Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke studio-flitsset?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke studio-flitsset?

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Tja het zou goed kunnen dat ik een lichtmeter erg ga missen, jullie hebben hier meer ervaring mee dan ik. Nou ja, dan heb ik er weer een spaardoel bij

Ik weet dat ik het met 2 lampen niet zal gaan redden. Ik ben dan ook voornemens om (voorlopig) de -aan te schaffen flitsset- te combineren met met een aantal reportageflitsers. Ik heb hiervoor 2 Nikon SB-25's, een Canon 580EX II en een 430EX tot mijn beschikking dus ik zou toch een heel eind moeten komen. Moet er alleen nog even een paar van die slave-triggers voor aanschaffen maar die zullen me de kop niet kosten.

Maar eh... iemand nog ideeën over die set van Elinchrom met 1x 200Ws + 2x 400Ws?
    Waarom niet gewoon optisch laten triggeren van de speedlites? Je zit niet op TTL dus dit moet perfect werken. Joe Mcnally werkt altijd zo en doet fantastische dingen, soms wel 12 speedlites triggeren via flash. Hij is natuurlijk wel een speedlite god.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
      Waarom niet gewoon optisch laten triggeren van de speedlites? Je zit niet op TTL dus dit moet perfect werken. Joe Mcnally werkt altijd zo en doet fantastische dingen, soms wel 12 speedlites triggeren via flash. Hij is natuurlijk wel een speedlite god.
      Volgens mij hebben mijn speedlites die mogelijkheid niet... althans, de 430EX zeker niet, de Nikon SB-25's ook niet... van de 580EX II weet ik het eigenlijk niet zeker.

Ik zit nog te dubben over de set van Elinchrom met 1x 200Ws en 1x 400Ws... Zou dit een beetje prettig werken of is dit eigenlijk geen goede optie?
      www.indetailfotografie.nl

Comment

volgens mij moet dit doenbaar zijn.
        misschien eens kijken of je die combo niet kan testen.
        nikon stuff

Comment

Via fotoflits.nl kun je in nl best kijken. België studio 73.be. Maar je zult bij beide goed verglijken. Ben zelf ook voor zo'n set in de markt en de Belg is toch goedkoper, dacht ik!

Bij budgetoverschrijding ging ik voor de 200/400 set. Je weet dat een extra lamp toch moet gaan komen. (extra spaardoel) Frank doorhof tipte mij om met 2 lampen te starten en dat eerst onder de knie te krijgen. Zo kun je steeds een stapje maken. Dat is leuk voor je ontwikkeling en je portemonnee (en relatie!).alles in ene aanschaffen zorgt er vaak vor dat de sets in de kast blijven staan omdat het toch weer ingewikkelder is dan het lijkt.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Okee, de kogel is door de kerk... En de Elinchrom D-lite 400Ws set (dus 2x 400Ws) staat nu in m'n studioruimte En dat nog voor een 'superprijsje' ook. Heb 500,- betaald voor deze set, splinternieuw in doos met garantie en BTW bon 't Is alleen een set van de vorige generatie, dus zonder ingebouwde El-Skyport receiver en zonder een Skyport transmitter. Maar dat maakt me niet uit aangezien ik toch al beschik over een Skyport triggerset met 2 receivers.

Nu nog leren werken in een studio-omgeving

Anyway, ik geloof dat ik het nut van een lichtmeter nu al begin in te zien... maar nu de vraag, welke? Via marktplaats.nl wordt voor 169,- de Sekonic 308S aangeboden. Nu heb ik al vaker van de naam Sekonic gehoord. Zou dit type voor mij een goeie zijn, of is een ander merk/ type toch meer aan te raden
            Last edited by MarkEL; 21 juli 2010, 23:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Anyway, ik geloof dat ik het nut van een lichtmeter nu al begin in te zien... maar nu de vraag, welke? Via marktplaats.nl wordt voor 169,- de Sekonic 308S aangeboden. Nu heb ik al vaker van de naam Sekonic gehoord. Zou dit type voor mij een goeie zijn, of is een ander merk/ type toch meer aan te raden
              Een postbus onderneming die op marktplaats aanbiedt ... schitterend ... ik zou toch bij de gekende blijven hoor, ik zie dat deze meter bij Studio73 op 199 komt, voor die 30 Euro ga ik in elk geval geen enkel risico lopen.

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Een postbus onderneming die op marktplaats aanbiedt ... schitterend ... ik zou toch bij de gekende blijven hoor, ik zie dat deze meter bij Studio73 op 199 komt, voor die 30 Euro ga ik in elk geval geen enkel risico lopen.

Mark
                tja, ik ken ze ook niet maar 't gaat om deze webwinkel (heb e.e.a. uitgezocht via de KVK) Verder heb ik wel enige zoekwerk verricht op google en kwam onder andere dit draadje tegen op DPZ waar men toch niet ontevreden is over deze winkel... Dus ja... Bovendien zou ik de lichtmeter zelf bij hem kunnen afhalen dus ook testen. Het risico lijkt me wel een beetje mee te vallen. Maar goed, als deze voor een paar centen meer verkrijgbaar is bij een gerenommeerd bedrijf dan doe ik dat natuurlijk liever. Bij Konijn kost deze meter toch al 225,-, da's toch alweer 56,- meer, oftewel zo'n 25%...

Maar goed, da's dan nog een keuze waar te kopen. Ik ben op dit moment eigenlijk meer nieuwsgierig of dit type lichtmeter een goeie keus is of dat ik toch beter naar een andere kan gaan kijken...
                Last edited by MarkEL; 22 juli 2010, 09:04.

Comment

Working...
                X