Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz flitser voor Sony DSC-F828 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz flitser voor Sony DSC-F828 ?

Hi,

Heb het Internet afgeschuimd en ook bij de fabrikant mijn licht opgestoken.
    Zoek dus een Metz (staaf)flitser voor mijn digitale camera alsook om die te gebruiken met een analoge camera (Minolta SRT-101 en een Leica M3).
    Het zou kunnen mits de nodige standaardvoet en dito SCA 300A adaptor. Wat later maakt een verkoper mij bang door te stellen dat er wèl gevaar is.
    Heeft er iemand ervaring bij deze ?

Mvg. José.

Re: Metz flitser voor Sony DSC-F828 ?

Als een Metz staafflitser met tussenvoetje (SCA adapter) gebruikt wordt, zou er geen probleem mogen zijn (SCA adapters zijn er net om op bepaalde toestellen te kunnen gebruiken).
    Ik gebruik de mijne al enkele jaren op DSLR en voltage met SCA adapter blijft netjes onder 6V.

Maar als je zeker wilt zijn, schrijf gewoon een mailtje naar Metz; ze zijn erg klantvriendelijk.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Ik ontving dit antwoord vanwege Metz Duitsland:

The flash unit mecablitz 60 CT-4 in either case is equipped with a low voltage-ignition. Therefore this flash unit offhand can be connected at the digital-camera Sony DSC-F828. For this we recommend using the centre contact foot 301 and the cable SCA 300 A. A special adapter for this combination with which the TTL-flash-mode of the camera can be used also isn't available

With best regards

Roland Laemmermann
      Technical support
      Die Metz 60 CT4 is wel erg duur, maar ik zou hem uiteindelijk niet alleen kunnen gebruiken op mijn Sony maar daarboven ook op mijn Leica M3 en Minolta SRT-101.
      Doen ?

Mvg. José.

Comment

Bij de Metz 45CT1 bestond tot bepaald serienummer gevaar voor hoogspanning op de flitscontacten.
        Wat zijn je alternatieven, en vooral wat is je drijfveer om Metz 60CT4 te kopen.
        Het gebruik op je Sony is alleen flitsautomaat en handmatig gebruik, geen TTL.
        De 60 CL4 is een systeemflitser, waarmee je meerdere cameramerken kunt gebruiken, MITS je de juiste adapter, adapteruitvoering, flitskabel ed kunt kopen.

Voor wat overzichtinfo zie ook hier:

Voor zijn kleinere broer 45

Nieuw zal de flitser duur zijn, alternatief een occasion.

Succes met je keuze.

Groet Hans.

Comment

Hi,

Ik vond deze lijst met trigger voltage voor Metz flitsers:

Mvg. José.

Comment

En wat is het geworden José ?

Groet Hans.

Comment

Hi,

Ik ben al blij dat die trigger voltage laag is en dat ik een waarde ken.
              De aankoopprijs zal zo'n 900 € bedragen en mijne portemonnee moet er tegen kunnen.
              Laat wel iets weten als het zover is...

Mvg. José.
              Last edited by Bourgoignie; 18 juni 2010, 18:22.

Comment

Geen 60CT4 ?

Groet Hans.

Comment

Hi,

Toch wel, omdat je er erg flexibel mee te werk kan gaan... met name horizontaal flitser onder een hoek van 45° bijvoorbeeld (schilderijen).

Mvg. José.

Comment

Hi,

Ik maar info vragen omtrent die Metz 60 CT4... en plots horen dat ie nergens meer kan gekocht worden: een misverstandje dus.
                    Kijk nu naar de Metz 45 CL-4 digitaal kit. Moet ook nog enkele kabeltjes hebben om hem te kunnen gebruiken op mijn analoog camera.
                    Prijzen vergelijken tussen enkele winkels in Oostende of Gent en evtl op Kamera-Express.
                    Suggesties waar ik die flitser + toebehoren het goedkoopst kan aanschaffen ?

Greetz. José.

Comment

Ik ben bang dat 45CL-4 digital kit weinig op voorraad zal zijn, zodat prijsvergelijking lastig zal zijn. Let erop bij de aanschaf dat je de juiste uitvoering van de SCA adapter krijgt. In de loop van de tijd zijn deze meer camera's gaan ondersteunen; dit blijkt uit een hoger "M" nummer; met een te laag "M" nummer kan de adapter niet of onjuist werken. Niet alle oudere adapters zijn op te waarderen naar een hogere versie; dit zou via de importeur/ reparatiedienst moeten.
                      De mijne heb ik een anderhalf jaar gekocht bij www.digitalwarehouse.nl als set voor Nikon. Betaalde toen rond 450 euro voor de set.
                      Helaas gebruik ik de Metz weinig. Een van de redenen is de omvang.

Groet Hans.

Comment

Hi,

Deze ochtend de tropische hitte getrotseerd en bij Sony Center Oostende de Metz 45 CL-4 digital kit + nodige SCA's en kabeltjes besteld.
                        Heb vastgesteld dat online verkopers hun prijzen wel scherp zijn, maar kontakt nemen niet altijd vlot verloopt of dat ze niet àlles in huis hebben wat ik nodig had.
                        Nog efkens geduld en de "klokken komen er aan".

Alleszins bedankt voor de reakties op deze topic.

Mvg. José.

Comment

Working...
                        X