Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suction cups rig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Suction cups rig

    Hallo,

    Zou iemand me kunnen uitleggen of er naast de uistekende buis nog een ander verschil is tussen de Manfrotto 241 en de 241V. Zo niet, is deze buis noodzakelijk?

    241


    241V


    Mvg,
    Cedric
    Last edited by LamboCars; 14 juni 2010, 11:52. Reden: Foto's die niet van jezelf zijn altijd achter link plaatsen !

  • #2
    Re: Suction cups rig

    Je kan beter eens naar deze kijken : Avenger F1000 Pump cup, die wordt meestal gebruikt voor een rig.

    Ik heb er zelf ook twee en een 241V, 'steel' is niet nodig bij deze laatste trouwens, let wel dat je nog altijd enkele superclamps nodig hebt hé

    Een gouden raad : als je dergelijke 'zuignappen' op een auto wil monteren dank dan twee keer na ... ze laten ALTIJD minuscule krasjes achter, zorg dus dat je degelijk wax mee neemt naar een shoot, eerst waxen, zuignap erop en na de shoot opnieuw wax erover ... zorg ervoor dat de eigenaar van de wagen een 'waiver' tekent waar hij afziet van een schadeclaim ... je weet nooit dat er een zuignap lost halfweg de shoot ... heb het zien gebeuren op een Ferrari, geen prettig zicht hoor, de kost van je camera die de grond raakt is niets in vergelijking met de kosten aan die wagen

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Suction cups rig

      Avenger F1000's heb ik al dikwijls horen noemen, maar in één naam wordt meestal een gebrek aan kwaliteit en een overvloed aan krasjes vernoemd . Ik heb webb bland, de koning van de auto foto's (www.notbland.com) even gecontacteerd ivm zijn suction cups, en hij zou de Manfrotto's gebruiken. Hij beweert ze te gebruiken van smarts tot LP670-SV, nooit krassen. Zolang je maar controleert dat het genoeg vacuüm is, en dat er geen zand aan de onderkant hangt.

      Comment


      • #4
        Re: Suction cups rig

        Oorspronkelijk geplaatst door Cedricds Bekijk bericht
        Avenger F1000's heb ik al dikwijls horen noemen, maar in één naam wordt meestal een gebrek aan kwaliteit en een overvloed aan krasjes vernoemd . Ik heb webb bland, de koning van de auto foto's (www.notbland.com) even gecontacteerd ivm zijn suction cups, en hij zou de Manfrotto's gebruiken. Hij beweert ze te gebruiken van smarts tot LP670-SV, nooit krassen. Zolang je maar controleert dat het genoeg vacuüm is, en dat er geen zand aan de onderkant hangt.
        Ik ken Webb ook, en ik zou in elk geval geen enkele zuignap op een LP670 zetten, zoals aangegeven ik heb de 241V ook ... en die maakt ook haarfijne krasjes hoor, net zoals de Avengers, twijfel daar niet aan, ik heb de foto's van de SuperVeloce gezien die hij gemaakt heeft ... en dit was wel een oranje hé, daar moet je al veel moeite voor doen om krasjes op te merken. Vraag hem maar eens of hij de cups ook op de lak gezet heeft, de rig shots die ik zo snel op zijn site gezien heb kunnen perfect gemaakt zijn met de zuignappen op de voorruit trouwens ... niet op de lak

        Elke zuignap zal lichtjes uitzetten als je ze vacuüm trekt ... en dan krijg je minieme krasjes op elke lak, alleen op een donkere lak valt dit sneller op, geloof me ... been there, done that.

        Ik zet in elk geval geen enkele zuignap op de lak van een privé wagen meer, een demo wagen is iets anders, maar zelfs dan tekenen ze een waiver hoor ... heb je enig idee wat het kost op een exoot te laten herspuiten ? Op de ruiten heb je meer speling en kan je harder 'poetsen' ... let wel op met klassiekers, die ruiten kunnen niet veel 'torsie' hebben ... op een Mustang uit de jaren 60 is heel de voorruit er eens uitgekomen ... achteraf lachen, maar op dat moment was het niet grappig hoor . (Onder andere voor dergelijke dingen heb ik toch maar een all-risk verzekering genomen)

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment

        Working...
        X