Ik gebruik nu al een tijdje een Lowepro rugzak die halverwege opent en waarvan het onderste deel voorzien is voor een camera en het bovenste voor andere zaken. Deze rugzak heeft me heel goed gediend met mijn 400D maar sinds ik ben overgeschakeld naar FF is deze helaas te klein geworden en ben ik dus op zoek naar een nieuwe tas. Omdat het aan-af doen van mijn huidige rugzak soms wat vervelend is, overweeg ik om een sling-type rugzak te nemen.
Graag suggesties, zo klein en compact mogelijk, maar onderstaand zou er toch in moeten kunnen, zonder het gevoel te geven dat ie overladen is.
- Canon 5D (liefst met grip) met één van onderstaande zooms gemonteerd
- 24-70mm F2.8 L met omgekeerde zonnekap
- 17-40mm F4 L (met zonnekap apart)
- 85mm F1.8 met omgekeerde zonnekap
- 430 EX flits + Off-shoe cord + kleine diffuser + 4 reserve AA-tjes
- enkele schroeffilter (pola, ND)
- afstandsbedieningetje, zakmesje, lampje, doekje, extre geheugenkaartje
- nog een klein beetje plaats voor klein flesje water, stuk fruit, iPod zou handig zijn
- mogelijkheid om een statief te monteren is handig meegenomen, alle ingebouwde snufjes voor camera materiaal is ook leuk (lensdoekje, vakjes voor geheugen, ..).
Bijkomende vraag: is dit alles niet te zwaar om over één schouder te dragen? Vaak neem ik bij daguitstapjes op reis slechts één zoom mee (scheelt alweer ruim een halve kg), maar ze moeten er wel allebei inkunnen. Moet ook meekunnen als carry-on op vliegtuig.
Ik dacht aan :
Lowepro slingshot 202AW
Lowepro classified sling 180AW
Alle suggesties zijn welkom!
Wel zo klein & undercover mogelijk.
bedankt, Michiel.
Graag suggesties, zo klein en compact mogelijk, maar onderstaand zou er toch in moeten kunnen, zonder het gevoel te geven dat ie overladen is.
- Canon 5D (liefst met grip) met één van onderstaande zooms gemonteerd
- 24-70mm F2.8 L met omgekeerde zonnekap
- 17-40mm F4 L (met zonnekap apart)
- 85mm F1.8 met omgekeerde zonnekap
- 430 EX flits + Off-shoe cord + kleine diffuser + 4 reserve AA-tjes
- enkele schroeffilter (pola, ND)
- afstandsbedieningetje, zakmesje, lampje, doekje, extre geheugenkaartje
- nog een klein beetje plaats voor klein flesje water, stuk fruit, iPod zou handig zijn
- mogelijkheid om een statief te monteren is handig meegenomen, alle ingebouwde snufjes voor camera materiaal is ook leuk (lensdoekje, vakjes voor geheugen, ..).
Bijkomende vraag: is dit alles niet te zwaar om over één schouder te dragen? Vaak neem ik bij daguitstapjes op reis slechts één zoom mee (scheelt alweer ruim een halve kg), maar ze moeten er wel allebei inkunnen. Moet ook meekunnen als carry-on op vliegtuig.
Ik dacht aan :
Lowepro slingshot 202AW
Lowepro classified sling 180AW
Alle suggesties zijn welkom!
Wel zo klein & undercover mogelijk.
bedankt, Michiel.
Comment