Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorugzak voor trektochten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotorugzak voor trektochten

Een fotorugzak voor trektochten ,ik zou zeggen kijk eens naar deze :

http://www.naneubags.com/downloads/m...dia_kit_K5.pdf

nanue K5 : 85 liter en ik vind hem heel confortabel ! (alleen spijtig dat er zo veel in kan,da weegt op den duur)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      Mijn excuses voor de "off Topic" maar..

Ik krijg het gewoon van dergelijke d e g o u t a n t e opmerkingen...

En dan zagen dat iedereen zijn job verliest en onze economie voor de wup gaat.

Wat zou je zeggen als Uw werkgever U buitensmijt en dan een goedkopere buitenlander in dienst neemt ? Of een koppel dat een Belgische fotograaf zijn website uitpluist en als voorbeeld een goedkope buitenlandse fotograaf in die stijl laten werken aan 50% van de prijs...

Dan zal je wel geen zulke opmerkingen meer geven... In het buitenland kopen vind ik geen probleem als het dingen zijn die hier gewoon niet te krijgen zijn, maar een beetje op de kap van hardwerkende Belgische winkels hun stock gaan "passen", en hun tijd verdoen en uitleg uit hun puren, en dan gewoon ergens online bestellen...

Je zou moeten doodbeschaamd zijn.

( Art en Craft geeft trouwens zowiezo 10-12% op alle Lowepro gerief... Heb daar overlaatst mijn magnum gekocht )
      Hmmmm, ik dacht iets gelijkaardigs toen ik de betreffende reactie las.
      Zou het komen omdat ik als kind steeds in een omgeving van zelfstandigen geleefd heb? Of omdat ik ondertussen al 16 jaar een onderneming draaiende probeer te houden?
      Wie zal het zeggen. Maar ik sluit me aan bij bovenstaande opmerking.

Gr. Paul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht
        Als je op dagtocht trekt in de bergen, ga je in het oneindige assortiment fototassen je gading niet vinden. Plaats zat voor body's, objectieven en toebehoren, maar weinig of geen plaats voor eten, drinken en kledij.

Ik heb me een jaar of twee terug een Deuter Futura Pro 38 (http://www.deuter.com/products/34278...o38_08_DEU.php) aangeschaft.
        Daar kan alles in. CamelBak, eten, fleece, regenjasje, reserve t-shirt, reserve sokken, ehbo setje, zonnecrčme, kortom, alles wat je mee moet nemen wil je treffelijk op tocht in de bergen.
        En de fotospullen vinden er hun plaats in. Ik heb steeds een body, mestal met de 10-22, in de hand. In het compartiment onderaan de 70-200 in zijn originele tas. In de zakken links en rechts de 24-70 en de 150 macro. In de meshtassen de extender en de hoekzoeker. En verder de geheugenkaartjes, de filters en de flits.
        't is een hele berg materiaal. Maar met zo'n rugzak val het draagcomfort reuze mee.
        Ik moet nog eens uitvlooien hoe ik dit jaar mijn tweede body ga meenemen. Maar dat lukt vast ook wel.

Gr. Paul.
        Volledig mee eens.

Voor een tocht in de bergen met serieus wat kilo's op de rug is er maar één goeie oplossing: een degelijk trekking-rugzak. Anders ga je meer vechten met het gewicht op je rug dan dat je er nog toe komt om foto's te nemen.

Neem er een met goede verstelbaarheid, een gordel die het gewicht op comfortabele manier naar je heupen brengt ipv op je schouders, goed zittende schouderbanden, en een verdeling in boven- en ondercompartimenten zodat je fotospullen en andere zaken niet bovenop elkaar moet stapelen. De lenzen daarna in aparte lenstasjes in de rugzak (of eraan hangen), en klaar is kees.

En vooral, bij het kiezen niet eerst naar kleur of merk kijken maar eerst passen zodat je weet of hij goed zit (bijna net zo belangrijk als bij een paar schoenen).
        Last edited by K-2; 19 juni 2010, 15:43.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          En ook: moet het weerbestendig zijn ? Een Fastpack is een uitstekende rugzak, maar heeft geen AW-cover, wat ik zelf altijd als vereiste heb...

Je hebt gelijk hoor, als je hele dagen de bergen in gaat, moet je met slecht weer rekening houden, ik heb de fastpack gekocht omdat ik veel voor mijn werk moet vliegen, en het niet fijn vind om twee tassen mee te slepen.

Maar sommige reacties hier hebben me wel op het idee gebracht om eens bij een goede outdoor winkel te gaan kijken, of ik geen passende regenhoes kan vinden voor de fastpack.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Wat heb je allemaal aan materiaal en/of wat wil je allemaal meenemen ? Met een Lowepro Flipside 400 AW kan je volgens mij geen slechte koop doen.
            Ik heb ondertussen al een beetje afgewandeld met de 400AW en ben hier heel tevreden mee. Heb er wel nog nooit langer dan 4u mee gewandeld aangezien dat in Utah bij 30° niet echt te doen was...
            Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Zo, voor 8,95 extra heb ik nu een Lowepro Fastpack 350 AW
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Bon, ik ga eens kijken bij as adventure voor een degelijke gewone rugzak zoals de Deuter en toch ook eens vergelijken met de clik nature (heeft regenhoes, verstelbaar draagstel, plaats voor ander materiaal) en de naneu, die lijkt me ook wel. Ik hou jullie op de hoogte van mijn beslissing.
                @ K-2 : de kleur interesseert me geen zier, tenzij hij geel met rooie bollen zou zijn...

Thanks voor de tips !
                Last edited by Dynax7d; 18 juni 2010, 20:31.
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                  @ K-2 : de kleur interesseert me geen zier, tenzij hij geel met rooie bollen zou zijn...

Ik zie het zo al voor me

Veel degelijk materiaal en heel goed advies kan je bv. ook bij K2 (http://k2.kampeerder.be/) in Antwerpen terecht.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb laatst uit nieuwschierigheid de fotopack van jack wolfskin eens gepast en ik moet zeggen dat is 1 van de meest comfortabele rugzakken die ik al gepast heb
                    Canon. http://www.500px.com/nds

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neil.d Bekijk bericht
                      Ik heb laatst uit nieuwschierigheid de fotopack van jack wolfskin eens gepast en ik moet zeggen dat is 1 van de meest comfortabele rugzakken die ik al gepast heb

Comfortabel wel, maar vergeet om er een lange lens, laat staan body+lens in te steken, hij is gewoon niet 'dik' genoeg.

Comment

Ik heb de Lowe flipside 400 AW nu al ruim anderhalf jaar. Het ding is al overal mee naar toegeweest, volgepakt met Camera, 4 objectieven (dikke), flitser, laders en allerlei ander toebehoren (meestal ook nog een flesje drank en een pakje brood).
                        Draagt comfortabel, gewicht mooi verdeeld over schouder en heup gordels en heeft een goede bescherming tegen de regen.
                        Ik vind het een aanrader maar zoals al gezegd; neem je uitrusting mee naar de winkel; pak de zak vol en loop er eens even mee rond.

Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

Comment

mja das waar maar ik heb foto's gezien waar die 70-200 2.8f inzat das toch een lens van dik 20cm en enkele objectieven
                          Canon. http://www.500px.com/nds

Comment

Ben pas 3 weken gaan trekken in thailand met een Naneu K4L

had body mee 2 lenzen flash laptop en tripod er is ook plek voor een mp3 speler en boven heb je een compartiment voor extra kleding voedsel etc .. er is ook een cover voor de regen en een extra plek voor je drinkbus.

je kan hem als handbagage mee op de vlieger nemen
                            Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
                            https://500px.com/patrikuytterhoeven

Comment

Een hele goede serie van Lowepro is de Vertex (100/200/300 AW). Ook met van die speciale waterafstotende ritssluitingen. Wel vrij duur geloof ik (de 300 AW is bij Foto Rubens zo'n 220 euro als ik het me goed herinner).
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zo deed/doe ik het, wel iets meer dan een dagtocht 12dagen GR20 Corsica

D70s/Tele 70-300/zoom 18-70/Gorilapoot/Fliz SB-800/polarisatie filter.

De hele reeks voor de liefhebbers:
                                http://picasaweb.google.com/De.Bussc...rsica2008GR20#

Zou daar graag terug zijn, weg van de beschaving
                                www.de-busschere-wolfs.net
                                D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Working...
                                X