Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extender

Hallo,

Ik zit met n vraagje ivm extenders.

Ik heb al is gekeken op het internet maar vind niet direct iets terug.

Nu zitten er kwaliteitsverschillen tussen de extenders (1,4 canon) of geeft elke extender van dat type dezelfde kwaliteit?

En als je deze 2de hands koopt, waar moet je dan op letten?

Krassen op het glas etc?

Bedankt.
    ::: Flickr :::

Re: Extender

Een extender is zowat het veiligste dat je tweedehands kan vinden: geen bewegende delen en geen electronische sturing op zich.

Als het glas er prima uit ziet en je merkt bij een test dat de beelden goed zijn en de TC op een correcte manier info van en naar je lens doorgeeft, dan is dat OK.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Een extender is zowat het veiligste dat je tweedehands kan vinden: geen bewegende delen en geen electronische sturing op zich.
      Dat hangt toch sterk van de vatting af, want de mijne zit vol met palletjes ed, zelfs is er één zo los gekomen dat ik hem eruit gehaald heb en toch is de extender blijven werken.

Er zit ook verschil in diverse merken, maar ik denk dat je de eigenmerk hebt en dan allemaal dezelfde met verschillende namen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo,

als u de Duitse taal kundig bent...
        een waardeblad van "Traumflieger.de"

De duurste hoeft niet altijd de beste te zijn.

Groet
        Adrie

Comment

Ik zou zowizo gaan voor de canon hoor maar wou de risico's weten van 2e hands maar blijkbaar zijn deze nihil.

Waarom Canon? De enige die vocht en stof werend is en het zou stom zijn een vocht/stof werende body te hebben en zo'n lens en er dan een niet vocht/stof werende extender tussen te zetten.

Bedankt voor jullie info.
          ::: Flickr :::

Comment

Working...
          X