Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijpassend Beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bijpassend Beeldscherm

    apple schermen zijn zeer goed
    persoonlijk zou ik voor een 13" gaan (nog geen problemen gehad bij kenissen met deze macbook) + een extern scherm van 24"

    als je een extern scherm koopt, moet je mss eens bij samsung kijken, die maken ook heel goede schermen

    led schermen zijn beter dan de oudere modellen (maar soms ook duurder )

    denk ook even over de verhoudingen van het scherm:
    pc-standaard: 16:9
    mac-standaard: 16:10 (behalve de 27" iMac)

    een foto in 3:2 of 4:3 zal dus veel beter op een 16:10 passen (economischer pixelgebruik )
    bij een 16:10 heb je ook meer oppervlakte bij dezelfde beelddiagonaal!

    als je een mac koopt, kun je mss ook aperture (= van Apple) overwegen (vergelijkbaar met lightroom)
    kun je 30 dagen gratis uitproberen
    Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
    Baaah! | Digital Echo Photography

    Comment


    • #17
      Re: Bijpassend Beeldscherm

      Oorspronkelijk geplaatst door Azzardi Bekijk bericht
      Ik las in een ander gerelateerd topic hier op BD dat als je bij de mac books bijvoorbeeld photoshop, itunes, safari etc allemaal tegelijk runned, je bij de basis macbook pro's wel vertraging gaat merken, alsook dat het scherm ivm kleur niet alle kleuren aankan ?

      Zijn dit geruchten of is dit daadwerkelijk zo, sommige mensen zeggen idd bij laptop+beeldbewerking meteen MacbookPro, maar als ik dan die andere tegenstrijdige zaken hoor weet ik niet echt wat er van aan is...

      ik zou gaan voor de 13 inch (lekker gemakkelijk mee te nemen en 15 inch is niet zo'n groot verschil imo) met de zwaarste processor. Ongeveer een kleine 1500 euro... enige opties die er zeker op zouden moeten ?

      Alvast bedankt !
      Ik weet er niet zoveel van, dus ik deel enkel mijn eigen ondervindingen mee. Maar ik draai vaak heleboel programma's tegelijk en heb hiermee nog nooit vertragingen ondervonden. Mss is dit beter geworden met de nieuwe reeks die nu dik maandje uit is, dat vertelden ze me toch in de switch-shop. Ik ben zelf een amateur dus over kleurenschema's en zo ga ik me niet uitspreken, maar als ik mijn mac-scherm vergelijk met mijn 24inch IIyama-scherm zie ik toch werelden van verschil.

      En die 13inch is echt heerlijk, voor een groot scherm heb ik een vast scherm, dit is perfect om overal mee te nemen.
      Als optie zijn die SSD's heerlijk maar staan nog niet echt op punt prijs-grootte vergelijking.

      En qua software als amateur (ik weet niet voor welke doeleinden het is he...)is het mss niet nodig deze aan te kopen ... je weet wat ik bedoel... (geen provocatie)

      ik zou zeggen kopen die handel!!!

      Comment


      • #18
        Re: Bijpassend Beeldscherm

        Mensen,

        Ik ben nu wat gaan surfen op die macbook pro en ik zit met een klein dilemma ..

        Ik zou de laptop kopen voor bij goed weer hem lekker mee te zeulen en overal wat aan fotobewerking te kunnen doen, daarvoor zou ik de 13 inch kiezen ... maar ...

        ik heb vandaag beide toestellen (13 en 15) naast elkaar gezien (17 is te groot imo) en dan neig je natuurlijk weer sneller naar die 15 inch natuurlijk, aangezien ik hem toch voor fotobewerking wens te gebruiken. ... maar ...

        het scheelt hem respectievelijk 300 of 500 euro (naargelang sterkte processor) om een 15 inch te halen, natuurlijk wel een lekkere som ! ... dan neig je weer naar de 13 ... maar ...

        dan wil je hem op een zonnig terras gebruiken met een lekker glaasje cava ... en dan zie je geen ***** in de zon omdat de 13 inch niet met een 'mat' scherm te verkrijgen is, enkel op de 15 en 17 is dit een 'optie' ...

        ... graag jullie 'view' op deze redenering ... ik heb nog even tijd dus dringend is het niet


        alvast bedankt mensen !
        Glenn

        Comment


        • #19
          Re: Bijpassend Beeldscherm

          Oorspronkelijk geplaatst door Azzardi Bekijk bericht
          dan wil je hem op een zonnig terras gebruiken met een lekker glaasje cava ... en dan zie je geen ***** in de zon omdat de 13 inch niet met een 'mat' scherm te verkrijgen is, enkel op de 15 en 17 is dit een 'optie' ...
          Dan zal je een 'laptop tent' moeten gebruiken (google maar eens )
          Alle gekheid op een stokje, in volle zon op een terras zal je met een mat scherm ook geen r**t zien hoor, zelfs niet op een 17" macbook pro ... kan er van meespreken.

          Zelfs onder een partytent is het vrij moeilijk zichtbaar, en enige bewerking kan je al helemaal vergeten

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: Bijpassend Beeldscherm

            Ook niet onder een parasol met mat scherm ?


            Glenn

            Comment


            • #21
              Re: Bijpassend Beeldscherm

              Oorspronkelijk geplaatst door Azzardi Bekijk bericht
              Ook niet onder een parasol met mat scherm ?
              Mijn vorige 17" MacBook Pro had een mat scherm, en in de zomer als ik buiten op mijn terras ging zitten zag je zo goed als niets meer op het scherm, zeker niet met de zon in de rug.

              Wij hebben een tent (3x4m) op een deel van het terras staan met doeken aan de zijkanten, als je die dicht doet kan je nog wel werken met de laptop, maar alleen wat lezen en in mijn geval programmeren ... foto's bewerken zou ik niet buiten doen eerlijk gezegd, je omgevings licht zal de weergave te veel beďnvloeden.

              Na een uurtje of twee programmeren of schrijven buiten had ik er meestal toch genoeg van hoor, dit is niet de bedoeling van een laptop vrees ik, binnen perfect, maar op een terras onder een tent of parasol vrees ik niet dat je hoogstaande post processing op beelden kan doen zonder speciale hulpmiddelen zoals een 'laptop tent' waarmee je toch een beetje schaduw kan maken ... de meeste pro's die ik ken werken in volle zon altijd onder een 'quick setup' terras tent en dan de laptop nog eens in zo'n 'kubus' verstopt

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #22
                Re: Bijpassend Beeldscherm

                Lambo,


                Dank voor de kleine uiteenzetting, als u het in de praktijk effectief zo ondervindt, dan neem ik dat voor werkelijkheid.

                De Mac-verkoper zei me wel dat de kleuren 'beter' zijn op een mat scherm tov een blinkend scherm (niets met buiten of binnen te maken)
                Glenn

                Comment

                Working...
                X