Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle cardreader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• snelle cardreader

Ik werk met SanDisk III en IV kaartjes van 8 GB.
    Thuis gaat het overzetten redelijk snel op mijn Imac.
    Maar als ik op verplaatsing foto's wil overzetten naar mijn macbook pro (niet aangesloten op stroom) gaat dit tergend traag. En aangezien ik dit moet doen tussen 2 optredens door op een festival (ben concertfotograaf) telt iedere minuut om de foto's al te bewerken, verkleinen en uploaden.

Ik denk dat het aan mijn card reader ligt en ben aan het uitkijken om een er eentje aan te schaffen via fire wire (dit zou stuk sneller moeten gaan denk ik) maar ik zou het deze week nog moeten hebben .

Iemand ervaring of voorstellen welke ik mij best aanschaf?
    En waar ik deze kan vinden (liefst in een winkel in de buurt van Kortrijk/Waregem)
    of een betrouwbare webwinkel.

alvast bedankt
    Jonez
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

Re: snelle cardreader

In elk geval niet zo'n traag geval zoals ik heb van Trust. Gekocht omdat ik steeds een error 99 kreeg bij het overzetten van de foto's. 't werkt, maar je kan ondertussen beter iets anders gaan doen.

Elke computerzaak met een beetje kennis van zake zou je toch verder moeten kunnen helpen denk ik.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Deze Lexar Pro Firewire 800; 70 euro bij Pixmania
      of die Lexar Expresscard reader
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Sandisk heeft ook een FireWire lezer
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Als je een usb-kaartlezer hebt: het overzetten via usb vraagt kracht van de processor (dat een oudere computer trager laat werken, als je nog andere dingen doet)

een FI-WI kaartlezer: gebruikt de processor zo goed als niet en is daarom vaak sneller, omdat je tegelijkertijd nog andere processen kan volbrengen....
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Working...
          X