Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slingbags voor groot materiaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slingbags voor groot materiaal?

Ik ben op zoek naar een soort slingbag ( liefst een slingbag voor het praktische om meteen aan je materiaal te kunnen zonder rugzak af te moeten doen ).

Lowepro heeft slingshots, maar aan de afmetingen te zien ( en ook door te testen in de winkel ) kon mijn 40D + 70-200 F2.8 L IS er niet in, de zak was ongeveer 3 cm te dun en dan zou ik moeten overgaan naar een slingshot 300aw wat in mijn ogen te groot en te lomp is. Ik ben echt op zoek naar een soort rugzak/slingbag die niet opvalt, maar waar ik mijn 40D en mijn 70-200 op kan laten. Hij mag zeker niet te groot zijn, ongeveer de grootte van een gewone sportrugzak.

Zelf ben ik momenteel in bezit van 3 zakken, 2 rugzakken en 1 schoudertas. de schoudertas moet weg omdat dit enorm zeer doet aan de schouders. ik veronderstel door de bouw van zo een slingbag dat het gewicht beter verdeeld zal worden?

De andere rugzak is te klein en te onpraktisch om mijn materiaal uit te halen ( rugzak uitdoen, ergens op de grond of muurtje zetten, opendoen ... )

En de vertex 400AW is mijn reistas waar alles ingaat ... niet echt praktisch voor in steden rond te dwalen.

Alvast dank voor reacties als iemand me iets aan te raden heeft ( liefst ook waterdicht en heel stevig)

Mvg,
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Re: Slingbags voor groot materiaal?

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht

Zelf ben ik momenteel in bezit van 3 zakken, 2 rugzakken en 1 schoudertas. de schoudertas moet weg omdat dit enorm zeer doet aan de schouders. ik veronderstel door de bouw van zo een slingbag dat het gewicht beter verdeeld zal worden?
    Ik vind dit persoonlijk nogal tegenvallen..... Ik gebruik een Kata 3n1-30. Een goeie tas hoor, maar ik gebruik die nooit als slingbag... véél te zwaar op één schouder....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

ja ik zag de kata ook al als oplossing voor mijn probleem. Maar de enige riem die je hebt drukt nogal op de ene schouder.ik draag geregeld mijn 40D met zijn riem zoals een schoudertas maar dan op mijn rechterschouder, terwijl de 40D bengeld aan mijn linkerbekken. Dit valt dik mee, als het enkel mijn 40D+ lens is natuurlijk, zo een zak, daar zitten meestal nog wat prulletjes in plus gewicht van de zak zelf. Ik betwijfel of er een deftige oplossing is voor hetgene ik zoek.

Ik had ook ooit zo een soort Y riem gezien, leek me praktisch, maar niet handig voor city trips waar ik mijn materiaal probeer te verbergen voor het alziend oog van ...

Comment

ik heb een slingshot van lowepro gehad.
        ik heb deze weggedaan omdat ik er steeds een slapende arm van kreeg.
        moet wel zeggen dat ik met een hernia in men nek zit.

nu heb een rugzak model.

jeff
        11-300mm
        jeff heylen

Comment

Ergonomisch is een slingshot zowiezo geen goede oplossing om langere tijd te dragen. Het is gewoon niet goed om assymetrisch te dragen.

Bij cameranu staan de crumpler rugzakken (ook een medium versie beschikbaar) aan een prijsje. Ik heb er onlangs de large versie gekocht en voor een 'klein' meisje als ik toch al een behoorlijke rugzak. Ze draagt ontzettend goed, al heb ik er wel nog geen lange afstanden mee gedaan. Ziet er alvast niet uit als een fototas. Je kunt er het fotodeel zelf uithalen zodat het een gewone rugzak wordt.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Lowepro FlipSide 300

Canon 50D met grip en 70-200 l IS 2.8 kan met extender 1.4 en flitser kan erin.

Fijn om te dragen.

Blijft om je middel zitten.

Last edited by aadg; 4 juli 2010, 14:10.

Comment

@ nena : tnx voor de tip, maar die zakken zijn niet echt mijn smaak waarschijnlijk zien ze er in het echt nog anders uit.

@ aadg de flipside ziet er idd goed uit, maar dan zou ik wel voor de flipside 200 gaan, enig nadeel, het is geen AW zak. Maar een groot voordeel tegen diefstal is dat de opening in de rug zit. Dus niemand kan aan je materiaal terwijl je even stilstaat in de metro/tram/bus/massa volk

De Kata DR-465 leek me ook heel interesant wegens de look van een gewone rugzak, maar het compartiment waar de dslr inmoet lijkt zo raar en ongelooflijk klein.

Heb je een foto van je flipside met je materiaal om te zien hoe het erin past en kwestie van de grootte in te schatten?

Mvg,
              Oli

Comment

Zo ziet het er ongeveer uit met links je flitser met omnibounce.
                Helaas geen foto.

Zoek zelf even op internet : lowepro-flipside-300 review

Als je onderstaande link leest ,kies je de 300

Last edited by aadg; 4 juli 2010, 19:57.

Comment

Hah, dit spreekt me aan.
                  Maar die zakken zijn niet gemaakt voor body+grip, niet dat ik dat nodig heb, ik heb zelfs geen grip en zal dit ook nooit gebruiken ^^ ik denk dat mijn keuze gemaakt is, flipside 200 tnx voor de tip

I have both the 200 and the 300. I've just been out for the day with my 200. I took:

40D with 70-200 f/4 IS attached
                  Tamron 28-75
                  Canon 60 macro
                  430 eX Speedlite
                  Spare battery and CF card
                  Bottle of water

It fit into the bag very easily and I had no problem carrying it round all day. I could also have taken my monopod or tripod if I'd wanted.

I only use the 300 when I want to take all my lenses (not often). The 200 is a terrific bag.

Comment

Ik heb sinds kort als 2e (kleinere tas) een slingshot 350 bijgekocht.
                    Zo extreem groot is hij nu ook weer niet hoor, zeker niet in vergelijking met mijn computrekker. De slingshots 100,200,300 en 350 zijn immers allemaal even hoog, het is gewoon de breedte die verschillend is.
                    Ik heb de tas al eens gedragen tijdens een wandeling van een halve dag en vond hem toch goed zitten. Moet wel toegeven dat mijn computrekker iets aangenamer draagt.
                    Ik steek er meestal mijn 5D (met daarop de 70-200 F4 IS op gemonteerd) en mijn flitser en 2 extra lenzen in. Ik heb speciaal voor de 350 gekozen omdat mijn laptop dan ook mee op stap kan als het moet.

Comment

Ik ben overgestapt van lowepro slingshot naar kata 3n1-33.

Het voordeel van de kata is dat je kan kiezen hoe je hem draagt. Die heeft 2 riemen die je kan aansluiten zoals je zelf wil, als slingshot (1 riem) links of rechts of met beide riemen als gewone rugzak maar je kan ook de beide riemen kruiselings vastmaken en dan er een lossen als je wil slingen .
                      Zo vind ik het ideaal. Een goede verdeling van het gewicht over beide schouders en toch het gemak van een slingshot als je bij je materiaal moet.
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

ben vandaag eens gaan kijken naar de flipside 200-300 de 200 is echt een perfecte fake rugzak. Niet te groot, niet opvallend, de 300 lijkt me dan weer te groot.
                        hiermee zou ik perfect mijn 2 andere favoriete lenzen mee kunnen nemen plus de 40D met de 70-200 F2.8 L IS op aangesloten.
                        Spijtig genoeg geen slingbag, maarja, ik denk dat om clavicullazeer te vermijden, ik toch beter blijf bij een gewone rugzak.

De kata zag ik ook al staan, maar ik heb echt zo een zak nodig naast mij om te zien hoe groot deze is. En ik ken niet meteen in winkel in de buurt van aalst die zo een zak op vooraad heeft.

Comment

Ziezo, vandaag weer eens gaan kijken naar de Flipside 300, en besloten dat dit mijn volgende zak zal worden... maar dan ook de zak die ik overal zal meenemen. Ik heb de 200 nogmaals aangedaan, maar bleek net een ietsiepietsie te klein te zijn. Dan maar meteen voor de 300 gegaan. Nu ik zat wel in de mediamarkt waar deze zak 109 euro kost. Ben dan toevallig op de site van studio73 hierop terecht gekomen :

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Wat een prijsverschil !!!

En daarnet besteld. Hopelijk komt deze snel toe Alvast dank voor de tip richting flipside.

Mvg,
                          Oli

Comment

Een zeer scherpe prijs voor deze tas!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              @ nena : tnx voor de tip, maar die zakken zijn niet echt mijn smaak waarschijnlijk zien ze er in het echt nog anders uit.
                              Misschien vind je ze iets te vrouwelijk? Is nochthans een leuke mooie tas hoor. Mijn man vindt hem prima ook, maar het is niet zo stoer als een zwarte lowepro bv.
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                              X