Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies ND filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies ND filter

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Enig idee waar deze op voorraad zijn ?
    Ik heb de mijne hier 2 dagen na bestelling gekregen : www.teamworkphoto.com
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Ik heb de mijne hier 2 dagen na bestelling gekregen : www.teamworkphoto.com
      Bedankt !
      Zijn die filters zo bruikbaar of hoort daar nog een houder bij ? Is me niet zo duidelijk.

Ik zou graag de big stopper en twee anderen bestellen.

Comment

Bedankt !
        Zijn die filters zo bruikbaar of hoort daar nog een houder bij ? Is me niet zo duidelijk.

Je hebt een filterhouder en een adapterring nodig welke dezelfde filterdraad heeft als je objectief.
        Hier zie je hoe het systeem gebruikt word.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Je hebt een filterhouder en een adapterring nodig welke dezelfde filterdraad heeft als je objectief.
          Hier zie je hoe het systeem gebruikt word.
          Bedankt voor de tip.

Comment

Bedankt !

JE hebt idd een adapterring( mect correcte filterdraad vlgs lens ) van doen een een houder ( ik heb de gewone Foundation kit genomen, zit dan ook ineens in een tasje ). Ik zou ook de wide angle versies van de adapterringen kiezen, die werken dan ook ineens voor UWA lenzen zonder vignettering en op andere lenzen kun je die ook perfect gebruiken. Kijk ook eens naar filtersets, als je er 2 los koopt kosten die evenveel als een set van 3 die ook nog eens een opbergtasje hebben ( da's allesinds bij de gradule ND's die ik ook heb zo )
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

JE hebt idd een adapterring( mect correcte filterdraad vlgs lens ) van doen een een houder ( ik heb de gewone Foundation kit genomen, zit dan ook ineens in een tasje ). Ik zou ook de wide angle versies van de adapterringen kiezen, die werken dan ook ineens voor UWA lenzen zonder vignettering en op andere lenzen kun je die ook perfect gebruiken. Kijk ook eens naar filtersets, als je er 2 los koopt kosten die evenveel als een set van 3 die ook nog eens een opbergtasje hebben ( da's allesinds bij de gradule ND's die ik ook heb zo )
              OK dan weet ik genoeg, bedankt !

Comment

Kijk hiet ook eens voor je Lee filters, is tussen Brussel en Antwerpen grtjes

http://www.servix.be/index.php/nl-NL/contact
                https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                  Kijk hiet ook eens voor je Lee filters, is tussen Brussel en Antwerpen grtjes

http://www.servix.be/index.php/nl-NL/contact
                  om ongeveer anderhalve keer meer te betalen dan over het kanaal, ne dank u , die Big stopper : 155 euro ( 98 bij Teamwork ) alstemblieft , ND grad set : 255 euro ( 156 bij Teamwork ), Foundation houderkit : 79 euro ( 55 bij teamwork )
                  Wil je dus een setje grad ND's en één ND 10 stops + houder dan ben je al snel 175 euro MEER kwijt.... voor de verzendkosten moet je het niet laten + ze komen ze aan je deur afleveren.

Het enige dat je momenteel hebt is dat er niet veel op stock is, nu bij die mannen van Servix is dat ook geen garantie, voor hetzelfde geld kopen ze daar zelf ook aan en moet je net zo lang wachten... De filters die ik heb heb ik in twee keer besteld, de eerste maal had ik geluk en was alles op voorraad, s'anderendaags waren die hier thuis al geleverd , de tweede maal stuurden ze me netjes een mailtje dat de Big Stopper wrschlk 6 weken zou duren, ze stelden voor om de rest al de dag erop te leveren en de Big stopper dan achteraf gratis na te sturen, 2 weken later had ik hem toch al. Niks dan lof voor deze winkel, ze communiceren eerlijk en correct !
                  Last edited by RDB; 15 augustus 2010, 19:58.

Comment

En gelijk heb je ! grt
                    https://ggpics.be/

Comment

om ongeveer anderhalve keer meer te betalen dan over het kanaal, ne dank u , die Big stopper : 155 euro ( 98 bij Teamwork ) alstemblieft , ND grad set : 255 euro ( 156 bij Teamwork ), Foundation houderkit : 79 euro ( 55 bij teamwork )
                      Wil je dus een setje grad ND's en één ND 10 stops + houder dan ben je al snel 175 euro MEER kwijt.... voor de verzendkosten moet je het niet laten + ze komen ze aan je deur afleveren.

Het enige dat je momenteel hebt is dat er niet veel op stock is, nu bij die mannen van Servix is dat ook geen garantie, voor hetzelfde geld kopen ze daar zelf ook aan en moet je net zo lang wachten... De filters die ik heb heb ik in twee keer besteld, de eerste maal had ik geluk en was alles op voorraad, s'anderendaags waren die hier thuis al geleverd , de tweede maal stuurden ze me netjes een mailtje dat de Big Stopper wrschlk 6 weken zou duren, ze stelden voor om de rest al de dag erop te leveren en de Big stopper dan achteraf gratis na te sturen, 2 weken later had ik hem toch al. Niks dan lof voor deze winkel, ze communiceren eerlijk en correct !
                      Momenteel is er inderdaad een wachttijd van 6-8 weken voor de big-stopper.
                      Ik dacht aan volgend setje:
                      - LEE Holder System - Foundation Kit (45 pond)
                      - The Big Stopper..10 stop ND filter (80 pond)
                      - Lee Filters Glass Polariser - 100x100 SQ Circular* (117 pond)
                      (kijk ik niets over het hoofd bij gebruik van een UWA?)
                      Zit ik hier wel al aan een set van 242 pond of 300 euro...

Het voordeel van deze set is dat hij op zowat alle lenzen past, het nadeel is de prijs...

Wat ik mij afvraag is of het niet meer kunnen gebruiken van de zonnekap geen nadelige effecten gaat hebben, ik denk bvb maar aan de pol filter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door idefix Bekijk bericht
                        Momenteel is er inderdaad een wachttijd van 6-8 weken voor de big-stopper.
                        Ik dacht aan volgend setje:
                        - LEE Holder System - Foundation Kit (45 pond)
                        - The Big Stopper..10 stop ND filter (80 pond)
                        - Lee Filters Glass Polariser - 100x100 SQ Circular* (117 pond)
                        (kijk ik niets over het hoofd bij gebruik van een UWA?)
                        Zit ik hier wel al aan een set van 242 pond of 300 euro...

Het voordeel van deze set is dat hij op zowat alle lenzen past, het nadeel is de prijs...

Wat ik mij afvraag is of het niet meer kunnen gebruiken van de zonnekap geen nadelige effecten gaat hebben, ik denk bvb maar aan de pol filter.
                        Vergeet niet de juiste adapterring te bestellen , een zonnekap kun je idd niet meer gebruiken, echter heb ik dit nog nooit als een nadeel ervaren, hou er enkel rekening mee.

Comment

Vergeet niet de juiste adapterring te bestellen , een zonnekap kun je idd niet meer gebruiken, echter heb ik dit nog nooit als een nadeel ervaren, hou er enkel rekening mee.
                          Mja, heb de bestelling eens ingegeven tot het einde:
                          425 British pounds = 516.278709 Euros

Dat is mij toch veel te veel om 2 filters (pol en nd) op 2 lenzen (77 en 82mm) te kunnen zetten...

Comment

Ter info:

Aangezien dit over ND-filters gaat, ik heb voor het weekend een ND-10 besteld bij Cameranu.nl en heb hem vandaag gekregen.. dus daar zijn ze waarschijnlijk nog op voorraad.
                            ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                              Ter info:

Aangezien dit over ND-filters gaat, ik heb voor het weekend een ND-10 besteld bij Cameranu.nl en heb hem vandaag gekregen.. dus daar zijn ze waarschijnlijk nog op voorraad.
                              77mm en geen 82mm veronderstel ik ? Het probleem zit hem vooral in die 82mm , niet of nauwelijks te krijgen...

Comment

77mm en geen 82mm veronderstel ik ? Het probleem zit hem vooral in die 82mm , niet of nauwelijks te krijgen...
                                77mm inderdaad. Dus voor de liefhebbers.. wees snel.
                                ::: Flickr :::

Comment

Working...
                                X