Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon MB-D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon MB-D80

Ik werk al een tijd met mijn Nikon D90 maar heb nogal grote handen en heb daarom mijn oog laten vallen op de Nikon MB-D80 battery grip, maar alvorens te kopen zou ik toch graag weten wat de ervaringen met dit accessoire zijn.

Het is voor mij uitermate belangrijkste dat hij kwalitatief en stevig is. Hij moet echt stevig tegen het toestel vastzitten en ik wil niet voortdurend het gevoel hebben dat hij los zit of dat hij er quasi af kan vallen. Ik zou hem ook willen gebruiken op mijn statief, moeilijk of probleemloos?

Ik hoop binnenkort ook de "Sniper-strap Steel" van Sunsniper te hebben, die dus aan de MB-D80 bevestigd zal worden en waarbij de grip dus het gewicht van mijn fototoestel (Nikon D90) + lens moet kunnen houden.

Alvast bedankt voor informatieve reacties!
    Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

Re: Nikon MB-D80

wees gerust, de grip is super hoor.
    heb em zelf ook voor die reden van de grote handen, ligt stukken stabieler in de hand nu
    + de extra ontspanknop is een droom voor portretten, + de2 batterijen, ...

niks dan lof hier
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      wees gerust, de grip is super hoor.
      heb em zelf ook voor die reden van de grote handen, ligt stukken stabieler in de hand nu
      + de extra ontspanknop is een droom voor portretten, + de2 batterijen, ...

niks dan lof hier
      En zit hij goed stevig en vast tegen het toestel aan?
      Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

Comment

Heb er ook een, erg handig, zeker omdat ik veel portretten schiet. Geen enkel probleem voor gebruik met statief.

Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
        En zit hij goed stevig en vast tegen het toestel aan?
        Ja, hij zit goed stevig en vast tegen het toestel zonder speling, misschien enkel om de paar weken moet ik nog eens aan het wiel draaien (nu ja draaien, das nog geen halve centimeter) omdat hij ietsje is losgekomen, maar dat merk je dan wel en is dus op een seconde terug perfect vastgezet.

Comment

Den originele MB-D80 is speciaal voor D80 en D90 gemaakt, dus wees gerust, gaat niet zo makkelijk los, als je veel op statief werkt kan het wel eens gebeuren, maar zoals mijn voorganger zegt, this een kwestie van even aan het wieltje te draaien.

Comment

Ik zou mijn camera niet aan een plasticgrip als de MB D80 durven hangen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik zou mijn camera niet aan een plasticgrip als de MB D80 durven hangen.
              em is stevig genoeg hoor!
              en meeste zware lenzen staan toch op statief.
              dus een probleem vormt dat niet.
              en nikon zal geen op de markt brengen die niet stevig is he
              nikon stuff

Comment

em is stevig genoeg hoor!
                en meeste zware lenzen staan toch op statief.
                Wat heeft dat met dragen met de Sunsniper te maken? Bij mijn D200, die grip is van dezelfde 'kwaliteit' haalde ik altijd de grip eraf als de camera op het statief moest.

en nikon zal geen op de markt brengen die niet stevig is he
                Gut, hoe is de MB D200 dan ooit op de markt gekomen?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zitten de twee accu's eigenlijk in het battery grip pakket, of moet je die apart erbij kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ronald77 Bekijk bericht
                    zitten de twee accu's eigenlijk in het battery grip pakket, of moet je die apart erbij kopen?
                    Zitten geen batterijen bij de grip. In de verpakking zit enkel de grip en een houder voor AA batterijen.

Comment

Working...
                    X