Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suggestie LCD computerscherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Suggestie LCD computerscherm

Mijn goeie, oude getrouwe CRT heeft het net vanwege de hitte begeven en ben ik genoodzaakt een nieuw scherm te zoeken. Kwestie van plaats te besparen en minder energie te verbruiken en minder warmte te produceren, zou ik voor een LCD scherm kiezen. Een niet zo'n makkelijke zoektocht zo blijkt, daarom wil ik graag beroep doen op jullie vakkundige ervaring.

Aangezien het scherm voornamelijk wordt gebruikt voor fotobewerking (Lightroom + Photoshop), maar ook af en toe wat videobewerking, vind ik een goeie kleurenweergave en hoge resolutie erg belangrijk. Op mijn CRT werkte ik steeds op 2560x1600. Dus het zal al een hele aanpassing zijn om kleiner te gaan werken. Wil daarom minstens op HD formaat kunnen werken (1920x1080px)

Qua kleuren en contrast wil ik beroep doen op jullie ervaring. Mijn CRT kon ik perfect kalibreren (met de Spyder3) - dat zou nu dus ook mogelijk moeten zijn.

Helaas is mijn budget beperkt (max 500 euro). Nog beter als ik hiervoor onmiddellijk 2 gelijkaardige schermen kan kopen, om deze naast elkaar te gebruiken.

Iemand suggesties?
    Stijn Swinnen
    Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
    I am not a gear whore showing off my glass collection

Re: Suggestie LCD computerscherm

Twee schermen met dat budget : Dell 2209WA ... bij Redcoon kopen.

Ik heb zelf ook twee van deze schermen, en het werkt prima, mooie resolutie en perfect met de EyeOne pro in te meten en af te regelen, dus jouw Spyder zal ook wel werken.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
    X