Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit iets?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is dit iets?

Was op ebay aan het zoeken naar een statief en toen kwam ik dit tegen advertentie.
    is dit iets geschikt voor een nikon D90?
    My photosite : www.indignephotography.tk

Re: Is dit iets?

Tja, ieder statief is geschikt voor een fototoestel, maar verwacht van dit ding niet teveel.
    Je kan beter wat meer investeren in een beter statief. Voor die prijs koop ik liever iets nuttigers. Tenzij je je beperkt tot de gewone huis, tuin, en keukenkiekjes wat ik niet vermoed na het zien van je website...
    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

Comment

bedankt , kga dan eens kijken op de website van konijnenberg

Comment

Een statief moet je eigenlijk in het echt keuren, een foto zegt niet veel.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ze slaan je er echt wel bijna mee rond de oren met al die statieven :P.
          Iemand een statief waarvan hij tevreden is? of waarvan je kan zeggen dat het goed is^^?

Comment

Persoonlijk gebruik ik vooral m'n Velbon Sherpa 750 R. Licht, compact, makkelijk te gebruiken voor macro en budgetvriendelijk : http://www.cameranu.nl/artikel/1189/...erpa_750R.html

Gebruik dit met D300 + 70-200 mm 2.8 en heeft me tot op heden nog niet in de steek gelaten.

Heb ook nog een oudere Velbon SP... en een Tarcus, beide vooral in gebruik in de studio.
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Lees op z'n minst dit draadje erop na.
              Dat gezegd zijn, een populair en betaalbaar statief hier bij BD is de Manfrotto 055XProB; een populair en betaalbaar balhoofd is de Manfrotto 322RC2. Ik ben tevreden van het statief, maar heb het balhoofd intussen vervangen door een (duurdere) Markins Q3, vooral omwille van zwaarder fotomateriaal. Mijn vrouw was voor haar macro's niet zo tevreden van mijn combo, en heeft geopteerd voor een (veel ) duurdere oplossing: een Gitzo GT3530LS (carbon) statief icm een RRS BH-55 LR balhoofd.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Iemand met dit manfrotto statief + kop al ervaring Manfrotto 190XB + 804RC2?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sethje4 Bekijk bericht
                  Iemand met dit manfrotto statief + kop al ervaring Manfrotto 190XB + 804RC2?
                  Staat ie weer in promotie ?

Ik heb die combinatie sedert een jaar. Over het statief ben ik tevreden. Niet te zwaar om mee te nemen (voor mij belangrijk) maar stabiel genoeg. En het kan helemaal plat (als je de middenkolom eruit haalt) hetgeen leuk is voor bloemen, insecten etc.

De kop is ook goed, maar die heb ik inmiddels vervangen door een balhoofd, da's een persoonlijke keuze uiteraard.
                  Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                    Staat ie weer in promotie ?

Ik heb die combinatie sedert een jaar. Over het statief ben ik tevreden. Niet te zwaar om mee te nemen (voor mij belangrijk) maar stabiel genoeg. En het kan helemaal plat (als je de middenkolom eruit haalt) hetgeen leuk is voor bloemen, insecten etc.

De kop is ook goed, maar die heb ik inmiddels vervangen door een balhoofd, da's een persoonlijke keuze uiteraard.
                    2de hands ik hoop dat ik het op de kop kan tikken

Comment

tot mijn grote verbazing ben ik op zolder een velbon ve-3 statief tegengekomen , heb het even getest en dit lijkt me wel een degelijk, het is stevig enzo .
                      Dit is echt wel de ontdekking van het jaar en dat in mijn eigen huis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Lees op z'n minst dit draadje erop na.
                        Dat gezegd zijn, een populair en betaalbaar statief hier bij BD is de Manfrotto 055XProB; een populair en betaalbaar balhoofd is de Manfrotto 322RC2. Ik ben tevreden van het statief, maar heb het balhoofd intussen vervangen door een (duurdere) Markins Q3, vooral omwille van zwaarder fotomateriaal. Mijn vrouw was voor haar macro's niet zo tevreden van mijn combo, en heeft geopteerd voor een (veel ) duurdere oplossing: een Gitzo GT3530LS (carbon) statief icm een RRS BH-55 LR balhoofd.
                        Wil me ook de Manfrotto 055XProB aanschaffen samen met de Manfrotto 327RC2 Joystick Head. Is dat een goede combinatie??
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Het statief kan ik aanbevelen. De statiefkop van Manfrotto ken ik niet. Denk eraan dat als je met macrofotografie bezig bent, je een erg stabiele combo dient te hebben. Als je nu zou besparen op de kop, dan zul je volgens mij in de toekomst toch naar steviger materiaal uitkijken.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                          X