Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief - Sony Alpha 550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief - Sony Alpha 550

Weet er iemand welk statief ik het best kan kopen voor m'n alpha ?

Ik zoek een degelijk statief (dus niet het goedkoopste op de markt) maar toch beetje letten op de prijs... Dus een goede prijs/kwaliteit verhouding!

En waar kan ik terecht voor materiaal voor m'n camera aan goede prijzen ?
    Ikzelf woon in West-Vlaanderen...

Tnx alvast!
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Re: Statief - Sony Alpha 550

Zou dat nu echt afwijken van een statief voor een D90?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mss een extreem stomme vraag, maar past elke camera op elk statief ?
      Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Comment

Het schroefdraadsysteem is vrij universeel, ja
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Het schroefdraadsysteem is vrij universeel, ja
          Ge ziet hoeveel ik er al van ken hé ...

Maja, ne mens moet ergens beginnen zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
            Maja, ne mens moet ergens beginnen zeker ?
            Zo is dat . Laat je niet uit je lood slaan door bepaalde personen .

Velbon en Manfrotto zijn twee degelijke merken geloof ik. Ik kan niet meteen een ander merk opnoemen...ik zou zeggen, neus eens rond op de websites van die twee of zeg waar je het voor nodig hebt (wat soort fotografie je doet/bijbehorende lenzen - zwaar of niet ?/moet mee op reis kunnen/bevestigd kunnen worden aan een fotorugzak/...). Hoeveel ben je bereid om eraan uit te geven ?
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik ben hier ook benieuwd naar, moet ook mijn eerste statief nog kopen maar heb totaal geen idee waar ik op moet letten en welke opties je allemaal hebt.
              Ik zou die voornamelijk gebruiken voor nachtfoto's ( landschap/architectuur, dus gebruik van lange sluitertijden ) mee te maken, al de rest doe ik wel uit de hand.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Een goede beslissing om niet voor het goedkoopste model te gaan. Ik heb hier een ouder goedkoop statief dat enkele jaren geleden perfect was voor de camera die ik toen had, maar helemaal niet voor mijn huidige camera.
                Aangezien mijn camera nu een stuk zwaarder is staan al mijn foto's scheef als ik mijn camera op het statief plaats.
                Zorg er dus zeker voor dat je een statief hebt dat het gewicht van jouw camera aankan.
                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Zo is dat . Laat je niet uit je lood slaan door bepaalde personen .

Velbon en Manfrotto zijn twee degelijke merken geloof ik. Ik kan niet meteen een ander merk opnoemen...ik zou zeggen, neus eens rond op de websites van die twee of zeg waar je het voor nodig hebt (wat soort fotografie je doet/bijbehorende lenzen - zwaar of niet ?/moet mee op reis kunnen/bevestigd kunnen worden aan een fotorugzak/...). Hoeveel ben je bereid om eraan uit te geven ?
                  Ik zou Velbon en Manfrotto nooit dezelfde klasse durven plaatsen...

G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Ik ken zelf niet veel van statieven, maar ik ken zowel iemand met een Velbon als een vriend die een Manfrotto heeft, en die zijn daar volledig tevreden van. Ik weet ook niet hoe het met de prijzen zit.

Wat denk je van Gitzo, Geert ?

Zou me trouwens ook eens een degelijk lichtgewicht statief moeten aanschaffen (alhoewel ik het op zich niet zo heel veel kan gebruiken)...ik heb hier alleen het oude van m'n vader nog liggen .

Edit: even gekeken bij de Traveler-serie van Gitzo, en die vind ik toch wel vrij duur voor een statief...nooit gedacht dat zo'n statieven zo duur konden zijn...
                    Last edited by JorisVdB; 30 augustus 2010, 20:10.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                    X