Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop mee naar shoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: laptop mee naar shoot

Alles wat je nodig hebt voor een wifi setup is het volgende:

1. camera met wifi: op de pro camera's kan een wifi bakje aansluiten, er bestaan ook sd wifi kaartjes

2. wifi netwerk router (laptops kunnen ook ad-hoc werken waardoor je geen router nodig hebt)

3. een ftp server op de laptop (ik gebruik filezilla server voor windows en PureFTPd voor osx, beide zijn gratis)

4. een programma om de foto's op te halen en te laten zien, Lightroom en Aperture doen dit voortreffelijk. Lightroom heeft de watched folder functie ingebouwd, voor Aperture moet je een klein (gratis) script laten draaien.

En dat is alles, het werkt zeer vlot (ongeveer 30s - 1 min eer de foto op het scherm te zien is)
    Je hebt geen gaming laptop nodig, op mijn oude Pentium4 pc draait dit alles nog goed (al gaan raw's iets trager) en op de macbook pro is het zeer vlot.

En het kan ook op de ipad, je hebt hier wel een router nodig, aangezien de ipad geen ad-hoc connectie kan opzetten. Maar routers bestaan er ook in draagbare versie.
    En met dit http://2ndnature.thebrew.dk/shuttersnitch/ programma kan je dan alles.

Comment

Ik heb een macbook 13" Dit is echt super. licht, compact,goed scherm, 5 uur zonder opladen(na 2 jaar) en snel.
      Je kan je camera ook via usb koppelen maar wat en hoe heb ik nog niet uitgeprobeerd

Comment

hier ook een gewone macbook 13 inch van een aantal jaartjes oud. gewoon wat extra werkgeheugen en een snelle en grotere hardeschijf erin prikken. stelt niets voor en werkt perfect. pas geleden wat foto's geknipt van kinderen waarbij de ouders direct mee konden kijken op de laptop, werkt zeer fijn en snel moet ik zeggen!

Comment

Working...
        X