Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergronden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: achtergronden

Alstublieft :

Hiertussen zal je je goesting wel vinden denk ik

Suc6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Zijn dat niet meer echte 'maquettes' of 'decors' dan achtergrondpapier?
      Ik zoek ook niet perse naar papier...maar naar achtergronden. (topic achtergronden)
      Heb je nu nog een tip voor me?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        Bakstenen muren is nu echt iets wat elke portret fotograaf zou moeten mijden als de pest... het trekt zo erg de aandacht van je portret weg... is erg druk...
        Te druk, NAH....niet als je je modellen een stukje voor de muur zet en de muur buiten de DOF ligt. Geeft juist mooi nostalgische beeldjes. Het moet wel zo'n schilderachtig muurtje zijn he...geen vinex-nieuwbouw-muur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Te druk, NAH....niet als je je modellen een stukje voor de muur zet en de muur buiten de DOF ligt. Geeft juist mooi nostalgische beeldjes. Het moet wel zo'n schilderachtig muurtje zijn he...geen vinex-nieuwbouw-muur.
          euhmm, heb je mijn link gezien?

Comment

Ja, heel erg bedankt
            maar het is me nog wat te schilderachtig...ik zoek iets wat net echt lijkt en toch ouderwets oogt. Erg he?
            Maar....ik heb deze link in het achterhoofd, want er zitten wel hele leuke dingen tussen. Alleen geen idee wat de maten zijn.

Comment

Monica,

Je kan zeer veel achtergronden bestellen bij en via Servix & Partners in Aartselaar bij Antwerpen, als ik is goe ga zoeken moet ik daar zelfs nog een catalogus van hebben.
              Alleen, als domper op de vreugde, de kostprijs, en het vrij vlug beu worden !

Dus als antwoord op je vraag, het is zeker te koop, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Als alternatief, en misschien het overdenken waard, construeer in je studio een wand in plaaster (gyprock) plaat, laat de wand mooi vlak afwerken en wit schilderen.

Dan ga je opzoek naar een creatieve persoon,bijvoorbeeld een Graffiti artiest, en maak hem of haar een voorstel tot het spuiten van je achtergrond, werk er één jaar op en schilder het terug wit en herhaal voorgaande stappen.

Aldus heb je iets wat een ander niet heeft, "zo is er maar één " kan je exclusief werk lanceren, en blijf je vernieuwend .

Succes, Jeff C.

MVG, jeff c.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hey Digipics....

Ik denk dat dit nog het beste idee is idd. Nu maak ik zelf muurschilderingen, dus moet ik het gewoon zelf kunnen. Ik wil het namelijk zo reëel mogelijk krijgen, alsof het echt zo'n oud muurtje is uit het land van laaf (efteling)
                Ook heb ik gisteren hele geinige steenstrips gezien, waar ik een groot stuk triplex mee kan beplakken. Als ik nu een soort "houder" maak waar deze platen (3x2 meter bv) in passen, dan kan ik ze ook bij daglicht in de tuin gebruiken. Leuk onder de oude beukeboom, met dat zachte zonlicht erdoor heen (ik zie het helemaal voor me) Dan nog wat kinderspeelgoed uit grootmoederstijd en mijn "Ot en Sien" foto's moeten gaan lukken.
                Ik heb al wat schattige antieke bankjes en stoeltjes verzamelt. Mijn vriendin naait allemaal ouderwetse kinderkleding voor me.....

Kheb er zin in

Comment

laat naar komen die foto's!
                  je maakt ons nieuwsgierig
                  nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Ehm, zover rijkt mijn kennis van CS4 niet. Ik ben nogal een fan van Sandy Puc en zij gebruikt dit soort achtergronden, vloeren en atributen veel in de studio. Ook fotografeert zij bijna alleen maar met bestaand licht (in haar studio heeft ze rondom raam)
                    Ik ga even de linkjes afstruinen....thanks!!!

Tottaly Rad dirty Pictures is mss in dit geval een goede en vooral minder kostelijk
                    oplossing, met deze kan je achtergronden zetten, zonder al te veel moeite
                    is makkelijk, en er is een goede uitleg bij

Comment

WOW.....dat is cool zeg. Ik heb nog nooit met dit soort actions gewerkt.
                      Ehm...met welke kun je achtergronden vervangen (ik ben zo'n PS noob, sorry)

Comment

Hopelijk mag ik het even op inpikken met een eigen vraagje

Als je wenst te werken met digitale achtergronden/textures, dien je dan gebruik te maken van blue/greenscreens? Of kunnen die plug-in's goed het verschil tussen onderwerp en achtergrond (welke kleur/patroon dan ook) inschatten? Als 'k uren in PS aan 300% moet werken om een juiste selectie te maken...
                        Als je niet goed oplet komt het vermoedelijk nogal snel artificieel over.

Zijn er BD'ers die voor dergelijke doeleinden een bibliotheek met eigen foto's aanleggen? (muren, hagen, wolkenluchten, ...)
                        Last edited by Sam Jae; 12 juli 2010, 16:20.

Comment

Working...
                        X