Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod & UV-protectiefilter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monopod & UV-protectiefilter

Beste,

Welke monopod zouden jullie mij aanraden om actiefoto's en spotterfoto's te nemen met een Sigma 50-500 f4-6.3 zonder OS. Monopod ter ondersteuning van de lens, niet de camera. Zouden jullie hier een balhoofd opzetten om het statief toch vertikaal te kunnen laten staan, maar de lens op of neer te richten? Ikzelf ben ongeveer 1,82m groot, wat mss niet onbelangrijk is.

Welke filter (Diam. 86) schaf ik me het beste aan ter bescherming van mijn lens?

Alvast bedankt

Firechief

Re: Monopod & UV-protectiefilter

Geen balhoofd erop zetten maar zo;n scharniertje van Manfrotto, je hoeft maar één kant op te kunnen bewegen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een B+W UV MRC 86mm ES (96,09€) en een B+W UV Haze 86mm ES (59,28€)filter en kunnen deze dienen als protectiefilter voor mijn 50-500.

Iemand nog suggesties voor de Monopod?

Mvg

Firechief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht
        Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een B+W UV MRC 86mm ES (96,09€) en een B+W UV Haze 86mm ES (59,28€)filter en kunnen deze dienen als protectiefilter voor mijn 50-500.

Mvg

Firechief
        Manfrotto Monopod...met een manfrotto ballhead. Ik gebruik geen voorzet filter of het moet een Circulaire Polar zijn..Hoe minder extra glas hoe beter...Allez das toch mijn motto...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht

Mvg

Firechief
          Monopod: Manfrotto met RC2 neigkopje, geen balhoofd.
          De MRC filter heeft MRC coating: beter en sterker maar helaas ook duurder.
          Met de zonnekap op je lens is er ook al weinig kans op schade.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Working...
          X