Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Tja, ieder statief is geschikt voor een fototoestel, maar verwacht van dit ding niet teveel.
Je kan beter wat meer investeren in een beter statief. Voor die prijs koop ik liever iets nuttigers. Tenzij je je beperkt tot de gewone huis, tuin, en keukenkiekjes wat ik niet vermoed na het zien van je website...
"Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !
Ze slaan je er echt wel bijna mee rond de oren met al die statieven :P.
Iemand een statief waarvan hij tevreden is? of waarvan je kan zeggen dat het goed is^^?
Lees op z'n minst dit draadje erop na.
Dat gezegd zijn, een populair en betaalbaar statief hier bij BD is de Manfrotto 055XProB; een populair en betaalbaar balhoofd is de Manfrotto 322RC2. Ik ben tevreden van het statief, maar heb het balhoofd intussen vervangen door een (duurdere) Markins Q3, vooral omwille van zwaarder fotomateriaal. Mijn vrouw was voor haar macro's niet zo tevreden van mijn combo, en heeft geopteerd voor een (veel ) duurdere oplossing: een Gitzo GT3530LS (carbon) statief icm een RRS BH-55 LR balhoofd.
Iemand met dit manfrotto statief + kop al ervaring Manfrotto 190XB + 804RC2?
Staat ie weer in promotie ?
Ik heb die combinatie sedert een jaar. Over het statief ben ik tevreden. Niet te zwaar om mee te nemen (voor mij belangrijk) maar stabiel genoeg. En het kan helemaal plat (als je de middenkolom eruit haalt) hetgeen leuk is voor bloemen, insecten etc.
De kop is ook goed, maar die heb ik inmiddels vervangen door een balhoofd, da's een persoonlijke keuze uiteraard.
Ik heb die combinatie sedert een jaar. Over het statief ben ik tevreden. Niet te zwaar om mee te nemen (voor mij belangrijk) maar stabiel genoeg. En het kan helemaal plat (als je de middenkolom eruit haalt) hetgeen leuk is voor bloemen, insecten etc.
De kop is ook goed, maar die heb ik inmiddels vervangen door een balhoofd, da's een persoonlijke keuze uiteraard.
tot mijn grote verbazing ben ik op zolder een velbon ve-3 statief tegengekomen , heb het even getest en dit lijkt me wel een degelijk, het is stevig enzo .
Dit is echt wel de ontdekking van het jaar en dat in mijn eigen huis
Lees op z'n minst dit draadje erop na.
Dat gezegd zijn, een populair en betaalbaar statief hier bij BD is de Manfrotto 055XProB; een populair en betaalbaar balhoofd is de Manfrotto 322RC2. Ik ben tevreden van het statief, maar heb het balhoofd intussen vervangen door een (duurdere) Markins Q3, vooral omwille van zwaarder fotomateriaal. Mijn vrouw was voor haar macro's niet zo tevreden van mijn combo, en heeft geopteerd voor een (veel ) duurdere oplossing: een Gitzo GT3530LS (carbon) statief icm een RRS BH-55 LR balhoofd.
Wil me ook de Manfrotto 055XProB aanschaffen samen met de Manfrotto 327RC2 Joystick Head. Is dat een goede combinatie??
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Het statief kan ik aanbevelen. De statiefkop van Manfrotto ken ik niet. Denk eraan dat als je met macrofotografie bezig bent, je een erg stabiele combo dient te hebben. Als je nu zou besparen op de kop, dan zul je volgens mij in de toekomst toch naar steviger materiaal uitkijken.
Comment