Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hama mobile mediasafe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hama mobile mediasafe

Al jaren gebruik ik de hama mobile mediasafe op reis. Heb nooit problemen ondervonden met mijn kaartjes. Ik gebruikte de sandisk ultra II 2GB. Eind deze week vertrek ik opnieuw en ben nu alles aan het testen. Heb nu memory cards: sandisk extreme III 4 GB en wanneer ik deze in mijn hama databank stop krijg ik steeds de melding: fail initializing card. Oude kaartjes van 2GB getest en dit zonder problemen.
    Weet iemand raad?
    Alvast bedankt
    Geert

Re: Hama mobile mediasafe

Waarschijnlijk is er op de mediasafe geen ondersteuning voor FAT32. Alle kaartjes boven 2 GB hebben FAT32, 2GB kaartjes werken waarschijnlijk nog met FAT16.

//Bart

Comment

Dan gebruik ik de 2GB kaartjes maar voor eerste deel van de reis. Dank voor jouw reactie. Wat je bedoelt met FATdaar snap ik eigenlijk niets van hoor.

Comment

Hallo,

hier staat een beetje achtergrondinfo over FAT.

//Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dimbel Bekijk bericht
          Waarschijnlijk is er op de mediasafe geen ondersteuning voor FAT32. Alle kaartjes boven 2 GB hebben FAT32, 2GB kaartjes werken waarschijnlijk nog met FAT16.
          Camera heeft een bestandssysteem, niet een kaartje(die krijgt het van de camera).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

SD of CF kaartjes?

Bij SD kaartjes heb je altijd een SDHC als er meer dan 2GB op kan.
            Een oudere kaartlezer is niet compatibel met SDHC.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X