Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoekzoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoekzoeker

Ik heb deze week een hoekzoeker van Canon gekocht. Die kun je instellen op 1,25x en 2,5x. Als ik hem op 1,25x zet dan zou ik verwachten dat ik iets meer inzoom op het beeld en dat ik dus niet heel de foto door de zoeker zie. Nu heb ik het getest en wat ik door de zoeker zie is exact hetzelfde als op de uiteindelijke foto. Hoe kan dat ?

Groeten, Tom.

Re: Hoekzoeker

dat is toch de bedoeling.

dat kan omdat er een verschil is tussen inzoomen en vergroten.

vraag me niet hoe, dat weet ik niet
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Re: Hoekzoeker

Het beeld dat je in je normaal in de camerazoeker ziet wordt 1.25 x vergroot weergegeven in de hoekzoeker....niks meer en niks minder. Je zoomt helemaal niet.
      Het laatste wat je wil bij een hoekzoeker is dat je gaat zoomen... omdat je dan niet het beeld wat er uiteindelijk om de foto zichbaar zal zijn zal kunnen zien. Hoe ga je de compositie bepalen via de hoekzoeker als hij niet de life weergave laat zien.
      De 2.5 x vergroting is om je te helpen bij focussen van manuele lenzen ( vooral bij macro en close-up erg nuttig).

off topic : Bij gebruik van deze hoekzoeker maak je hem best via een touwtje vast aan de camerabody (aan de bevestigingpunten van de draagriem bv)....die dingen hebben de neiging om na wat gebruik heel vlot van de camera te schuiven. Te kostelijk om te verliezen.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 31 juli 2010, 14:06.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
      X