Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Think Tank Photo riem + kleine draagtassen of 1 grote heuptas?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Think Tank Photo riem + kleine draagtassen of 1 grote heuptas?

Zijn er mensen die werken met het draagsysteem van Think Tank Photo dat bestaat uit een riem waar je verschillende kleinere tassen kan aanhangen waar je je lenzen kan in steken? (de 'Modular Speed Set'). Er wordt gezegd dat dit minder belastend is voor de rug. Ervaringen?
    Of zijn er suggesties voor een grote, goede heuptas waaruit je makkelijk kan werken en die de rug niet teveel belast?
    Er moet een 70-200, een 16-35, een 50 mm, een 85 mm 1.8 en een SB900 flits in kunnen. Camera is een D700 + grip.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Re: Think Tank Photo riem + kleine draagtassen of 1 grote heuptas?

Ik gebruik al jaren een think tank steroid belt met twee digital holsters aan en het pixel racing harness en een speed changer tasje (moet nog een lens case bijkopen )

Ik heb dus twee camera's bij op deze manier, eentje met een wide angle lens en eentje met een tele, ik heb aan de d-ringen van het harness clips van op-tech gezet en op die manier hab ik het gewicht van de camera die ik gebruik niet op mijn nek, maar verspreid over mijn schouders, doordat je de 'tassen' kan rondschuiven op de belt heb ik de tweede camera dan achteraan hangen zodat alles in evenwicht is

Ik vind dit persoonlijk enorm handig werken, en zou niet meer met een gewone rugzak of schoudertas willen werken, altijd dat afdoen en op de grond zetten
    Het blijft wel een raar zicht hoor, en in het begin had ik veel bekijks maar ofwel merk ik het tegenwoordig niet meer op ofwel zijn de mensen nu wat meer gewoon ...

Ik vind dit systeem ideaal tijdens events en rond de track het is wel niet goedkoop, en Grobet heeft me maanden aan het lijntje gehouden met mijn bestelling ... uiteindelijk heb ik alles bij Adorama in de VS besteld, en met de extra douane kosten was ik uiteindelijk nog goedkoper gesteld ook

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ook hier een grote fan van Think Tank materiaal!
      D200 in een Digital Holster 40.
      Steroid Speed Belt met diverse losse tasjes
      Urban Disguise 40 schouder/rugtas
      Airport Addicted rugzak: die gebruik ik enkel om tijdens de reis zelf het materiaal te verplaatsen. Eens op eindbestemming gekomen (hotel) wordt alles overgezet in de andere tassen afhankelijk van de omstandigheden.

Deze collectie laat me toe modulair te werken en aangepast aan de werkomstandigheden.
      Ofwel heb ik de Digital Holster om mijn nek/schoduers hangen, maar meer en meer aan de Speed Belt zelf op de heupen. Flash en extra lenzen in de nodige tasjes aan de gordel, of in een grotere tas vooraan op de gordel.

De Urban Disguise gebruik ik meer in stadsomgeving en bij slecht weer.

Comment

ik volg dit draadje daar ik ook een beetje af wil van die grote rugzak, ook lowepro heeft dit systeem, zijn er hier ook gebruikers van? Ook hun ervaringen wil(-len) ik/wij graag weten.
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          ik volg dit draadje daar ik ook een beetje af wil van die grote rugzak, ook lowepro heeft dit systeem, zijn er hier ook gebruikers van? Ook hun ervaringen wil(-len) ik/wij graag weten.
          Ik heb eerst een LowePro systeem gekocht met hun TopLoaders ... en na twee dagen alles teruggebracht naar de winkel, gelukkig mijn geld terug gekregen.

Het nadeel van de TopLoaders is dat de bevestiging voor de riem te laag zit op de TL zelfs, daardoor zijn ze 'topzwaar' op je riem en totaal niet handig. Een ander nadeel is dat de TopLoader 75 en 70 die ik gekocht had een stuk groter zijn dan de Digital Holster 40 en 50 van Think Tank, daardoor komt het allemaal 'lomper' over, de Digital Holster is echt maar enkele cm groter dan de camera zelf, perfect om door veel volk te geraken, want met de Steriod Belt kan je de holsters naar voor schuiven (kan ook naar achter, maar voel me veiliger met mijn camera's voor mij)

Mark

Comment

Thanks voor de feedback, allemaal.
            Het grote probleem van veel van die dingen is dat het moeilijk is om zomaar 'op het scherm' te kopen, en veel dealers alleen maar op bestelling kopen.
            Onlangs was ik in Londen, en daar was een winkel die zowat het volledige Think Tank én Lowepro assortiment naast elkaar had staan.
            Op basis van uitgebreid fieldonderzoek ben ik dan maar gegaan voor de SpeedRacer van Think Tank: een grote heuptas met goede ondersteuning (brede flappen) en ook nog een draagriem om het gewicht nog wat te verdelen.
            Het voordeel van de Think Tank was dat m'n 70-200 er in past, samen met de D700 + grip + 24-70. Er kan ook nog een slanker lensje of twee bij genre 85 1.8 of 50 1.4. Vooraan is er nog plaats voor een SB-900 en wat materiaal. Op de riem is dan nog links en rechts plaats voor nog een aparte lenstas of een accessoiretasje. Momenteel gebruik ik daarvoor een oude lensbuidel en een organizer tasje van LowePro.
            Ben er voorlopig heel tevreden van. Solide materiaal.

Comment

Misschien het adres van die winkel in Londen? Gezien die dingen moeilijk te testen zijn in België heb ik het ervoor over om een dagje Londen te plannen dit najaar.
              D810 (D3S) en de nodige Sigma/Nikon lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heer_TIE Bekijk bericht
                Misschien het adres van die winkel in Londen? Gezien die dingen moeilijk te testen zijn in België heb ik het ervoor over om een dagje Londen te plannen dit najaar.
                2ou ik ook wel willen hebben eerlijk gezegd, ik heb alles bij Adorama besteld indertijd, ik had bij Grobet besteld, maar na drie maanden was alleen de belt binnengekomen, en het zou zeker nog drie maanden duren voor de rest er zou zijn, volgens Grobet krijgt hun leverancier maar één tot maximum twee keer per jaar een lading Think Tank materiaal binnen.

Heb toen alles bij Adorama besteld, drie dagen later door UPS aan mijn deur afgeleverd ... en inclusief shipping, douane en extra kosten was het uiteindelijk nog goedkoper dan bij Grobet ook ... maar natuurlijk niets kunnen in de hand nemen voordat ik kocht

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heer_TIE Bekijk bericht
                  Jacobs Digital Photo and Video
                  74 New Oxford Street
                  London WC1A 1EU
                  Tel 00442074365544

Jacobs is een keten. Niet elke winkel heeft hetzelfde assortiment, maar hier hadden ze een heel grote collectie tassen. Je kan ook mooi het verschil zien tussen bv. de Skin en gewone reeks van Think Tank... Als je op Lowepro's of Think Tanks website gaat kijken, zie je door de bomen het bos niet meer...

Comment

Working...
                  X