Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triggers voor speedlite 430

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Triggers voor speedlite 430

Hallo,

Ik trek voornamelijk foto's op fuiven en concerten met mijn Canon 1000D. Maar omdat de mogelijkheden met mijn flits beperkt zijn wil ik de Speedlite 430 EX II kopen. Het lijkt mij dan ook interessant om de flits eens af de camera te gebruiken. Ik twijfel hiervoor tussen de Canon OC-E3 Flash Off-Camera Shoe Cord en Brando Wireless Flash Trigger.
    Ik dacht dat ik hier op het forum eens las dat je met de Brando de automatische flitsfunctie verliest, is dat zo?
    Kunnen jullie mij helpen bij mijn keuze? Of zeggen wat de voor- en nadelen zijn aan de producten?

Alvast bedankt.

Canon OC-E3 Flash Off-Camera Shoe Cord: http://www.digicamshop.be/product/59...shoe-cord.html

Brando Wireless Flash Trigger: http://www.digicamshop.be/product/71...h-trigger.html
    www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

Re: Triggers voor speedlite 430

Oorspronkelijk geplaatst door Matt10 Bekijk bericht
    Ik twijfel hiervoor tussen de Canon OC-E3 Flash Off-Camera Shoe Cord en Brando Wireless Flash Trigger.
    die Brando trigger is een oude, onbetrouwbare cactus V1 trigger (pt-01)... niet doen!! en ook nog veel te duur... kijk eens in het strobist forum, en ga op zoek naar een RF602 trigger. (zoekfunctie)

een kabel is natuurlijk handig als hij alle signalen (lees TTL) doorschakelt, maar is beperkt in afstand en kan wel eens hinderlijk zijn... Ik gebruik meestal triggers en af en toe een kabel, wanneer ik echt TTL nodig heb, anders werk ik manueel met triggers...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ok, bedankt! De afstand is voor mij niet echt een probleem aangezien ik tijdens fuiven of concerten zowel de flash als mijn toestel vast heb, 't is niet dat mijn flash ergens op een statief staat... Ik denk dat ik maar eens voor de Shoe cord van Canon ga
      www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

Comment

Je verliest wel een beetje van je focus assist (met die flitskabel). Die zal nog wel werken, maar aangezien je flitser van je toestel is, zal die niet gecentreerd zijn met je (centraal) focuspunt.

Comment

Working...
        X