Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijpassend Beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijpassend Beeldscherm

    Beste BD'ers,

    Sinds ik nieuw ben op het gebied van alles wat met fotografie te maken heeft, ben ik veel aan het lezen geslagen en een paar maal ben ik al tegengekomen dat je geen deftige nabewerking kan doen zonder een deftig beeldscherm

    Zelf heb ik de Canon 550 D met 18mp, hebben jullie een idee in welke richting en prijsklasse ik moet gaan zoeken voor een deftig beeldscherm ? Mijn Samsung scherm is een jaar of 6 oud denk ik, dus ik vermoed dat die een beetje 'verouderd' is ...


    Alle tips en richtprijzen waaromtrent ik moet gaan zoeken zijn welkom !



    Glenn
    Glenn

  • #2
    Re: Bijpassend Beeldscherm

    kijk es naar een dell u2209 of u2410.
    beiden zeer goede schermen voor hun geld.

    heb zelf de eerste (lambocars, ook lid hier, ook) zeer goed scherm.
    reken voor de 2209 een 450 euro en de 2410 een 700 euro.
    (mijn 2209 heb ik bij redcoom gekocht voor 270 euro)


    rond de 500 euro vind je al veel hoor;
    Vooral letten op het type van panneel, TN is standaart in iedere goedkope monitor
    ISP, PVA doen het stukken beter.
    leuke link naar een site vol van de revieuws: klikkie prijzen staan er ook bij, maar best es bekijken in shops online
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Bijpassend Beeldscherm

      Is het misschien interessant om te kijken naar een combinatie van een notebook-laptop met een deftig scherm, die ik dan uitsluitend voor workflow en bewerking zou gebruiken ?

      Iemand suggesties voor een deftige notebook/laptop met goed scherm voor deftige fotobewerking met daarop lightroom en photoshop plus externe harde schijf ofzo ?

      Glenn

      Comment


      • #4
        Re: Bijpassend Beeldscherm

        In welk budget?

        Ik zeg onmiddelijk: MacBook(Pro)
        Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: Bijpassend Beeldscherm

          het belangrijkste is, dat je je scherm goed afstelt.
          een goed en duur scherm werkt niet, als het niet juist is afgesteld.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bijpassend Beeldscherm

            Rond wat prijs zit een macbook pro ?

            Had niet echt een budget voor ogen, zijn er nog verschillen in bepaalde modellen ? Ken Apple producten wel als het gaat om Iphone/pod/Itunes, maar van hun 'macs' heb ik geen idee


            @Bouk:

            Is dat moeilijk te doen ? ben op dat gebied nogal een 'leek'

            Verder nog; Raden jullie aan op Lightroom/Photoshop te kopen of? ... je weet wel
            Glenn

            Comment


            • #7
              Re: Bijpassend Beeldscherm

              www.apple.be to find out...

              De nieuwe pro's beginnen op 1150 euro en eindigen, tjah... Je maakt ze zo duur als je wil natuurlijk
              Ge gewone MacBook is nu 1000 euro.

              Aan studententarief gaat daar telkens 6% af. (en dat zeg ik omdat je -blijkbaar- als je besteld via de Apple Store, je heel gemakkelijk dat studententarief kan krijgen, ookal ben je geen student meer.)
              Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

              Comment


              • #8
                Re: Bijpassend Beeldscherm

                Oorspronkelijk geplaatst door Azzardi Bekijk bericht


                @Bouk:

                Is dat moeilijk te doen ? ben op dat gebied nogal een 'leek'

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Bijpassend Beeldscherm

                  Ik heb pas de Dell 2410 gekocht.
                  Heel tevreden van.
                  450€ inclusief BTW
                  Dus niet al te duur.

                  Marc
                  Nikon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijpassend Beeldscherm

                    die nieuwe macbook pro's zijn heel erg aan te raden! je krijgt heel wat voor die 1080eur!

                    Nu in de mediamarkt trouwens de oudere versie met 2gig RAM voor 900eur dacht ik... als is de 180eur het zeker waard om de nieuwere te kopen. Met 4gig draait deze PS zonder problemen (wat met de oudere naar het schijnt wat lastiger ging)

                    Ikzelf heb hem maand geleden aangekocht (eerste mac) en ik ben er zwaar verslaafd aan.. je bent er meteen mee vertrokken!

                    weegt bijna niets, is even groot als een A4-blad en heeft een baterijduur van effectief tot 5u (10 volgens apple, maar dat is dan toch stand-by)

                    Ik heb niets dan positieve commentaar over de macbook. (ik kocht hem ook enkel voor fotobewerking)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijpassend Beeldscherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht
                      weegt bijna niets, is even groot als een A4-blad en heeft een baterijduur van effectief tot 5u (10 volgens apple, maar dat is dan toch stand-by)
                      Stand by is laptop dicht, en dan blijft hij volgens mij een maand draaien...

                      De mijne (vorige generatie hi-end 13", dus die met 4Gb en 2.53Ghz) gaat toch effectief 5u mee, bij gewoon surfen (niet draadloos) of tekstverwerking. Video doet hij gemakkelijk 4u.
                      En die stond geadverteerd voor 6u batterij.
                      Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijpassend Beeldscherm

                        Zoals reeds aangegeven heb ik twee 2209WA schermen van Dell gekocht op mijn PC, maar let wel dat je ze nog altijd moet profileren ... geen enkel scherm is perfect 'out of the box', zelfs een Eizo niet

                        Ik ben al jaren gebruiker van de Dell UltraSharp schermen, niet te duur en ze kunnen zeker mee met de veel duurdere NEC, Lacie en Eizo schermen, zolang je ze maar regelmatig inmeet met een spectrophotometer en wat software (ik meet de mijne elke 14 dagen, gebruik vier Dell schermen ondertussen )

                        Ik heb ook een MacBook Pro 17" in gebruik via mijn werk, perfect machientje en uiterst geschikt voor beeldbewerking ... maar de 17" met genoeg geheugen en een officiële licentie van Adobe CS4 Design Premium haalt zo'n 5000 Euro uit je spaarpotje ... en als je gewoon werkt op het toestel (photoshop foto's bijwerken, saven, ftp upload ... enz ... dan haalt de batterij gemakkelijk 7u hoor)

                        Om héél eerlijk te zijn zou ik geen laptop kopen om daar dan een extern scherm aan te hangen voor foto's, natuurlijk werkt dit (er zijn zelfs laptops met twee grafische kaarten zodat je het extern scherm perfect kan profileren) ... maar meestal swingt de prijs serieus de pan uit voor een echt zware laptop.

                        Vergelijk alles goed en kijk goed rond ... loop niet over één nacht ijs, ik heb begin april een zware Dell XPS gekocht voor minder dan 1000 Euro, tel daar mijn twee 2209WA schermen bij en ik heb voor 1500 euro een uiterst geschikte combi om PhotoShop te draaien (i7 processor, 8gb ram, 2Tb intern, goede grafische kaart ... enz)

                        Mark


                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bijpassend Beeldscherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht


                          Ik heb niets dan positieve commentaar over de macbook. (ik kocht hem ook enkel voor fotobewerking)

                          Ik las in een ander gerelateerd topic hier op BD dat als je bij de mac books bijvoorbeeld photoshop, itunes, safari etc allemaal tegelijk runned, je bij de basis macbook pro's wel vertraging gaat merken, alsook dat het scherm ivm kleur niet alle kleuren aankan ?

                          Zijn dit geruchten of is dit daadwerkelijk zo, sommige mensen zeggen idd bij laptop+beeldbewerking meteen MacbookPro, maar als ik dan die andere tegenstrijdige zaken hoor weet ik niet echt wat er van aan is...

                          ik zou gaan voor de 13 inch (lekker gemakkelijk mee te nemen en 15 inch is niet zo'n groot verschil imo) met de zwaarste processor. Ongeveer een kleine 1500 euro... enige opties die er zeker op zouden moeten ?

                          Alvast bedankt !
                          Glenn

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bijpassend Beeldscherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                            Vergelijk alles goed en kijk goed rond ... loop niet over één nacht ijs

                            Mark

                            Doe ik !
                            Glenn

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bijpassend Beeldscherm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Azzardi Bekijk bericht
                              Ik las in een ander gerelateerd topic hier op BD dat als je bij de mac books bijvoorbeeld photoshop, itunes, safari etc allemaal tegelijk runned, je bij de basis macbook pro's wel vertraging gaat merken, alsook dat het scherm ivm kleur niet alle kleuren aankan ?

                              Zijn dit geruchten of is dit daadwerkelijk zo, sommige mensen zeggen idd bij laptop+beeldbewerking meteen MacbookPro, maar als ik dan die andere tegenstrijdige zaken hoor weet ik niet echt wat er van aan is...

                              ik zou gaan voor de 13 inch (lekker gemakkelijk mee te nemen en 15 inch is niet zo'n groot verschil imo) met de zwaarste processor. Ongeveer een kleine 1500 euro... enige opties die er zeker op zouden moeten ?

                              Alvast bedankt !
                              Beeldscherm van een MacBook Pro kan je perfect inmeten hoor, ik heb een EyeOne Pro unit met de bijbehorende Match software, mijn Dell schermen op de PC, de MacBook Pro en mijn printer zijn perfect op elkaar afgestemd

                              Ik zou je geen 13" aanraden ... heb er al redelijk wat problemen met software mee tegengekomen, vooral printer drivers die niet correct werken, op de 15" en 17" versie met identiek dezelfde software werkt alles dan weer perfect, dus aan de drivers ligt het niet, heel vreemd, maar al bij drie verschillende 13" MacBook Pro (met Snow Leopard) meegemaakt

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X