Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorugzak voor trektochten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotorugzak voor trektochten

Iemand die me een rugzak kan aanraden voor trektochten in warme temperaturen?
    Ik dacht aan de rugzakken van kata of lowepro. Het draagcomfort vind ik heel belangrijk. Heb een tamrac maar vind die qua draagcomfort verre van ideaal. Iemand ervaring met clickelite (http://www.clikelite.nl/)?
    Last edited by Dynax7d; 13 juni 2010, 19:06.
    https://www.behance.net/Lynx1966

Re: Fotorugzak voor trektochten

Draagcomfort is voor ieder weer anders. Zelf heb ik twee Vanguard up-rise rugzaken. De 45 en 48. Ben er erg content mee

Advies ga eens in een winkel diverse tassen uitproberen. Dan kun je de tas proberen of alle spullen er in passen en of hij nog eens comfortabel is.

Comment

kijk ook 'ns naar de clik escape, is net een nieuw op de markt gekomen tas en zit echt heel lekker. Oogt relatief klein van buiten maar er past veel in (2 bodies + ong. 5 lenzen (waarvan 1 grote) max.). Hij is ook niet zo duur (€139) als bijv. lowepro (in vergel. met bijv. de naturetrekker (zo'n €300). Uiteraard is ie ook AW
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Wat heb je allemaal aan materiaal en/of wat wil je allemaal meenemen ? Met een Lowepro Flipside 400 AW kan je volgens mij geen slechte koop doen, die zijn naar verluidt toch heel comfortabel om dragen. Bij Art & Craft in Gent momenteel 139 euro...

De beste manier is inderdaad om te zien wat je allemaal dan zou willen meenemen plus nog wat extra ruimte en op basis daarvan een tas te kopen. Als je bij dezelfde winkel kan gaan waar je je materiaal hebt gekocht, neem dan je materiaal mee en ga eens 'passen'.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik heb net de lowepro fastpack 350 binnen, bij cameranu.nl voor 99 euro.
          voelt en ziet er goed uit. Kunnen mijn camera spullen in en ook mijn laptop. volgende week uitproberen als ik weer naar Budapest moet.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Wat versta je onder een trektocht en hoeveel gerief moet er mee? (zowel fotomateriaal als trekmateriaal?)

Comment

En ook: moet het weerbestendig zijn ? Een Fastpack is een uitstekende rugzak, maar heeft geen AW-cover, wat ik zelf altijd als vereiste heb...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                Wat versta je onder een trektocht en hoeveel gerief moet er mee? (zowel fotomateriaal als trekmateriaal?)
                Het betreft dagtochten in de bergen: dus enkel nood om drank, eten, wat extra kledij en fotomateriaal (body - groothoek, standaardlens, telelens en macrolens) en statief. Direct wat kilo's. Moet wel tegen een regenbui kunnen. Vandaar dat de clik rugzakken me wel iets leken. Vooral het verstelbare rugpand trekt me daarin aan wat toch voor een betere pasvorm zorgt. De rugzakken kregen heel goeie reviews in US.
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Als je op dagtocht trekt in de bergen, ga je in het oneindige assortiment fototassen je gading niet vinden. Plaats zat voor body's, objectieven en toebehoren, maar weinig of geen plaats voor eten, drinken en kledij.

Ik heb me een jaar of twee terug een Deuter Futura Pro 38 (http://www.deuter.com/products/34278...o38_08_DEU.php) aangeschaft.
                  Daar kan alles in. CamelBak, eten, fleece, regenjasje, reserve t-shirt, reserve sokken, ehbo setje, zonnecrème, kortom, alles wat je mee moet nemen wil je treffelijk op tocht in de bergen.
                  En de fotospullen vinden er hun plaats in. Ik heb steeds een body, mestal met de 10-22, in de hand. In het compartiment onderaan de 70-200 in zijn originele tas. In de zakken links en rechts de 24-70 en de 150 macro. In de meshtassen de extender en de hoekzoeker. En verder de geheugenkaartjes, de filters en de flits.
                  't is een hele berg materiaal. Maar met zo'n rugzak val het draagcomfort reuze mee.
                  Ik moet nog eens uitvlooien hoe ik dit jaar mijn tweede body ga meenemen. Maar dat lukt vast ook wel.

Gr. Paul.

Comment

Tip: ga je "ideale" fotorugzak passen en koop hem vervolgens in de UK, bvb. via Amazon.co.uk. Op een paar dagen heb je hem en scheelt toch een pak (soms tot 50%) in de portemonee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                      Het betreft dagtochten in de bergen: dus enkel nood om drank, eten, wat extra kledij en fotomateriaal (body - groothoek, standaardlens, telelens en macrolens) en statief. Direct wat kilo's. Moet wel tegen een regenbui kunnen. Vandaar dat de clik rugzakken me wel iets leken. Vooral het verstelbare rugpand trekt me daarin aan wat toch voor een betere pasvorm zorgt. De rugzakken kregen heel goeie reviews in US.
                      Kijk eens naar die van National Geographic, ik zelf heb de Kata DR467 maar die is niet echt geschikt voor lange tochten. http://shop.nationalgeographic.com/n...lorer-backpack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Wat heb je allemaal aan materiaal en/of wat wil je allemaal meenemen ? Met een Lowepro Flipside 400 AW kan je volgens mij geen slechte koop doen, die zijn naar verluidt toch heel comfortabel om dragen. Bij Art & Craft in Gent momenteel 139 euro...
                        fotorubens €99

Comment

Voilà, nog beter .... Zou moeten checken bij A&C, want hun prijzen waren blijkbaar niet meer aangepast, nu is hun website up-to-date.

Edit: momenteel 139 euro...
                          Last edited by JorisVdB; 17 juni 2010, 12:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Voilà, nog beter .... Zou moeten checken bij A&C, want hun prijzen waren blijkbaar niet meer aangepast, nu is hun website up-to-date.

Edit: momenteel 139 euro...
                            voor dat prijsverschil kan je hem 4 keer laten opsturen van bij rubens

Comment

post verwijderd
                              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:54.

Comment

Working...
                              X