Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe best 125 euro investeren?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe best 125 euro investeren?

Hallo,

Graag jullie advies bij volgend luxeprobleem.

Bij mijn verjaardag kreeg ik een cadeaucheque van 125 euro bij de plaatselijke (eigenlijk te dure) fotowinkel. Ik zou hier graag iets mee kopen, maar de vraag is hoe ik mijn bestaand materiaal best zou uitbreiden.

Ik heb nu een D90 - standaard 18-55mm vr - 50mm 1.8 en binnekort ook een tweedehandse 55-200 vr.

Eigenlijk wil ik graag een polarisatiefilter, en wilde eerst gaan voor een 77mm met verloopringen, zodat ik deze kon gebruiken op mijn 52mm diameter lenzen, maar ook kon benutten op toekomstige lenzen (bv 70-300vr die op verlanglijst stond). Nu lijkt dit wat overdreven duur te zijn +- 200 euro, terwijl ik voor 60à70 euro een B+W polarisatiefilter heb die gewoon past op de 52mm lenzen (en sinds kort dus op de 3 lenzen die ik nu bezit).

Eigenlijk wilde ik initieel de 125 euro bijleggen aan een 70 - 300 VR, maar vermits die bij de plaatselijke fotowinkel ongeveer 100 euro duurder is dan bij konijn, is dit weggesmeten geld. Bovendien spaart de 55-200 mijn spaarvarken wat, totdat de passie dermate groot is dat ik de 70-300 vr écht kan benutten.

Waaraan zouden jullie de 125 euro besteden?

Flitser, Statief, ND verloopfilter, ... allen behoren nog niet tot mijn arsenaal...
    Nikon D90 - Tamron 17-50 2.8 - Tamron 70-300mm VC 4-5.6 - AF-S 50mm F/1.4
    http://500px.com/kristofthys

Re: Hoe best 125 euro investeren?

Ik zou die 125euro besteden aan dat etentje dat ik al lang aan mijn vrouw beloofd heb en dat er maar niet van komt...

Hoe lang is die cadeaucheque geldig ? Als hij nog ruime tijd geldig is leg hem dat even opzij, wie weet moet je morgen iets bijkopen.

Senn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
      Ik zou die 125euro besteden aan dat etentje dat ik al lang aan mijn vrouw beloofd heb en dat er maar niet van komt...

Hoe lang is die cadeaucheque geldig ? Als hij nog ruime tijd geldig is leg hem dat even opzij, wie weet moet je morgen iets bijkopen.

Senn
      Geldig tot het einde van het jaar. Wel klotig vind ik, want 't is typisch dat als ik daar in de volgende maand niks mee koop, dat ik hem dan pas te laat terugvind...

Comment

hehe, wat een luxe probleem!

* sd-kaartje
        * reserve batterij? Ik vind 2 batterijen ook als hobbyist een luxe: ik weet dat ik altijd minstens één 100% volle batterij in de rugzak heb steken!
        * ontwikkelen (en kaderen?) van één of meerdere van je mooiste foto's?
        * pola, ND of andere filter van 52mm -- waarom niet? je moet niet bijleggen en ze passen perfect op je huidige lenzen!
        * als macro je interesseert: een omkeerring van nikon past op alledrie je objectieven!

laat maar weten wat het is geworden!
        Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
        Flickr album Homepage

Comment

Tja een deftige bijkomende SD-kaart en eventueel nog een batterij erbij ... inderdaad geen slecht idee.

Gelukzak

Comment

De extra batterij vind ik inderdaad ook een zeer interessante. Ookal gaat de D90 batterij zeer lang mee. Vroeg of laat sta je er toch met een lege batterij...

In NZ was ik dolgelukkig dat ik een reserverbatterij had voor mijn compactje toen na 4u de dolfijnen ineens bovenkwamen en de batterij het liet afweten bij het filmen

SD-kaart lijkt me typisch iets waar ze u in een fotowinkel serieus mee afzetten, alhoewel dat bij een batterij ook zo is.

Een polarisatiefilter wordt het sowieso, over een ND filter twijfel ik nog een beetje...

Thanks voor de replies btw

Comment

Een flitser vind ik nog altijd de beste investering.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Een filter voor op een 70-300VR is maar 67mm inplaats van 77mm hoor.
                Dat probleem heb je gewoonlijk met cado bonnen wat je dan wilt kopen is op die plaats dan flink duurder dan op een ander of ze hebben het niet enz.
                Als ik niet weet wat aan een ander geven ik geef ze geen cado bonnen meer maar zo een kaartje voor die gelegenheid met daarin een vakje waar je een bedrag in kan steken, ze kunnen dan kopen waar en wat ze willen.
                In uw geval zou ik iets kopen wat ongeveer dezelfde prijs heeft dan op een ander, bv geheugen kaarten, filter enz.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Een flitser vind ik inderdaad ook één van de betere investeringen, zeker als je binnen regelmatig foto's neemt. Je zal wel een beetje moeten opleggen natuurlijk.

Comment

Ik zou zeggen: ga kijken wat ze wel voor een redelijke prijs verkopen en neem wat je goed kunt gebruiken.
                    Ik was afgelopen weekend in Gent en kwam daar langs een fotozaak die een Nikon D90 body in de etalage geprijsd had liggen voor 1300 euro....
                    Zoiets lijkt veel op bedrog. Hier in Tilburg is het bij de plaatselijke fotowinkels niet veel anders. Tuerlings hier in Tilburg had afgelopen tijd een Nikon 18-135 kitlens in de vitrinekast voor 399 euro. Bij Foto Jans stond 2 weken terug nog een nieuwe D200 te pronken voor 999 met een bordje "laatste kans".
                    Jammer als je goedbedoelende familie je opscheept met een "cadeaubon" i.p.v. geld, want het cadeau is hoofdzakelijk voor de winkel.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Ik zou zelf uitkijken naar wat kleinere dingen: een (mini) statief, een GPS tracker of inderdaad een reserve batterij of geheugenkaart.

Bekijk op voorhand eens de prijzen in andere winkels en kies datgene waar je het minst mee opgelicht bent.

Comment

Een fototas?
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Thanks voor de reacties, kga inderdaad zaterdag gewoon eens checken waar ze me het minst mee gaan oplichten Ik heb alvast genoeg ideeën verzameld hier, waarvoor dank!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Ik was afgelopen weekend in Gent en kwam daar langs een fotozaak die een Nikon D90 body in de etalage geprijsd had liggen voor 1300 euro....
                            Zoiets lijkt veel op bedrog.
                            Dat had je vroeger niet in België, toen De Beucelaer Nikon invoerde was al het Nikon materiaal overal vastgestelde prijs en koste overal hetzelfde behalve bij de Macro die zelf ook Nikon invoerde.
                            Had je evenwel een Nikon bij de Macro gekocht en er was iets aan moest je er ook niet bij de Beucelaer mee aankomen want die herstelde hem niet.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OscarCookie Bekijk bericht
                              Thanks voor de reacties, kga inderdaad zaterdag gewoon eens checken waar ze me het minst mee gaan oplichten Ik heb alvast genoeg ideeën verzameld hier, waarvoor dank!
                              Zolang je geen extra geld moet opleggen voor je cadeautje, geeft het toch niet als het artikel te duur is? Het is toch allemaal gekregen!
                              Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                              Flickr album Homepage

Comment

Working...
                              X