Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-600 of SB-900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB-600 of SB-900

Ik wil een externe flitser aankopen maar ben aan het twijfelen tussen die 2 modellen.
    Kan er iemand mij over de streep trekken want het prijsverschil tussen die 2 is nu toch niet gering of is die SB-900 veel beter dan de SB-600?

Ik ben geen pro maar zou toch mooie foto's willen nemen in bv een feestzaal.

goeten
    de koene

Re: Nikon SB-600 of SB-900

De zoek functie biedt u heel veel informatie... bv. hier en hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Niet twijfelen, de SB900 nemen.
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Ik zou voor een SB600 kiezen, geeft genoeg licht(ik gebruik hem zelden op volle kracht) en de maat is iets prettiger.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

SB900 is de SB800 gemaakt voor full frame

met mijn SB 600 heb ik ook nog nooit licht tekort gehad

en als het dan echt moet laat ik een oude SB26 als slave nog mee flitsen op afstand
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            SB900 is de SB800 gemaakt voor full frame ...
            Hoe kom je daar nou bij?????
            Alle flitsers zijn gemaakt voor full frame čn kunnen perfect gebruikt worden op APS-C.

Comment

Voordelen sb 900: meer power (voor de enkele keer dat je dat nodig hebt), vlotter instelbaar (gebruikersinterface van de sb 600 is echt niet goed, maar eens je het eenmaal kent is het werkbaar), kan andere flitsers (sb 600/sb 900/metz 48/ Metz 58) draadloos aansturen, maar is ook groter en duurder. Verder werkt de sb 900 niet met analoget ttl camera's, waar een 600 dat wel nog doet. De sb 900 kan je ook ietsje naar beneden buigen, handig voor als je dingen van echt dichtbij wil fotograferen. Ik zou een sb 600 kopen als je niet zeker weet welke je wil hebben.

Kijk miss ook eens naar de metz 48 en 58. Die zijn ook erg goed.

Edit: en het fullframe verhaal is onzin. Alles werkt gewoon op fullframe/aps-c, zoals pol hierboven al zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                kan andere flitsers (sb 600/sb 900/metz 48/ Metz 58) draadloos aansturen,
                Geen argument bij aanschaf eerste flits, eventueel bij de 2de wel als je een instapcamera hebt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

extra vraagje:

kan het latere gebruik van strobist materiaal iets verschil maken tussen SB-600 of 900?
                  Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                    extra vraagje:

kan het latere gebruik van strobist materiaal iets verschil maken tussen SB-600 of 900?
                    voor strobist werk heb je absoluut geen dure flashes nodig... YONGNUO flashes kosten maar een goeie 35€ en zijn prima....

maar als eerste flash, koop een nikon die ittl ondersteunt voor on camera flash gebruik...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als je met Nikons CLS gaat willen experimenteren (Speedlight aansturen via de ingebouwde flitser van je camera - op voorwaarde dat die dat ondersteunt) en je krijgt de microbe daarvan te pakken, dan zal je de voordelen van een SB-900 snel appreciëren: alleen al de aparte knop waarmee je die snel kan omschakelen tussen gewone flits, remote flits en commander flits is voor mij het prijsverschil waard. Bovendien zitten er ook gels bij en herkent hij die ook automatisch. Wanneer je in een feestzaal fotografeert, zal je zo beter omgevingslicht en flitslicht qua kleurtemperatuur op elkaar kunnen afstemmen... De flitskop is ook een pak wendbaarder.
                      Enige nadeel (behalve de prijs) is dat de SB-900 een pak groter is.
                      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                        Als je met Nikons CLS gaat willen experimenteren (Speedlight aansturen via de ingebouwde flitser van je camera - op voorwaarde dat die dat ondersteunt) en je krijgt de microbe daarvan te pakken, dan zal je de voordelen van een SB-900 snel appreciëren: alleen al de aparte knop waarmee je die snel kan omschakelen tussen gewone flits, remote flits en commander flits is voor mij het prijsverschil waard. Bovendien zitten er ook gels bij en herkent hij die ook automatisch. Wanneer je in een feestzaal fotografeert, zal je zo beter omgevingslicht en flitslicht qua kleurtemperatuur op elkaar kunnen afstemmen... De flitskop is ook een pak wendbaarder.
                        Enige nadeel (behalve de prijs) is dat de SB-900 een pak groter is.
                        Misschien wachten op deze?
                        Flickr

Comment

Working...
                        X