?

Anders eens een ander kaartje proberen, dan weet je zeker dat dit kaartje stuk is. Anders ist de camera.
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                Fat-32 ?

Probeer nu nog eens in de camera te formatteren ?

Anders eens een ander kaartje proberen, dan weet je zeker dat dit kaartje stuk is. Anders ist de camera.
                Jup fat-32, met camera formateren lukt ook niet, en een andere kaart werkt perfect

Comment

Nog eens geformatteerd op Fat 32 met m'n andere laptop, en dan gewoon in de camera gestopt zonder hem daar nog eens mee proberen te formatteren, nu werkt hij terug, maar om een of andere reden gaan er nu 10 foto's minder op als ervoor Maar goed, het probleem is tenminste opgelost en ik kan weer fotootjes maken

Y.

Comment

Toch maar op passen dat het op een keertje niet mis loopt met die kaart en je zo een hoop foto's kwijt geraakt.
                    Welk kaartje is het ?
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Toch maar op passen dat het op een keertje niet mis loopt met die kaart en je zo een hoop foto's kwijt geraakt.
                      Welk kaartje is het ?
                      Integral ultima pro SD HC kaartje, bij aankoop van m'n camera in april gekocht bij studio 73, en ja ik heb intussen een ander gehaald en hou deze voor moest ik extra geheugen nodig hebben...

Comment

Als ze van april oud is heb je er dan geen garantie meer op?
                        Ik heb bij mijn D700 ook een kaart gekregen bij aankoop CF zal ook eens kijken welk merk dat is, denk ook een Integral.
                        Ik heb ze eigenlijk nog niet veel gebruikt want normaal zit er een van Sandisk in.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Persoonlijk preferreer ik de Sandisk kaartjes, nog nooit problemen mee gehad.

Comment

ja er is idd nog garantie op, die ga ik ook gebruiken, maar ik heb nog niet echt de tijd gehad om tot in Geel te rijden, 't zal pas voor volgende week zijn denk ik

Comment

Working...
                            X