Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De beide haakjes die de batterijen op hun plaats houden zijn afgebroken.
Heeft iemand dit al laten repareren? Kan het? Kost?
Bedankt.
j
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Waarom zou je daar überhaupt iets laten aan doen. Werkt perfect zonder, alleen wat opletten. Bovendien, zoals eerder gepost zou de herstelling wel eens meer kunnen kosten dan de grip waard is.
Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex
Dat het deksel dicht blijft zonder die haakjes heb ik ook gezien.
Het slotje daarvan grijpt echt ook alleen maar achter een plastieken lipje.
De vraag is dus wanneer dat het gaat begeven. en als dat gebeurd, worden de batterijen eruit gekatapulteerd, om vervolgens ergens te belanden waar ik het liever niet heb.
Vandaar mijn vraag, of er al iemand ervaring heeft met reparatie ervan.
Ideetjes heb ik ook.
Toch bedankt voor de suggesties.
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Blijkbaar lost alles bij Nikon, eerst de rubber op body en op de lens, nu ook de haakjes op de Batterygrip. Misschien toch de overstap naar Canon overwegen ?
MVG, Jeff c.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Blijkbaar lost alles bij Nikon, eerst de rubber op body en op de lens, nu ook de haakjes op de Batterygrip. Misschien toch de overstap naar Canon overwegen ?
ik heb zo bijna twee jaar gewerkt met mijn grip zonder de haakjes
en ik gebruik mijn toestel (en grip) nogal veel
om dat te laten repareren reken maar om minimum 80€
ik zou er de moeite niet voor doen om dat te laten maken.
ofwel zo verder werken ofwel een tweedehands grip kopen of een third party grip
Blijkbaar lost alles bij Nikon, eerst de rubber op body en op de lens, nu ook de haakjes op de Batterygrip. Misschien toch de overstap naar Canon overwegen .
err 99 vergeten ?
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
ik heb zo bijna twee jaar gewerkt met mijn grip zonder de haakjes
en ik gebruik mijn toestel (en grip) nogal veel
om dat te laten repareren reken maar om minimum 80€
ik zou er de moeite niet voor doen om dat te laten maken.
ofwel zo verder werken ofwel een tweedehands grip kopen of een third party grip
Hier heb ik wat aan. Ik zal het dan maar proberen volhouden tot de opvolger van de d300s er is. Die zal dan wsl tochr een andere grip vergen.
j.
Bedankt.
j
Ditto hier, vandaag ook afgebroken, naar procirep gemaild
"
Dit kan inderdaad vervangen worden.
De herstelprijs ligt rond de 100 à 129euro excl BTW.
Voor de correcte prijs moet u deze binenbrengen met vraag tot bestek
(bestekkosten 30euro).
"
geschift gewoon, voor iets dat klaar en duidelijk, gezien de grote problemen hiermee
elders op het net zoek maar eens MB-D200 clip broken in google.
Ik bel morgen naar nikon zelf er zouden verbeteringen aangebracht zijn bij latere versies. Eens kijken wat testaankoop hiervan vindt...
Lijkt idd buiten proporties.
Tot nu toe houdt de grip het uit zonder.
j.
Ditto hier, vandaag ook afgebroken, naar procirep gemaild
"
Dit kan inderdaad vervangen worden.
De herstelprijs ligt rond de 100 à 129euro excl BTW.
Voor de correcte prijs moet u deze binenbrengen met vraag tot bestek
(bestekkosten 30euro).
"
geschift gewoon, voor iets dat klaar en duidelijk, gezien de grote problemen hiermee
elders op het net zoek maar eens MB-D200 clip broken in google.
Ik bel morgen naar nikon zelf er zouden verbeteringen aangebracht zijn bij latere versies. Eens kijken wat testaankoop hiervan vindt...
Bedankt.
j
Ik heb indertijd zelf haakjes besteld bij een onderdelenleverancier en de grip gedemonteerd en hersteld. Bij mij was het maar 1 haakje, heb vermoedelijk het andere nog liggen, geen idee of het links of rechts was. Dat heeft me in totaal een 15 euro of zo gekost. Besteld via http://www.bocaphoto.com/products/ne...nikonparts.htm
Comment